Στις αρχές της δεκαετίας του '60 κάνουν στη χώρα μας την εμφάνισή τους τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα. Η αρχή έγινε με τα Datsun το 1961 μετά την ανάθεση της εδώ αντιπροσωπείας στον Θεοχαράκη. Περί το 1962 ακολουθεί η Toyota. Την αντιπροσωπεία ανέλαβε η ΦΙΝΕΛΚΟ Α.Ε., μια εταιρία που ίδρυσε ο Τ. Πεσμαζόγλου, γνωστός από την ΕΛΦΙΝΚΟ (Opel, Chevrolet, Cadillac).
H έκθεση βρισκόταν στη Πλατεία Κάνιγγος. Αρχικά η παρουσία της στην ελληνική αγορά ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένη.
Ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος (1936-1976) θα αναλάβει την αντιπροσωπεία της Toyota μετά το 1965. Συγκεκριμένα το 1966 ίδρυσε την Κασιδόπουλος Ανώνυμος Εμπορική Εταιρία Αυτοκινήτων με κεφάλαιο 5.000.000 δραχμές. Η έκθεση αρχικά βρισκόταν στη Λεωφ. Αλεξάνδρας 28, ενώ αργότερα οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στη Λεωφ. Αθηνών.
Έως εκείνη την εποχή (1965) η Toyota έδινε το παρόν με μοντέλα όπως το μικρό δίπορτο "700", το μικρομεσαίο "Tiara", το μεγάλο "Crown" (που προόριζε κυρίως για ταξί), αλλά και το επαγγελματικό pick up 1 τόνου "Stout". Γύρω στο '65 κάνει την εμφάνισή του το "Corona" ενώ μετά το '66 ξεκινάει τη καριέρα του το μοντέλο που θα γινόταν τα επόμενα χρόνια παγκόσμιο best seller και αποδείχθηκε πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα. Το Corolla.
H έκθεση βρισκόταν στη Πλατεία Κάνιγγος. Αρχικά η παρουσία της στην ελληνική αγορά ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένη.
Ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος (1936-1976) θα αναλάβει την αντιπροσωπεία της Toyota μετά το 1965. Συγκεκριμένα το 1966 ίδρυσε την Κασιδόπουλος Ανώνυμος Εμπορική Εταιρία Αυτοκινήτων με κεφάλαιο 5.000.000 δραχμές. Η έκθεση αρχικά βρισκόταν στη Λεωφ. Αλεξάνδρας 28, ενώ αργότερα οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στη Λεωφ. Αθηνών.
Έως εκείνη την εποχή (1965) η Toyota έδινε το παρόν με μοντέλα όπως το μικρό δίπορτο "700", το μικρομεσαίο "Tiara", το μεγάλο "Crown" (που προόριζε κυρίως για ταξί), αλλά και το επαγγελματικό pick up 1 τόνου "Stout". Γύρω στο '65 κάνει την εμφάνισή του το "Corona" ενώ μετά το '66 ξεκινάει τη καριέρα του το μοντέλο που θα γινόταν τα επόμενα χρόνια παγκόσμιο best seller και αποδείχθηκε πολύ δημοφιλές και στην Ελλάδα. Το Corolla.
Όταν η Toyota έκανε τα πρώτα της βήματα στην Ελλάδα. Σεπτέμβριος 1962.
Τoyota & Κασιδόπουλος στη Δ.Ε.Θ 1967. Δεξιά εικονίζεται το Corolla 1ης γενιάς που είχε ξεκινήσει τη καριέρα του λίγους μήνες νωρίτερα.
Σημαντική αύξηση των πωλήσεων της Ιαπωνικής εταιρίας παρατηρείται απ΄το 1968 και μετά. Πολύ σύντομα η Toyota, με αιχμή το προσιτό Corolla (αρχικά με κινητήρα 1.100 κ.εκ. και αργότερα με 1.200 κ.εκ.), αποδεικνύεται μια από τις δημοφιλέστερες εταιρίες στην Ελλάδα και το 1972 καταφέρνει να τερματίσει 5η σε πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Φυσικά δε πρέπει να παραβλέψουμε τη δυναμική της και στη κατηγορία των ελαφρών φορτηγών (Hilux, Hiace κ.α).
Ένα από τα πλεονεκτήματα ήταν και η φήμη που την ακολουθούσε, περί αξιοπιστίας των προϊόντων της.
Από το 1986 τα ηνία έχει αναλάβει η Toyota Hellas ΑΒΕΕ.
H Toyota πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά από τη δεκαετία του '70 μέχρι σήμερα. Στη φωτογραφία το Corolla 3ης γενιάς που, από το 1975, ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση της εταιρίας στη χώρα μας.
Billy
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου