Στα 4.493 καινούργια επιβατικά έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου το Μάρτιο του 2013, καταγράφοντας πτώση κατά -8.3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Σε επίπεδο τριμήνου (Ιαν.-Μάρτ.) η πτώση είναι στο -17.7%, με 14.142 αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί συνολικά το 2013 έναντι 17.180 αυτοκινήτων το ίδιο διάστημα για το 2012.
Πρώτη σε πωλήσεις το Μάρτιο ήρθε η Fiat, κάνοντας την έκπληξη, με 486 μονάδες, με τους συνήθεις πρωταγωνιστές Toyota, Opel & Vοlkswagen να ακολουθούν. Συγκεκριμένα οι δέκα πρώτες σε πωλήσεις Μαρτίου εταιρίες είναι οι εξής:
Τη 1η θέση το Μάρτιο κατέκτησε η Fiat χάρη στις πωλήσεις του νέου Panda (φωτό πάνω) που με 292 μονάδες ήταν και το πλέον δημοφιλές μοντέλο. Τα δέκα πρώτα μοντέλα παρακάτω:
Η αγορά αυτοκινήτου το Μάρτιο, άλλοτε...
Σε επίπεδο τριμήνου (Ιαν.-Μάρτ.) η πτώση είναι στο -17.7%, με 14.142 αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί συνολικά το 2013 έναντι 17.180 αυτοκινήτων το ίδιο διάστημα για το 2012.
Πρώτη σε πωλήσεις το Μάρτιο ήρθε η Fiat, κάνοντας την έκπληξη, με 486 μονάδες, με τους συνήθεις πρωταγωνιστές Toyota, Opel & Vοlkswagen να ακολουθούν. Συγκεκριμένα οι δέκα πρώτες σε πωλήσεις Μαρτίου εταιρίες είναι οι εξής:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2013
|
|||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
1
|
FIAT
|
486
|
10.8%
|
2
|
TOYOTA
|
462
|
10.3%
|
3
|
OPEL
|
433
|
9.6%
|
4
|
VOLKSWAGEN
|
370
|
8.2%
|
5
|
NISSAN
|
334
|
7.4%
|
6
|
SKODA
|
292
|
6.5%
|
7
|
HYUNDAI
|
266
|
5.9%
|
8
|
CITROEN
|
225
|
5.0%
|
9
|
SUZUKI
|
164
|
3.7%
|
10
|
PEUGEOT
|
150
|
3.3%
|
Πάντως για το πρώτο τρίμηνο του έτους (Ιαν.-Μαρ. '13) η Opel εξακολουθεί να έχει τη πρωτιά με 1.643 μονάδες, με τη Toyota να ακολουθεί με 1.506 μονάδες, ενώ η Fiat έχει ανέβει πλέον στη 5η θέση των πωλήσεων με 1.061 μονάδες (από την 8η θέση που βρισκόταν τον Φεβρουάριο).
Αναλυτικά:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – IΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2013
|
|||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
1
|
OPEL
|
1.643
|
11.6%
|
2
|
TOYOTA
|
1.506
|
10.6%
|
3
|
VOLKSWAGEN
|
1.270
|
9.0%
|
4
|
CITROEN
|
1.100
|
7.8%
|
5
|
FIAT
|
1.061
|
7.5%
|
6
|
NISSAN
|
959
|
6.8%
|
7
|
SKODA
|
931
|
6.6%
|
8
|
HYUNDAI
|
838
|
5.9%
|
9
|
SUZUKI
|
524
|
3.7%
|
10
|
FORD
|
512
|
3.6%
|
Τη 1η θέση το Μάρτιο κατέκτησε η Fiat χάρη στις πωλήσεις του νέου Panda (φωτό πάνω) που με 292 μονάδες ήταν και το πλέον δημοφιλές μοντέλο. Τα δέκα πρώτα μοντέλα παρακάτω:
TA 10 ΠΡΩΤΑ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΟΝΤΕΛΑ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2013
|
||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
1
|
FIAT PANDA (new)
|
292
|
2
|
TOYOTA YARIS
|
272
|
3
|
OPEL CORSA
|
226
|
4
|
NISSAN MICRA
|
196
|
5
|
VOLKSWAGEN GOLF
|
159
|
6
|
HYUNDAI i20
|
149
|
7
|
OPEL ASTRA
|
146
|
8
|
TOYOTA AURIS
|
112
|
9
|
SKODA FABIA
|
111
|
10
|
VOLKSWAGEN POLO
|
105
|
Έχει καθιερωθεί από το παρόν blog να γίνεται ανασκόπηση στο παρελθόν
της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Στο πλαίσιο αυτό, θα δούμε τις πωλήσεις νέων
επιβατικών αυτοκινήτων για το μήνα Μάρτιο, σε παρελθόντα έτη. Πηγαίνοντας 24
χρόνια πίσω, το Μάρτιο του 1989, στην χώρα μας πουλήθηκαν 3.959 καινούργια αυτοκίνητα.
Πρωταθλήτρια ήταν η Toyota με
488 μονάδες, κατέχοντας τη πρώτη θέση και στις συνολικές πωλήσεις του πρώτου
τριμήνου εκείνης της χρονιάς. Στη
δεύτερη θέση για το Μάρτιο (αλλά και στο σύνολο τριμήνου) η Nissan με 444 μονάδες. Αναλυτικότερα, στο διάστημα
Ιανουαρίου-Μαρτίου, οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας ανήλθε
σε 15.418 μονάδες, με τη Toyota να κατέχει το 13.3% με 2.055 αυτοκίνητα και τη Nissan να κατέχει το 10.4% με
1.598 αυτοκίνητα. Στο ίδιο διάστημα, πίσω από τις δύο ιαπωνικές εταιρίες ακολουθούν οι Opel, Lada, VW και Seat με
διαφορά μεταξύ τους λίγες δεκάδες μονάδες!
(βλ. πίνακα)
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – ΜΑΡΤΙΟΣ 1989
|
|||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
1
|
TOYOTA
|
488
|
12.6%
|
2
|
NISSAN
|
444
|
11.2%
|
3
|
SEAT
|
364
|
9.2%
|
4
|
OPEL
|
256
|
6.5%
|
5
|
VOLKSWAGEN
|
238
|
6.0%
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – IAN. -ΜΑΡΤΙΟΣ 1989
|
|||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
1
|
TOYOTA
|
2.055
|
13.3%
|
2
|
NISSAN
|
1.598
|
10.4%
|
3
|
OPEL
|
1.192
|
7.7%
|
4
|
LADA
|
1.174
|
7.6%
|
5
|
VOLKSWAGEN
|
1.145
|
7.4%
|
6
|
SEAT
|
1.124
|
7.3%
|
7
|
ZASTAVA
|
853
|
5.5%
|
8
|
FIAT
|
693
|
4.5%
|
9
|
BMW
|
684
|
4.4%
|
10
|
CITROEN
|
612
|
4.0%
|
Η Τoyota βρισκόνταν στη 1η θέση το
Μάρτιο του 1989 (αλλά και στο διάστημα Ιαν.-Μαρτίου) στη χώρα μας. Στη φωτογραφία το Corolla, ένα από τα best sellers της περιόδου.
Ταξιδεύοντας ακόμα πιο πίσω στο χρόνο, ας δούμε πως ήταν τα
πράγματα πριν 44 χρόνια, το Μάρτιο του
1969. Εξετάζοντας τις δύο μεγαλύτερες αγορές της χώρας, της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας θα
δούμε ότι οι πέντε πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες είναι κοινές, με διαφορές πάντως
σε ότι αφορά τη κατάταξή τους. Να σημειωθεί εδώ πως τα στοιχεία των
ταξινομήσεων της Υπηρεσίας Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (τομέας «Θ») εκείνης
της εποχής, δεν αφορούν καθαρά το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, αλλά
μια ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας . Στη πρωτεύουσα, το Μάρτιο του
’69, ταξινομήθηκαν 864 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Στη πρώτη θέση βρέθηκε
η Ford με 119 μονάδες
ενώ η Fiat ακολούθησε
στη 2η θέση με μικρή διαφορά (113 μονάδες). Τη πρώτη πεντάδα για την
ευρύτερη περιοχή Αθηνών, συμπλήρωναν κατά σειρά, οι Peugeot, VW και Opel.
Αντίθετα, στην αγορά της
Θεσσαλονίκης και γύρω περιοχών επικράτησε η Opel με 44 αυτοκίνητα. Η Fiat κατέλαβε και εδώ τη 2η
θέση με 36 αυτοκίνητα , ενώ η Ford ήρθε 3η με 33
αυτοκίνητα. Τη πεντάδα συμπληρώνουν οι VW & Peugeot . Συνολικά, τον Μάρτιο του 1969 ταξινομήθηκαν
218 νέα επιβατικά Ι.Χ. στο τομέα της Θεσσαλονίκης (και επιπλέον 15 επιβατικά
Δ.Χ. – ταξί).
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – ΜΑΡΤΙΟΣ 1969
(Aθήνα)
|
||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
1
|
FORD
|
119
|
2
|
FIAT
|
113
|
3
|
PEUGEOT
|
72
|
4
|
VOLKSWAGEN
|
67
|
5
|
OPEL
|
59
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ – ΜΑΡΤΙΟΣ 1969
(Θεσσαλονίκη)
|
||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
1
|
OPEL
|
44
|
2
|
FIAT
|
36
|
3
|
FORD
|
33
|
4
|
VOLKSWAGEN
|
22
|
5
|
PEUGEOT
|
9
|
Η Ford κατέλαβε
τη πρώτη θέση στην Αθήνα το Μάρτιο του 1969 (πάνω).
Στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας τον ίδιο μήνα
κυριάρχησε η Opel
(κάτω).
Να σημειωθεί ότι το Μάρτιο του 2013 στην Αθήνα ταξινομήθηκαν 3.107 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ στη Θεσσαλονίκη μόλις 240 αυτοκίνητα, έχοντας φτάσει πραγματικά στα επίπεδα της δεκαετίας του '60!
Billy.
(στοιχεία ΣΕΑΑ)
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου