Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Άρης Κωνσταντινίδης - Αρχιτέκτονας.


Ο Άρης Κωσταντινίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1913.
Σπούδασε στο Μόναχο. Διετέλεσε προϊστάμενος της Υπηρεσίας Μελετών του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ- 1955-1957) και προϊστάμενος και ειδικός σύμβουλος της Υπηρεσίας Μελετών του ΕΟΤ (1958-1967). Σ' αυτόν οφείλονται πάρα πολλά από τα περίφημα "Ξενία", που χτίστηκαν μεταπολεμικά στην Ελλάδα.

Ξενία Πόρου

 Eπίσης έχει κάνει πολλά σημαντικά ιδιωτικά έργα (κατοικίες), ενώ γνωστό έργο του είναι και το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων.
Θεωρούσε πολύ σημαντικά τα ταξίδια που είχε κάνει εφ'όσον του "ανοίξαν πιό πολύ το μυαλό", όπως έλεγε ο ίδιος.
Πάντα τον ενδιέφερε το πως θα ενταχθεί το κτίριο καλύτερα στο περιβάλλον.
Επίσης πίστευε πως δε τίθεται θέμα αισθητικής, αλλά πρακτικότητας. 

Το 1991, σε συνέντευξή του, είχε πεί :

«Ο, τι έχω κτίσει στη ζωή μου, σήμερα δεν το αναγνωρίζω, το 'χουν αλλάξει. Είμαι 78 χρονών, το μυαλό μου δουλεύει ακόμη, θα μπορούσα να χτίζω. Εδώ και δέκα χρόνια δεν έχω τίποτα. Ξαφνικά, παπ! κόπηκαν όλα με το μαχαίρι. Βέβαια, είχα αρχίσει να γίνομαι κι εγώ λιγάκι δύστροπος. Μόλις τελείωνα κάθε τι που έχτιζα και έφευγα, το αλλάζανε. Μ' αφήναν να το κάνω, διότι είχα και τον τρόπο να επιμένω, αλλά μετά το αλλάζανε. Τα "Ξενία" που έχω χτίσει, αγνώριστα. Τα 'χουν αλλάξει. Στα χρώματα, στα έπιπλα, σε όλα. Ή τα σπίτια. Αγνώριστα. Κι αρχίζω κι εγώ να λέω τότε "προς τι; «

Δυστυχώς εκτός απ’αυτό, έργα του (τα γνωστά Ξενία) έπεσαν και  θύματα αδιαφορίας και εγκατάλειψης.
Αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες αρχιτέκτονες.
Έφυγε απ’τη ζωή στην Αθήνα το 1993. 






Ο Άρης Κωνσταντινίδης το 1953.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου