Η Simca στην Ελλάδα.
Η Simca μεταπολεμικά ξεκινάει τη παρουσία της στην Ελλάδα μέσω της αντιπροσωπείας "ΕΤΑΛΛΑΣ Α.Ε.", τη δεκαετία του '50.
Η "ΕΤΑΛΛΑΣ" (αργότερα ΤΡΑΚΤΕΛΛΑΣ) είχε ταυτόχρονα και την αντιπροσωπεία της Fiat εκείνη την εποχή (σπό το 1954). Η έδρα της αρχικά ήταν στην οδό Κανάρη, όμως από 1η Σεπτεμβρίου 1955 μεταφέρθηκε στη Λ. Βασ. Σοφίας & Καισσάρειας, περίπου στο ύψος της Πλατείας Μαβίλη.
Από τις αρχές περίπου της δεκαετίας του '60 η αντιπροσώπευση μεταβιβάστηκε στην εταιρία "ΑΚΜΙΣ Α.Ε." (αναγραμματισμός του ΣΙΜΚΑ) με γραφεία στη Λ. Συγγρού. Στη γκάμα της υπήρχαν τότε τα μοντέλα "Εtoile", "Elysee", "Arianne" και "1000".
To "1000" είχε παρουσιαστεί το 1961 και είχε βασικό κινητήρα 944 κ.εκ. τοποθετημένο πίσω. Ανήκε στη κατηγορία των 7 φορ. ίππων και ήταν ένα μικρό 4πορτο sedan. Tα μεσαία "Etoile"/"Elysee" μέχρι το 1963 θα βρίσκονταν στο τέλος της καριέρας τους και τη θέση τους θα έπαιρναν τα 1300/1500.
Η θέση της Simca στην ελληνική αγορά ήταν σε μέτρια επίπεδα, κατά κανόνα πίσω από τη Peugeot (που κυριαρχούσε στα γαλλικά μέχρι το '65) και τη Renault. Oι επιδόσεις της βελτιώθηκαν από το 1967. Το 1968 αποτελεί μια καλή χρονιά και αφήνει πίσω τους άλλους 2 Γάλλους αντιπάλους (η Citroen τότε ήταν μια "εναλλακτική" εταιρία) για να περάσει πάλι πίσω τους από το 1969 αλλά με μικρή πλέον διαφορά.
Εκτός από το προσιτό "1000" από το 1963 η Simca διαθέτει το μεσαίο οικογενειακό "1300"/"1500" (η ονομασία αφορά στον κινητήρα). O 1.300 (1290) απέδιδε 52 ίππους και ο 1.500 (1.482) 66 ίππους. Το αμάξωμα είχε μήκος 4.25 μέτρα. Εκτός από 4πορτα υπήρχαν και σαν station. Για το 1967 αυτό το μοντέλο ανανεώθηκε και μετονομάστηκε σε "1301"/"1501", ενώ κυκλοφόρησε αρκετά στη χώρα μας. Όμως το 1967 παρουσιάστηκε και το ολοκαίνουργιο "1100". Εκτός από το γεγονός ότι κάλυπτε το κενό μεταξύ του "1000" και του "1301" ήταν και ένα από τα πλέον πετυχημένα αυτοκίνητα της φίρμας. Είχε σύγχρονη σχεδίαση με πρακτικό 5πορτο αμάξωμα, όχι διαδεδομένο εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας των 1.118 κ.εκ απέδιδε 60 ίππους (8 φορολ.). Διέθετε επίσης και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η "ΕΤΑΛΛΑΣ" (αργότερα ΤΡΑΚΤΕΛΛΑΣ) είχε ταυτόχρονα και την αντιπροσωπεία της Fiat εκείνη την εποχή (σπό το 1954). Η έδρα της αρχικά ήταν στην οδό Κανάρη, όμως από 1η Σεπτεμβρίου 1955 μεταφέρθηκε στη Λ. Βασ. Σοφίας & Καισσάρειας, περίπου στο ύψος της Πλατείας Μαβίλη.
Από τις αρχές περίπου της δεκαετίας του '60 η αντιπροσώπευση μεταβιβάστηκε στην εταιρία "ΑΚΜΙΣ Α.Ε." (αναγραμματισμός του ΣΙΜΚΑ) με γραφεία στη Λ. Συγγρού. Στη γκάμα της υπήρχαν τότε τα μοντέλα "Εtoile", "Elysee", "Arianne" και "1000".
To "1000" είχε παρουσιαστεί το 1961 και είχε βασικό κινητήρα 944 κ.εκ. τοποθετημένο πίσω. Ανήκε στη κατηγορία των 7 φορ. ίππων και ήταν ένα μικρό 4πορτο sedan. Tα μεσαία "Etoile"/"Elysee" μέχρι το 1963 θα βρίσκονταν στο τέλος της καριέρας τους και τη θέση τους θα έπαιρναν τα 1300/1500.
Η θέση της Simca στην ελληνική αγορά ήταν σε μέτρια επίπεδα, κατά κανόνα πίσω από τη Peugeot (που κυριαρχούσε στα γαλλικά μέχρι το '65) και τη Renault. Oι επιδόσεις της βελτιώθηκαν από το 1967. Το 1968 αποτελεί μια καλή χρονιά και αφήνει πίσω τους άλλους 2 Γάλλους αντιπάλους (η Citroen τότε ήταν μια "εναλλακτική" εταιρία) για να περάσει πάλι πίσω τους από το 1969 αλλά με μικρή πλέον διαφορά.
Εκτός από το προσιτό "1000" από το 1963 η Simca διαθέτει το μεσαίο οικογενειακό "1300"/"1500" (η ονομασία αφορά στον κινητήρα). O 1.300 (1290) απέδιδε 52 ίππους και ο 1.500 (1.482) 66 ίππους. Το αμάξωμα είχε μήκος 4.25 μέτρα. Εκτός από 4πορτα υπήρχαν και σαν station. Για το 1967 αυτό το μοντέλο ανανεώθηκε και μετονομάστηκε σε "1301"/"1501", ενώ κυκλοφόρησε αρκετά στη χώρα μας. Όμως το 1967 παρουσιάστηκε και το ολοκαίνουργιο "1100". Εκτός από το γεγονός ότι κάλυπτε το κενό μεταξύ του "1000" και του "1301" ήταν και ένα από τα πλέον πετυχημένα αυτοκίνητα της φίρμας. Είχε σύγχρονη σχεδίαση με πρακτικό 5πορτο αμάξωμα, όχι διαδεδομένο εκείνη την εποχή. Ο κινητήρας των 1.118 κ.εκ απέδιδε 60 ίππους (8 φορολ.). Διέθετε επίσης και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Simca 1000
To 1970 η Simca θα γνωρίσει μια σημαντική αύξηση των πωλήσεων της στη χώρα μας. Από το 1971 θα υποχωρήσει ελαφρά αλλά θα παραμείνει σε ικανοποιητικά επίπεδα, αν και πλέον την έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις και η Citroen.
Τη δεκαετία του '70 θα έρθει και μια σημαντική αλλαγή. Η αμερικάνικη Chrysler έχει ήδη από τη δεκαετία του '60 τη πλειοψηφία των μετοχών της Simca. Όμως το 1970 αποκτάει το σύνολο (σχεδόν) των μετοχών και σταδιακά δημιουργείται η Chrysler Ευρώπης και τα Simca εκτός από το όνομα αποκτούν το σήμα της αμερικάνικης εταιρίας. Το "1000" παραμένει (με μερικές αλλαγές) καθώς και το "1100", όμως ένα νέο μοντέλο έρχεται το 1975. Το Simca-Chrysler 1307/1308. Αυτό θα αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας. Έχοντας αντικαταστήσει τα 1301/1501 φοράει αντίστοιχους κινητήρες (1300 & 1500), όμως η σχεδίαση του ακολουθεί τη κοφτή γραμμή των Citroen GS, Lancia Beta κλπ με 5η πίσω πόρτα. Η απόδοση του πιο εμπορικού 1307 στη βασική έκδοση των 1298 κ.εκ ήταν 68 ίπποι, ενώ το 1307 S αποδίδει 82 ίππους, στα ίδια κυβικά. Το 1308 GT (1.442 κ.εκ.) έβγαζε 85 ίππους. Θα ανακηρυχθεί "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 1976.
Τη δεκαετία του '70 θα έρθει και μια σημαντική αλλαγή. Η αμερικάνικη Chrysler έχει ήδη από τη δεκαετία του '60 τη πλειοψηφία των μετοχών της Simca. Όμως το 1970 αποκτάει το σύνολο (σχεδόν) των μετοχών και σταδιακά δημιουργείται η Chrysler Ευρώπης και τα Simca εκτός από το όνομα αποκτούν το σήμα της αμερικάνικης εταιρίας. Το "1000" παραμένει (με μερικές αλλαγές) καθώς και το "1100", όμως ένα νέο μοντέλο έρχεται το 1975. Το Simca-Chrysler 1307/1308. Αυτό θα αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας. Έχοντας αντικαταστήσει τα 1301/1501 φοράει αντίστοιχους κινητήρες (1300 & 1500), όμως η σχεδίαση του ακολουθεί τη κοφτή γραμμή των Citroen GS, Lancia Beta κλπ με 5η πίσω πόρτα. Η απόδοση του πιο εμπορικού 1307 στη βασική έκδοση των 1298 κ.εκ ήταν 68 ίπποι, ενώ το 1307 S αποδίδει 82 ίππους, στα ίδια κυβικά. Το 1308 GT (1.442 κ.εκ.) έβγαζε 85 ίππους. Θα ανακηρυχθεί "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 1976.
Το 1975 θα δεχθεί μια ανανέωση και το 1100 με σημαντικότερη αλλαγή στο εσωτερικό του.
To 1977 θα είναι η καλύτερη χρονιά της εταιρίας στη χώρα μας, κάνοντας πωλήσεις σχεδόν 5.000 μονάδων και κερδίζοντας μια θέση στο top10. Προφανώς υπεύθυνα για την επιτυχία ήταν τα 1100 και 1307.
Τη περίοδο 1978-1979 αν και λιγότερες, οι πωλήσεις ήταν σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα. Εν τω μεταξύ έχει παρουσιαστεί και το νέο 5πορτο Horizon που αντικατέστησε το 1100 (τυπικά, εφόσον αυτό εξακολούθησε να παράγεται για λίγα χρόνια ακόμα). Βασικός κινητήρας και πάλι ο 1.100 κ.εκ.
Όμως το 1978 η μητρική Chrysler θέλοντας να αποχωρήσει από το σχήμα κλείνει συμφωνία με τη Peugeot στα τέλη του χρόνου ώστε να περάσει στα χέρια της η εταιρία. Η Simca είχε οικονομικά προβλήματα που οφείλονταν κυρίως στο βρετανικό κομμάτι της. Το καλοκαίρι του 1979 ανακοινώνεται ότι τα αυτοκίνητα της θα μετονομαστούν σε Talbot-Simca. Σύντομα θα αλλάξει και το σήμα. Για το 1980 το 1307/1308 θα ανανεωθεί και θα μετονομαστεί σε "1510" ενώ θα παρουσιαστεί και η 4πορτη έκδοση "Solara". Αυτά δε θα γνωρίσουν επιτυχία στη χώρα μας. Η αντιπροσωπεία της Talbot θα περάσει στην ΙΜΠΟΡΤΕΞ Α.Ε. της Peugeot. Το 1982 παρουσιάστηκε το μικρό Samba που δεν ήταν τίποτε άλλο από μια παραλλαγή του παλιού καλού Peugeot 104. Όμως η πορεία της στη χώρα μας θα ακολουθήσει τη πτωτική πορεία που έχει σε όλη την Ευρώπη. Το 1984 ταξινόμησε μόλις 200 αυτοκίνητα (λιγότερα σε σχέση με το '83). Mέχρι το 1986 η παραγωγή αυτοκινήτων Talbot σταματάει και έρχεται το τέλος. Η Talbot, πρώην Simca, αποτελεί παρελθόν. Τη τελευταία χρονιά (1985) στην Ελλάδα ήταν διαθέσιμα τα Horizon 1.1 LS, Solara 1.3 LS και Samba.
Τη περίοδο 1978-1979 αν και λιγότερες, οι πωλήσεις ήταν σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικά επίπεδα. Εν τω μεταξύ έχει παρουσιαστεί και το νέο 5πορτο Horizon που αντικατέστησε το 1100 (τυπικά, εφόσον αυτό εξακολούθησε να παράγεται για λίγα χρόνια ακόμα). Βασικός κινητήρας και πάλι ο 1.100 κ.εκ.
Όμως το 1978 η μητρική Chrysler θέλοντας να αποχωρήσει από το σχήμα κλείνει συμφωνία με τη Peugeot στα τέλη του χρόνου ώστε να περάσει στα χέρια της η εταιρία. Η Simca είχε οικονομικά προβλήματα που οφείλονταν κυρίως στο βρετανικό κομμάτι της. Το καλοκαίρι του 1979 ανακοινώνεται ότι τα αυτοκίνητα της θα μετονομαστούν σε Talbot-Simca. Σύντομα θα αλλάξει και το σήμα. Για το 1980 το 1307/1308 θα ανανεωθεί και θα μετονομαστεί σε "1510" ενώ θα παρουσιαστεί και η 4πορτη έκδοση "Solara". Αυτά δε θα γνωρίσουν επιτυχία στη χώρα μας. Η αντιπροσωπεία της Talbot θα περάσει στην ΙΜΠΟΡΤΕΞ Α.Ε. της Peugeot. Το 1982 παρουσιάστηκε το μικρό Samba που δεν ήταν τίποτε άλλο από μια παραλλαγή του παλιού καλού Peugeot 104. Όμως η πορεία της στη χώρα μας θα ακολουθήσει τη πτωτική πορεία που έχει σε όλη την Ευρώπη. Το 1984 ταξινόμησε μόλις 200 αυτοκίνητα (λιγότερα σε σχέση με το '83). Mέχρι το 1986 η παραγωγή αυτοκινήτων Talbot σταματάει και έρχεται το τέλος. Η Talbot, πρώην Simca, αποτελεί παρελθόν. Τη τελευταία χρονιά (1985) στην Ελλάδα ήταν διαθέσιμα τα Horizon 1.1 LS, Solara 1.3 LS και Samba.
Simca 1301/1501
Simca 1100
Simca-Chrysler 1307/1308
Βilly.
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου