Μπορεί οι πωλήσεις των album του Lou Reed να αυξήθηκαν κατά 607% (!) στις ΗΠΑ τις προηγούμενες μέρες, αλλά αυτό δε μπορεί να διασκεδάσει τη κατάσταση που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία.
Οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, έχει βιώσει μια μείωση των πωλήσεων album από 800 εκατομμύρια το 2002 σε 316 εκατομμύρια μια δεκαετία αργότερα.
Όμως οι μουσικοί αναλυτές λένε πως η μακροχρόνια αυτή τάση δεν δίνει εξηγήσεις για τη ξαφνική πτώση. Φαίνεται πως αυτό το format που δημιουργήθηκε με τον ερχομό των 33 στροφών από τη δεκαετία του '40, φτάνει στο τέλος του.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις πωλήσεων της Nielsen μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, αυτές έπεσαν σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Το Νο1 album της Katy Perry, "Prism" πούλησε λιγότερα από 300.000 κομμάτια, αλλά και πάλι ήταν συνολικά περισσότερες από τους οκτώ τίτλους που ακολούθησαν, μεταξύ των οποίων και των Pearl Jam.
Το album "Bangerz" της Miley Cyrus, έπεσε στη 4η θέση με πωλήσεις 43.000 αντιτύπων, έχοντας περάσει και από το Νο1 του chart.
Ακόμα και καλλιτέχνες με πιστό ακροατήριο, μεγαλύτερης ηλικίας βλέπουν τις πωλήσεις να έρχονται με δυσκολία. Οι κυκλοφορίες του Elton John και του Paul Mc Cartney απέτυχαν να σταθούν εμπορικά. Το "The Diving Board" του Elton John πούλησε μόνο 11.116 κομμάτια στη τρίτη εβδομάδα κυκλοφορίας του.
"Όλοι ενδιαφέρονται για το single, κανείς δεν έχει χρόνο να κάτσει και να ακούσει μια δουλειά μιας ώρας" λέει ο Bob Lefsetz, αναλυτής, εννοώντας βέβαια το digital single.
Για να καταλάβουμε τη μετατόπιση μιας αγοράς που κυριαρχείται από το single και από το streaming, η βιομηχανία θέσπισε ένα νέο μέτρο, το TEA (track equivalent albums) που μετράει τις πωλήσεις 10 κομματιών ως ένα album. Έτσι μπορεί να υπάρξει μια σημαντική αύξηση (πλασματική στην ουσία) στα νούμερα.
Υπάρχουν πάντως καλλιτέχνες που ακόμα πιστεύουν στο album. Άλλωστε, όπως λένε ορισμένοι, αυτό ακόμα πουλάει εκατομμύρια αντίτυπα. Άλλοι διαφωνούν ακόμα στη θεωρία ότι οι κυκλοφορίες album σε φυσική μορφή (cd) πρέπει να εγκαταλειφθούν.
Βilly.
Οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, έχει βιώσει μια μείωση των πωλήσεων album από 800 εκατομμύρια το 2002 σε 316 εκατομμύρια μια δεκαετία αργότερα.
Όμως οι μουσικοί αναλυτές λένε πως η μακροχρόνια αυτή τάση δεν δίνει εξηγήσεις για τη ξαφνική πτώση. Φαίνεται πως αυτό το format που δημιουργήθηκε με τον ερχομό των 33 στροφών από τη δεκαετία του '40, φτάνει στο τέλος του.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις πωλήσεων της Nielsen μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, αυτές έπεσαν σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα. Το Νο1 album της Katy Perry, "Prism" πούλησε λιγότερα από 300.000 κομμάτια, αλλά και πάλι ήταν συνολικά περισσότερες από τους οκτώ τίτλους που ακολούθησαν, μεταξύ των οποίων και των Pearl Jam.
Το album "Bangerz" της Miley Cyrus, έπεσε στη 4η θέση με πωλήσεις 43.000 αντιτύπων, έχοντας περάσει και από το Νο1 του chart.
Ακόμα και καλλιτέχνες με πιστό ακροατήριο, μεγαλύτερης ηλικίας βλέπουν τις πωλήσεις να έρχονται με δυσκολία. Οι κυκλοφορίες του Elton John και του Paul Mc Cartney απέτυχαν να σταθούν εμπορικά. Το "The Diving Board" του Elton John πούλησε μόνο 11.116 κομμάτια στη τρίτη εβδομάδα κυκλοφορίας του.
"Όλοι ενδιαφέρονται για το single, κανείς δεν έχει χρόνο να κάτσει και να ακούσει μια δουλειά μιας ώρας" λέει ο Bob Lefsetz, αναλυτής, εννοώντας βέβαια το digital single.
Για να καταλάβουμε τη μετατόπιση μιας αγοράς που κυριαρχείται από το single και από το streaming, η βιομηχανία θέσπισε ένα νέο μέτρο, το TEA (track equivalent albums) που μετράει τις πωλήσεις 10 κομματιών ως ένα album. Έτσι μπορεί να υπάρξει μια σημαντική αύξηση (πλασματική στην ουσία) στα νούμερα.
Υπάρχουν πάντως καλλιτέχνες που ακόμα πιστεύουν στο album. Άλλωστε, όπως λένε ορισμένοι, αυτό ακόμα πουλάει εκατομμύρια αντίτυπα. Άλλοι διαφωνούν ακόμα στη θεωρία ότι οι κυκλοφορίες album σε φυσική μορφή (cd) πρέπει να εγκαταλειφθούν.
Βilly.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου