Aρχικά η Suzuki έγινε γνωστή στη χώρα μας μέσω των μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών της. Αυτά τα έφερνε η "Bussing Ελλάς Α.Ε". των αδελφών Σφακιανάκη. Οι ίδιοι αργότερα έφεραν και τα πρώτα αυτοκίνητα της εταιρίας. Επρόκειτο για τα μικροσκοπικά Fronte 360 στη κατηγορία των 2 φορολ. ίππων(!), στα τέλη της δεκαετίας του '60, μέσω της "Στρατής Σφακιανάκης Α.Ε". Τα κεντρικά γραφεία ήταν στη Σπύρου Πάτση 58-60 με υποκατάστημα επί της Λ. Συγγρού.
Η σειρά της Suzuki για πολλά χρόνια βασίστηκε στα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης και στα επίσης μικρά και ευέλικτα φορτηγάκια & βανάκια. Στη δεκαετία του '70 ήρθαν στην Ελλάδα και τα τζιπάκια της Suzuki, όπως το LJ50 με κινητήρα 540 κ.εκ.
Τη ίδια περίοδο, ήρθαν και τα SS-10, λιλιπούτεια και αυτά αλλά πλέον διαθέσιμα με 5 πόρτες. Το SS-10 φόραγε 3κύλινδρο, 2χρονο κινητήρα. O αντικαταστάτης του, ήταν το μοντέλο που έγινε η πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία της Suzuki στη χώρα μας, στις αρχές της δεκαετίας του '80. Ήταν το γνωστό Alto (SS40). Ήταν σύγχρονο σχεδιαστικά για την εποχή του και σαφώς πιο πολιτισμένο από τον προκάτοχό του, με τετράχρονο κινητήρα 550 κ.εκ. στους 4 φορ. ίππους και 5 πόρτες.
Με την αύξηση της ζήτησης για περισσότερο οικονομικά αυτοκίνητα εκείνη τη περίοδο στη χώρα μας, η Suzuki με αυτό το μοντέλο αύξησε σημαντικά το μερίδιο της στην αγορά τα πρώτα χρόνια των '80s. Από μερίδιο 0.5% που κατείχε το 1979, έφτασε στο 5.5% το 1980 και στο 7.9% το 1981, ξεπερνώντας σε πωλήσεις τις 3.500 μονάδες Το πρώτο αυτό Alto έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1984, ενώ ήδη από το 1983 τα ποσοστά της είχαν αρχίσει να μειώνονται. Τη δεκαετία του '80 η Suzuki διέθετε και ένα από τα ελάχιστα προσιτά μικρά εκτός δρόμου οχήματα στη χώρα μας, το SJ 410, πρόγονος του σημερινού Jimny. Ο κινητήρας του ήταν 970 κ.εκ. απόδοσης 45 ίππων. Γύρω στα μέσα εκείνης της δεκαετίας εμφανίστηκε στην αγορά και το πρώτο Swift / SA 310 (αρχικά μόνο ως 3θυρο). Με αυτό η Suzuki ανέβαινε κατηγορία, χωρίς να απομακρύνεται από τα αυτοκίνητα πόλης. Φόραγε κινητήρα 993 κ.εκ. Αργότερα ήταν διαθέσιμο και με 5θυρο αμάξωμα, αλλά το SA 310 δεν έγινε ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας.
Η Suzuki άρχισε να εμφανίζει ξανά δυναμική στις αρχές της δεκαετίας του '90 με το Swift 2ης γενιάς αλλά και το νέο, τότε, Vitara 1600 που προκάλεσε αίσθηση εκείνη την εποχή και είχε θετική ανταπόκριση στην εγχώρια αγορά.
Σήμερα, η "Σφακιανάκης ΑΕΒΕ" συνεχίζει να διανέμει τα προϊόντα της ιαπωνικής εταιρίας.
Η σειρά της Suzuki για πολλά χρόνια βασίστηκε στα πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης και στα επίσης μικρά και ευέλικτα φορτηγάκια & βανάκια. Στη δεκαετία του '70 ήρθαν στην Ελλάδα και τα τζιπάκια της Suzuki, όπως το LJ50 με κινητήρα 540 κ.εκ.
Τη ίδια περίοδο, ήρθαν και τα SS-10, λιλιπούτεια και αυτά αλλά πλέον διαθέσιμα με 5 πόρτες. Το SS-10 φόραγε 3κύλινδρο, 2χρονο κινητήρα. O αντικαταστάτης του, ήταν το μοντέλο που έγινε η πρώτη μεγάλη εμπορική επιτυχία της Suzuki στη χώρα μας, στις αρχές της δεκαετίας του '80. Ήταν το γνωστό Alto (SS40). Ήταν σύγχρονο σχεδιαστικά για την εποχή του και σαφώς πιο πολιτισμένο από τον προκάτοχό του, με τετράχρονο κινητήρα 550 κ.εκ. στους 4 φορ. ίππους και 5 πόρτες.
Με την αύξηση της ζήτησης για περισσότερο οικονομικά αυτοκίνητα εκείνη τη περίοδο στη χώρα μας, η Suzuki με αυτό το μοντέλο αύξησε σημαντικά το μερίδιο της στην αγορά τα πρώτα χρόνια των '80s. Από μερίδιο 0.5% που κατείχε το 1979, έφτασε στο 5.5% το 1980 και στο 7.9% το 1981, ξεπερνώντας σε πωλήσεις τις 3.500 μονάδες Το πρώτο αυτό Alto έμεινε στη παραγωγή μέχρι το 1984, ενώ ήδη από το 1983 τα ποσοστά της είχαν αρχίσει να μειώνονται. Τη δεκαετία του '80 η Suzuki διέθετε και ένα από τα ελάχιστα προσιτά μικρά εκτός δρόμου οχήματα στη χώρα μας, το SJ 410, πρόγονος του σημερινού Jimny. Ο κινητήρας του ήταν 970 κ.εκ. απόδοσης 45 ίππων. Γύρω στα μέσα εκείνης της δεκαετίας εμφανίστηκε στην αγορά και το πρώτο Swift / SA 310 (αρχικά μόνο ως 3θυρο). Με αυτό η Suzuki ανέβαινε κατηγορία, χωρίς να απομακρύνεται από τα αυτοκίνητα πόλης. Φόραγε κινητήρα 993 κ.εκ. Αργότερα ήταν διαθέσιμο και με 5θυρο αμάξωμα, αλλά το SA 310 δεν έγινε ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας.
Η Suzuki άρχισε να εμφανίζει ξανά δυναμική στις αρχές της δεκαετίας του '90 με το Swift 2ης γενιάς αλλά και το νέο, τότε, Vitara 1600 που προκάλεσε αίσθηση εκείνη την εποχή και είχε θετική ανταπόκριση στην εγχώρια αγορά.
Σήμερα, η "Σφακιανάκης ΑΕΒΕ" συνεχίζει να διανέμει τα προϊόντα της ιαπωνικής εταιρίας.
Tα πρώτα τετράτροχα Suzuki που ήρθαν στη χώρα μας ήταν τα Fronte, στα τέλη της δεκαετίας του '60.
Billy
(aρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου