PEUGEOT 106
Mέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '90 η Peugeot διέθετε στη μικρή κατηγορία το 205, ένα αυτοκίνητο που είχε παρουσιαστεί το 1983. Εξακολουθούσε να είναι ένα αρκετά σύγχρονο αυτοκίνητο και οι πωλήσεις του ήταν καλές στην Ευρώπη, όμως ο ανταγωνισμός ήταν πλέον σκληρός. Έτσι η γαλλική εταιρία παρουσίασε τον Σεπτέμβριο του 1991 το 106. To νέο μοντέλο δεν αντικατέστησε το 205, το οποίο συνέχισε να διατίθεται παράλληλα. Το 106 ήταν μικρότερο σε διαστάσεις με μήκος 3.56 μέτρα, ενώ το 205 έφτανε τα 3.70 μέτρα, όμως μοιράζονταν τους ίδιους κινητήρες. Συγκεκριμένα, το 106 ήταν διαθέσιμο αρχικά με το μοτέρ των 1.124 κ.εκ με απόδοση 60 ίππων και αυτό των 1.360 κ.εκ (1.4) 75 ίππων. Το αμάξωμα ήταν 3 ή 5 θυρών. Υπήρχε ακόμα η σπορ τρίθυρη έκδοση XSi, με τον κινητήρα των 1.4 λίτρων και απόδοση 95 ίππων. Αργότερα ήρθε στη χώρα μας η ίδια έκδοση με μεγαλύτερο κινητήρα στα 1.600 κ.εκ.
Το 1994 κάνει την εμφάνισή της και η έκδοση Rallye, στα πρότυπα του αντίστοιχου 205 της δεκαετίας του '80. Διέθετε κινητήρα 1.294 κ.εκ (1.3) απόδοσης 100 ίππων.
106 Rallye
Η Peugeot τη δεκαετία του '80 στη χώρα μας είχε μια μέτρια πορεία στην αγορά. Μέχρι το 1988 που αναλαμβάνει την αντιπροσωπεία η Lion Hellas A.E. έχει φτάσει ήδη στα χαμηλότερα επίπεδα της. Η θέση της βελτιώνεται από το 1989 και μένει στα ίδια επίπεδα και το 1990 (περίπου 2.200 αυτοκίνητα). Το 1991 υπάρχει σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε μια αγορά που ζει στους ρυθμούς της απόσυρσης, όμως εξακολουθεί να είναι εκτός των δέκα πρώτων. Αυτό επιτυγχάνεται την επόμενη χρονιά, το 1992, όπου εν τω μεταξύ έχει κυκλοφορήσει το 106 και η Peugeot έρχεται στην 7η θέση των πωλήσεων. Οι ρυθμοί της αγοράς αρχίζουν να πέφτουν το 1993 (απόσυρση τέλος) όμως η Peugeot έρχεται στην 6η θέση, με το 106 να είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της. Κατατάσσεται 8ο σε πωλήσεις με 4.277 μονάδες ή το 2.9% της αγοράς. Το 1994 και το 1995 το 106 εξακολουθεί να βρίσκεται στα 10 πιο εμπορικά μοντέλα στη χώρα μας και να αποτελεί το best seller της γαλλικής εταιρίας, με διαφορά.
Μέχρι τότε ήταν διαθέσιμη και η έκδοση Kid των 954 κ.εκ (44 ίπποι).
Στα τέλη του 1996 το 106 ανανεώνεται σημαντικά εξωτερικά και εσωτερικά. Το Rallye αναβαθμίζεται με κινητήρα 1.600 κ.εκ. (105 ίππων), ενώ κάνει την εμφάνισή του το GTi 1.6 (1.587 κ.εκ.) απόδοσης 120 ίππων. Διέθετε πλούσιο για την εποχή εξοπλισμό (ABS, Α/C, αερόσακο) με τιμή που πλησίαζε τα 5.500.000 εκατομμύρια δρχ. Η έκδοση XSi καταργήθηκε. To 106 παραμένει δημοφιλές (κυρίως στις εκδόσεις XN & XR). To 1998 θα είναι η τελευταία χρονιά που θα βρεθεί στο top10 και θα αποτελεί το πιο καλοπουλημένο Peugeot στην Ελλάδα, εφόσον στα τέλη του έτους θα παρουσιαστεί το 206 που θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον τα αμέσως επόμενα χρόνια. Θα πετύχει 5.562 πωλήσεις που θα το φέρουν στην 8η θέση.
Το 106 παρέμεινε έως και το 2003, παράλληλα με το 206, σαν μια προσιτή εναλλακτική ενώ από το 1999 μέχρι το 2001 έκανε ικανοποιητικές πωλήσεις, άνω των 3.000-3.500 μονάδων.
106 1η σειρά (1991)
106 2η σειρά (1996)
Billy.
(photos αρχείο Billy Files)
Τεράστιο σχολείο το Rallye. Ακόμα και σήμερα αξίζει να έχεις ένα στην κατοχή σου αν καταφέρεις να βρεις κάποιο σωστό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πλειοφηφία τους βεβηλώθηκε στα early 00s από τους απανταχού κάγκουρες της επικράτειας.