Η ιστορία της Mitsubishi στη χώρα μας ξεκινάει γύρω στο 1965, μέσω της αντιπροσωπείας "ΑΞΩΝ Α.Ε" των Αδελφών Σαρακάκη, αρχικά επί της Λ. Συγγρού 101.
Τότε κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το Colt 1000 Deluxe, ένα μικρομεσαίο 4πορτο αυτοκίνητο στους 7 φορ. ίππους. Τα πρώτα χρόνια η παρουσία της στην αγορά ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη, με μόλις μερικές δεκάδες μονάδες να διατίθενται ετησίως.
Στις αρχές της δεκαετίας του '70 έκανε την εμφάνιση του το Colt Galant στους 9 φορ. ίππους (1.300 κ.εκ.). Εκείνη την εποχή η έδρα της ΑΞΩΝ ήταν στη Λ. Συγγρού 49.
Από το 1979 τα Mitsubishi αντιπροσωπεύονταν από την "ΙΑΣΩΝ Α.Ε.Β.Ε" μια εταιρία πάλι των Αφων Σαρακάκη.
Έντονη παρουσία στη χώρα μας είχε η εταιρία και στον τομέα των ελαφρών φορτηγών. Επίσης τα Mitsubishi κυκλοφόρησαν σαν ταξί αλλά τα χρησιμοποίησε και η Ελληνική Αστυνομία (μοντέλο Galant, τέλη '70s και 80s).
Σημαντική επιτυχία θα γνωρίσει στην ελληνική αγορά το μικρομεσαίο Lancer (2η γενιά) στις αρχές της δεκαετίας του '80.
Το συγκεκριμένο μοντέλο βρισκόταν στην πιο εμπορική κατηγορία των 8 φορ. ίππων και βοήθηκε την ιαπωνική εταιρία να αυξήσει το μερίδιο της τη περίοδο 1980-1982, που έφτασε έως το 5.2% ('82). Το σκλόγκαν της αντιπροσωπείας εκείνη την εποχή ήταν το "Η πιο σωστή λύση είναι η Μιτσουμπίσι".
Αμέσως μετά τα ποσοστά της μειώθηκαν, πάντως η πορεία της ήταν αξιοπρεπής ως τα μέσα της δεκαετίας του '80. Εμπορικότερο μοντέλο πάντα το Lancer 1200, ενώ το αντίστοιχο 5πορτο Colt είχε πάντα λιγότερες πωλήσεις. Αργότερα η εταιρία παρουσίασε σημαντική πτώση. Για παράδειγμα, το 1987 οι πωλήσεις της κάλυψαν το 1.4% επί του συνόλου. Από τις αρχές της δεκαετίας του '90 και ύστερα, η παρουσία της παρέμεινε υποτονική παρότι η αγορά αναπτύχθηκε σε όγκο. Σήμερα ο όμιλος Σαρακάκη εξακολουθεί να διαθέτει την αντιπροσωπία Mitsubishi.
Τότε κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το Colt 1000 Deluxe, ένα μικρομεσαίο 4πορτο αυτοκίνητο στους 7 φορ. ίππους. Τα πρώτα χρόνια η παρουσία της στην αγορά ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη, με μόλις μερικές δεκάδες μονάδες να διατίθενται ετησίως.
Στις αρχές της δεκαετίας του '70 έκανε την εμφάνιση του το Colt Galant στους 9 φορ. ίππους (1.300 κ.εκ.). Εκείνη την εποχή η έδρα της ΑΞΩΝ ήταν στη Λ. Συγγρού 49.
Από το 1979 τα Mitsubishi αντιπροσωπεύονταν από την "ΙΑΣΩΝ Α.Ε.Β.Ε" μια εταιρία πάλι των Αφων Σαρακάκη.
Έντονη παρουσία στη χώρα μας είχε η εταιρία και στον τομέα των ελαφρών φορτηγών. Επίσης τα Mitsubishi κυκλοφόρησαν σαν ταξί αλλά τα χρησιμοποίησε και η Ελληνική Αστυνομία (μοντέλο Galant, τέλη '70s και 80s).
Σημαντική επιτυχία θα γνωρίσει στην ελληνική αγορά το μικρομεσαίο Lancer (2η γενιά) στις αρχές της δεκαετίας του '80.
Το συγκεκριμένο μοντέλο βρισκόταν στην πιο εμπορική κατηγορία των 8 φορ. ίππων και βοήθηκε την ιαπωνική εταιρία να αυξήσει το μερίδιο της τη περίοδο 1980-1982, που έφτασε έως το 5.2% ('82). Το σκλόγκαν της αντιπροσωπείας εκείνη την εποχή ήταν το "Η πιο σωστή λύση είναι η Μιτσουμπίσι".
Αμέσως μετά τα ποσοστά της μειώθηκαν, πάντως η πορεία της ήταν αξιοπρεπής ως τα μέσα της δεκαετίας του '80. Εμπορικότερο μοντέλο πάντα το Lancer 1200, ενώ το αντίστοιχο 5πορτο Colt είχε πάντα λιγότερες πωλήσεις. Αργότερα η εταιρία παρουσίασε σημαντική πτώση. Για παράδειγμα, το 1987 οι πωλήσεις της κάλυψαν το 1.4% επί του συνόλου. Από τις αρχές της δεκαετίας του '90 και ύστερα, η παρουσία της παρέμεινε υποτονική παρότι η αγορά αναπτύχθηκε σε όγκο. Σήμερα ο όμιλος Σαρακάκη εξακολουθεί να διαθέτει την αντιπροσωπία Mitsubishi.
Το Lancer 2ης γενιάς, αποδείχθηκε το πλέον επιτυχημένο μοντέλο της Mitsubishi στη χώρα μας, κατά τις αρχές της δεκαετίας του '80.
Billy.
(αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου