TOYOTA COROLLA
Eνα από τα πλέον αναγνωρίσιμα ονόματα της αυτοκίνησης είναι αυτό της "Corolla". Παρουσιάστηκε πρώτη φορά στα τέλη του 1966 και έκτοτε ακολούθησαν πολλές γενιές του μοντέλου ως σήμερα. Eδώ θα γίνει αναφορά στις έξι πρώτες γενιές του μοντέλου, οι οποίες και έχουν περάσει πλέον στην ιστορία.
Η πρώτη γενιά (με κωδικό ΚΕ10) διέθετε κινητήρα 1.100 κ.εκ. και παρουσιάστηκε σε μια εποχή (1966) που οι Ιαπωνικές εταιρίες δεν είχαν σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά. Tην αντιπροσωπεία έχει αναλάβει μετά το 1965 ο Κασιδόπουλος με έκθεση αρχικά επί της Λεωφ. Αλεξάνδρας 28. Η εταιρία όμως δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1962. Η Corolla βρισκόταν στην πλέον εμπορική, τότε, μικρομεσαία κατηγορία και κάλυψε το κενό ανάμεσα στο μικρό "700" και το μεσαίο "Corona". Να σημειωθεί ότι το 1966 η Toyota ταξινόμησε στη χώρα μας μόλις 110 επιβατικά. H θέση της εταιρίας βελτιώνεται σημαντικά από το 1968.
Η πρώτη γενιά (με κωδικό ΚΕ10) διέθετε κινητήρα 1.100 κ.εκ. και παρουσιάστηκε σε μια εποχή (1966) που οι Ιαπωνικές εταιρίες δεν είχαν σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά. Tην αντιπροσωπεία έχει αναλάβει μετά το 1965 ο Κασιδόπουλος με έκθεση αρχικά επί της Λεωφ. Αλεξάνδρας 28. Η εταιρία όμως δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1962. Η Corolla βρισκόταν στην πλέον εμπορική, τότε, μικρομεσαία κατηγορία και κάλυψε το κενό ανάμεσα στο μικρό "700" και το μεσαίο "Corona". Να σημειωθεί ότι το 1966 η Toyota ταξινόμησε στη χώρα μας μόλις 110 επιβατικά. H θέση της εταιρίας βελτιώνεται σημαντικά από το 1968.
Το Corolla ήταν διαθέσιμο σε 2πορτο ή 4πορτο sedan και σε station. Η πρώτη γενιά του μοντέλου έμεινε στη παραγωγή μέχρι την άνοιξη του 1970.
Corolla KE10 Sedan (1966-1970)
Το Μάιο εκείνης της χρονιάς παρουσιάζεται η 2η γενιά (ΚΕ20). Το 1970 η Τoyota ήρθε στην 6η θέση πίσω από τη Datsun. H 2η γενιά του μοντέλου θα έχει αναβαθμισμένο μοτέρ στα 1.200 κ.εκ. (1.166 συγκεκριμένα) και αμάξωμα 2 & 4 θυρών sedan, station και coupe. H τιμή του πιο εμπορικού 4θυρου ήταν στα τέλη του '70 95.000 δρχ, τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τη κατηγορία του. Η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί μέχρι και το 1972, οπότε έρχεται 5η σε πωλήσεις επιβατικών. Μετά από μια κάμψη το 1973 επανέρχεται το 1974 στη 5η θέση. Ήδη από τα προηγούμενα χρόνια τα προϊόντα της εταιρίας (όπως και άλλων ιαπωνικών) τα συνοδεύει η φήμη του αξιόπιστου & "τίμιου" προσιτού αυτοκινήτου. Η δεύτερη γενιά μένει στη παραγωγή ως το καλοκαίρι του 1974, ενώ ενδιάμεσα έχει δεχθεί διάφορες αισθητικές αλλαγές.
Corolla KE20 Sedan (1970-1974)
H 3η γενιά της Corolla ξεκινάει τη καριέρα της σε μια καλή συγκυρία για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Με επίκεντρο αυτό το μοντέλο η Toyota θα είναι από τους κερδισμένους αυτής της κατάστασης. Το 1975 έρχεται 3η σε πωλήσεις με 4.290 ταξινομήσεις. Το νέο μοντέλο εξακολουθεί να έχει το μοτέρ των 1.200 κ.εκ. που αποτελεί πλεονέκτημα στη χώρα μας, ενώ έχει μεγαλώσει και σε διαστάσεις. Εκτός από τις 2θυρες, 4θυρες εκδόσεις υπάρχουν οι station, coupe και liftback (από το 1976, με διαφορετική σχεδίαση). Μέχρι και το 1977 η Toyota κρατάει μια θέση στη πρώτη πεντάδα, ενώ το 1978 έρχεται 6η, με μικρή διαφορά πίσω απ'τη Datsun. Eν τω μεταξύ το Corolla έχει δεχθεί ένα εμφανισιακό "φρεσκάρισμα" χωρίς να αλλάξει κάτι στη βασική του σχεδίαση.
Η 3η γενιά θα μείνει στη παραγωγή ως το 1979 οπότε ήταν η ώρα για τη 4η γενιά.
Corolla KE30 Sedan (1974-1979)
H 4η γενιά της Corolla παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1979. Αναβαθμισμένη σε όλους του τομείς, με αυξημένες διαστάσεις και πλέον βασικό κινητήρα 1.300 κ.εκ. (60 ίππων). Υπήρξαν και μεγαλύτεροι κινητήρες, που όμως δεν ενδιέφεραν ιδιαίτερα την ελληνική αγορά. Ήταν διαθέσιμο σε 4πορτο sedan, station, liftback & coupe. Η Toyota ήταν μέσα στις δημοφιλέστερες με το ξεκίνημα των '80s, αν και σε απόλυτους αριθμούς οι πωλήσεις είχαν μειωθεί εξ'αιτίας της μεγάλης πτώσης της αγοράς. To Corolla δέχεται ένα φρεσκάρισμα το 1982 με νέα μάσκα, πίσω φανάρια κλπ. Εξακολουθεί να είναι από τα πιο εμπορικά οικογενειακά και ένα από τα δυνατά χαρτιά της Toyota (μαζί με το Starlet).
Corolla Sedan (1979-1983)
Στα τέλη του 1983 κάνει την εμφάνισή της η 5η γενιά Corolla. To συνολικό μήκος είναι για άλλη μια φορά αυξημένο και πλέον διαθέτει μπροστινή κίνηση στους τροχούς. Ο βασικός κινητήρας παρέμεινε στα 1.300 κ.εκ. με 69 ίππους (8 βαλβίδες) και αργότερα με 75 ίππους (12 βαλβίδες). Το 4πορτο αμάξωμα είχε βέβαια το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους αγοραστές, υπήρξε όμως και η 5θυρη liftback έκδοση. Τα hatchback 3θυρα & 5θυρα αμαξώματα δεν ήρθαν στην Ελλάδα, ήρθαν όμως οι coupe εκδόσεις στα 1.600 κ.εκ. (124 ίππους). Πάντως η Τoyota μετά το 1983 παρουσιάζει μια πτώση στις πωλήσεις και στη συνέχεια μια στασιμότητα. Στα χαμηλότερα επίπεδα φτάνει το 1986, χρονιά όπου η ιαπωνική εταιρία θα αντιπροσωπεύεται πλέον από τη Toyota Hellas. Φυσικά ποτέ δεν απουσίασε από το top-10, χωρίς όμως να δείχνει καμία δυναμική εκείνη τη περίοδο.
Corolla Sedan (1983-1987)
Tην άνοιξη του 1987 παρουσιάζεται η 6η γενιά του μοντέλου. Νέα αύξηση των διαστάσεων με το sedan να φτάνει τα 4.32 μέτρα. Ο κινητήρας των 1.300 κ.εκ (75 ίπποι) παραμένει ως βασική επιλογή. Το sedan συμπληρώνει το 5θυρο liftback που όμως διαθέτει ξεχωριστή σχεδίαση και εμπρός, το station & οι 3θυρες hatchback εκδόσεις (oι αντίστοιχες 5θυρες δεν ήρθαν στην Ελλάδα). Σε αυτές τις τελευταίες υπάρχει και η έκδοση GTi με μοτέρ 16 βαλβίδων στα 1.600 κ.εκ. Το καλοκαίρι του 1988 το GTi κόστιζε στην Ελλάδα γύρω στα 4.800.000 δρχ, ακριβότερη δηλαδή από τη μεγαλύτερη Carina 1600. Το 1988 η Toyota χάρη και στη νέα Corolla (ενδεχομένως και τη νέα αντιπροσωπεία) έρχεται 2η σε πωλήσεις (για λίγες μονάδες διαφορά) και πρεσάρει γερά τη 1η Nissan που τα προηγούμενα χρόνια "έπαιζε" σχεδόν μόνη της στην εγχώρια αγορά. Την επόμενη χρονιά η Toyota κατακτάει τη πρωτιά με 9.884 αυτοκίνητα. Το 3θυρο hatchback ήταν το φθηνότερο και το liftback το ακριβότερο, με το sedan ενδιάμεσα τιμολογιακά. Η 6η γενιά Corolla αντικαταστάθηκε στα μέσα του 1991 και ήταν η πρώτη καταλυτική Corolla (από το 1990) που κυκλοφόρησε στη χώρα μας.
Corolla Liftback (1987-1991)
Βilly.
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου