ΜAZDA 323
H παρουσία της Μazda στην Ελλάδα ξεκινάει γύρω στο 1963 με την ίδρυση της εμπορικής εταιρίας "Εμπορική Αυτοκινήτων Ε.Π.Ε" που αρχικά εισάγει τα τρίκυκλα οχήματα της ιαπωνικής βιομηχανίας. Λίγο αργότερα εισάγονται και τα επιβατικά "800 Sedan" & "800 Estate".
To σημαντικό σε αυτή τη περίοδο δεν είναι η πορεία της στην αγορά επιβατικών, αλλά η παραγωγική δραστηριότητα που ανέπτυξε η "Εμπορική Αυτοκινήτων Ε.Π.Ε" από το 1968. Αρχικά ξεκινάει η παραγωγή τρίκυκλων, αργότερα (αρχές '70s) ελαφρών φορτηγών, ενώ το 1977 ξεκινάει η παραγωγή στη χώρα μας του επιβατικού Mazda 323 (1ης γενιάς). Αν και η θέση της στην αγορά είχε βελτιωθεί ως τότε, όπως και όλων των ιαπωνικών εταιριών, παρόλα αυτά δεν πρωταγωνίστησε σε καμία περίπτωση όσον αφορά τα επιβατικά. Η έδρα της αντιπροσωπίας αρχικά ήταν επί της Γ' Σεπτεμβρίου, στις αρχές της δεκαετίας του '70 μεταφέρθηκε επί της Αχαρνών 375, με εκθέσεις και στη Λ. Αλεξάνδρας καθώς και Συγγρού 65. Από το 1975 η επιχείρηση μετονομάζεται σε "Εμποροεισαγωγική Αυτοκινήτων Α.Ε".
Το 323 ήταν ένα μικρομεσαίο hatchback στα 1.000 & 1.300 κ.εκ. Η παραγωγή των οχημάτων Mazda εδώ σταμάτησε στις αρχές της δεκαετίας του '80. Το 1982 οι αντιπρόσωποι της εταιρίας μαζί με νέους μετόχους ιδρύουν την ΕΛΜΑ.
Για το 1981 κάνει την εμφάνισή του το 323 δεύτερης γενιάς. Αυτό είναι και το πρώτο ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο της Mazda στη χώρα μας, αν και με απόλυτα κριτήρια οι πωλήσεις της παρέμειναν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.
To σημαντικό σε αυτή τη περίοδο δεν είναι η πορεία της στην αγορά επιβατικών, αλλά η παραγωγική δραστηριότητα που ανέπτυξε η "Εμπορική Αυτοκινήτων Ε.Π.Ε" από το 1968. Αρχικά ξεκινάει η παραγωγή τρίκυκλων, αργότερα (αρχές '70s) ελαφρών φορτηγών, ενώ το 1977 ξεκινάει η παραγωγή στη χώρα μας του επιβατικού Mazda 323 (1ης γενιάς). Αν και η θέση της στην αγορά είχε βελτιωθεί ως τότε, όπως και όλων των ιαπωνικών εταιριών, παρόλα αυτά δεν πρωταγωνίστησε σε καμία περίπτωση όσον αφορά τα επιβατικά. Η έδρα της αντιπροσωπίας αρχικά ήταν επί της Γ' Σεπτεμβρίου, στις αρχές της δεκαετίας του '70 μεταφέρθηκε επί της Αχαρνών 375, με εκθέσεις και στη Λ. Αλεξάνδρας καθώς και Συγγρού 65. Από το 1975 η επιχείρηση μετονομάζεται σε "Εμποροεισαγωγική Αυτοκινήτων Α.Ε".
Το 323 ήταν ένα μικρομεσαίο hatchback στα 1.000 & 1.300 κ.εκ. Η παραγωγή των οχημάτων Mazda εδώ σταμάτησε στις αρχές της δεκαετίας του '80. Το 1982 οι αντιπρόσωποι της εταιρίας μαζί με νέους μετόχους ιδρύουν την ΕΛΜΑ.
Για το 1981 κάνει την εμφάνισή του το 323 δεύτερης γενιάς. Αυτό είναι και το πρώτο ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο της Mazda στη χώρα μας, αν και με απόλυτα κριτήρια οι πωλήσεις της παρέμειναν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.
Το 323 2ης γενιάς κυκλοφόρησε στη χώρα μας με 5θυρο & 4θυρο sedan αμάξωμα στα 1.100 κ.εκ. (1.071/55 ίπποι) και 1.300 κ.εκ. (1.296/68 ίπποι). Ο 1.300 ήταν διαθέσιμος μόνο στη sedan έκδοση.
Από τις αρχές του 1985 ήταν διαθέσιμη η 3η γενιά που έμεινε στη παραγωγή ως το 1989 (με ένα facelift το 1987), αλλά δεν σημείωσε επιτυχία με τη Mazda να διανύει εκείνη την εποχή μια περίοδο ύφεσης στη χώρα μας.
Όμως θα είναι η επόμενη, 4η γενιά, που θα σημειώσει μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Mazda στην Ελλάδα. H EΛΜΑ προφανώς βρέθηκε με το κατάλληλο μοντέλο στη κατάλληλη στιγμή. Από το 1990 όλη η σειρά της Mazda ήταν διαθέσιμη σε καταλυτικές εκδόσεις σε μια μεταβατική περίοδο όπου αρκετές εταιρίες διέθεταν ακόμα και μη καταλυτικά μοντέλα. Αυτό επηρέαζε και στη τελική τιμή, όπου το 323 ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Υπήρχε διαθέσιμο σε 3θυρο hatchback, 4θυρο sedan (1.300 & 1.600 κ.εκ.) και την 5θυρη έκδοση "F" με ξεχωριστή σχεδίαση αποκλειστικά στα 1.600 κ.εκ. Το καλοκαίρι του 1990 αυτή η έκδοση με στάνταρ A/C στοίχιζε 3.300.000 δρχ τιμή αρκετά δελεαστική εκείνη την εποχή για ένα 1.600 με εντυπωσιακή εμφάνιση.
Mέσα σε ένα χρόνο η αύξηση των πωλήσεων ήταν εκπληκτική, κυρίως χάρη στο 323. Το 1990 η Mazda ταξινόμησε 5.269 αυτοκίνητα (10η), σημειώνοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 1989. Το 1991 φτάνει στις 8.377 μονάδες και έρχεται 7η σε πωλήσεις και το 1992 εξακολουθεί να είναι πολύ δημοφιλής με τις πωλήσεις της να ανέρχονται σε 7.456 αυτοκίνητα. Από το 1993 και ιδιαίτερα από το 1994 και μετά, όταν εμφανίστηκε η 5η γενιά και οι συνθήκες στην αγορά είχαν πλέον αλλάξει, η Mazda αποσύρεται από τους βασικούς παίκτες και επιστρέφει σε πωλήσεις κάτω των 2.000 μονάδων, με τις επόμενες γενιές του 323 να μην είναι ιδιαίτερα εμπορικές.
Το success story της Μazda στην Ελλάδα: 323 τέταρτης γενιάς. Έκδοση sedan (πάνω) & έκδοση "F" (κάτω)
Billy.
(photos αρχείο Billy Files)
Είχα το 323F από το 1993 καλό αυτοκίνητο στα 1600 κυβικά σβελτο και νευρικό σχετικά αυτοκίνητο και αξιόπιστο Επιχείρησα να το αλλάξω μετά από κάποια χρόνια και φυσικά έψαξα να βρω να το δώσω αυτό Κοιτώντας μάντρες και αγγελίες ιδιωτών διαπίστωσα ότι το αυτοκίνητο είχε πολύ χαμηλή τιμή μεταπώλησης δηλ να φανταστείς πουλιεταν φθηνότερα κι από ένα starletακι κι από ένα PEUGEOT 106 1.4 οπότε δε συνέφερε να το δώσω Τελικά το κράτησα μέχρι το 2011 απλώς έτυχε στην περίπτωση που κάποιος το ήξερε το αυτοκίνητο και το πήρε αλλιώς δεν έφευγε με τίποτα παρόλο που ήταν όμορφο σπορ και αξιόπιστο Με δύο λόγια καλό αυτοκίνητο ικανοποιημένος αλλά μεταπώληση ΜΗΔΕΝ
ΑπάντησηΔιαγραφή