Τα εταιρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να καλύπτουν γύρω στο 45-50% , με τις ιδιωτικές πωλήσεις να παραμένουν καθηλωμένες σε χαμηλά επίπεδα.
Πάντως στο πρώτο μισό του Νοεμβρίου τις τρεις πρώτες θέσεις κατέλαβαν οι... συνήθεις ύποπτοι, δηλαδή οι Volkswagen, Toyota & Opel.
Aς δούμε όμως πως κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου πολλά χρόνια πριν, εξετάζοντας αρχικά τη πορεία των πωλήσεων στο 11μηνο (Ιανουάριος-Νοέμβριος) του 1964.
Αυξημένες ήταν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων εκείνη τη χρονιά, σε σύγκριση με το 1963.
Τα στοιχεία αφορούν τη ευρύτερη περιοχή πρωτευούσης (Αθήνα-Πειραιάς-Περίχωρα), της οποίας οι πωλήσεις υπερέβαιναν σημαντικά το 50% του συνόλου πανελλαδικά. Έτσι, στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου '64 διατέθηκαν 8.427 νέα επιβατικά αυτοκίνητα.
Καλύτερος μήνας ήταν ο Ιούλιος, με 1.277 ταξινομήσεις, ενώ ο Νοέμβριος έκλεισε με τις λιγότερες στο 11μηνο, με μόλις 485 μονάδες. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων Ι.Χ. το ίδιο διάστημα ανήλθαν στα 1.293 αυτοκίνητα.
Τη μεγαλύτερη προτίμηση των αγοραστών κέρδισαν, κατά σειρά, τα βρετανικά και τα γερμανικά μοντέλα, ενώ τα γαλλικά ακολούθησαν με σημαντική διαφορά.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στις δέκα πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες, οι πέντε ήταν βρετανικές.
Αιχμή αποτέλεσε η Ford Αγγλίας, η οποία προηγήθηκε στις συνολικές ταξινομήσεις και κέρδισε τη πρώτη θέση. Μαζί με τα γερμανικά μοντέλα Taunus, τα Ford κυριάρχησαν έναντι στον ανταγωνισμό.
Πάντως τη πρώτη τριάδα συμπλήρωναν οι Volkswagen και Fiat.
H Peugeot ήταν η μοναδική γαλλική εταιρία στη δεκάδα και η μοναδική από το πίνακα που παρουσίασε μείωση σε σχέση με το 1963.
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΕΣ ΣΕ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ –ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1964 (Αθήνα)
|
||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
1
|
FORD (Αγγλίας)
|
952
|
2
|
VOLKSWAGEN
|
887
|
3
|
FIAT
|
817
|
4
|
FORD (Γερμανίας)
|
628
|
5
|
AUSTIN
|
459
|
6
|
PEUGEOT
|
452
|
7
|
HILLMAN
|
409
|
8
|
OPEL
|
350
|
9
|
VAUXHALL
|
324
|
10
|
MORRIS
|
319
|
Η Ford Αγγλίας (πάνω) ήταν πρώτη σε
πωλήσεις στο 11μηνο του ’64 στην αγορά της πρωτεύουσας (αλλά και πανελλαδικά),
ενώ σημαντική ήταν η αύξηση των πωλήσεων των βρετανικών αυτοκινήτων συνολικά,
με αποτέλεσμα να κυριαρχήσουν εκείνη τη χρονιά στη χώρα μας. Η Austin (κάτω) ήρθε το ίδιο διάστημα 5η
σε πωλήσεις.
Η Peugeot παρέμεινε μια από τις δημοφιλέστερες
εταιρίες κατά το 1964, αν και στο 11μηνο
παρουσίασε πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 1963. Ελαφρά πτώση
παρουσίασε από τις γαλλικές εταιρίες και η Renault, ενώ Simca και Citroen αύξησαν τις πωλήσεις τους.
Ταξινομήσεις Νέων Ι.Χ. ανά Χώρα Προέλευσης – Ιαν.-Νοέμ. 1964 (Αθήνα)
|
||
ΧΩΡΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ (Σύνολο)
|
Νο1 ΕΤΑΙΡΙΑ
|
Μ.
Βρετανία
|
2.855
|
Ford UK
|
Δ.
Γερμανία
|
2.768
|
Volkswagen
|
Γαλλία
|
1.142
|
Peugeot
|
Ιταλία
|
918
|
Fiat
|
Σουηδία
|
225
|
Volvo
|
Ιαπωνία
|
109
|
Datsun
|
Τσεχοσλοβακία
|
70
|
Skoda
|
Η Ford
Αγγλίας διέγραψε μια πολύ καλή πορεία το 1963, χάρη στο νέο –τότε- Cortina. Είχε μια εξαιρετική πορεία και το
1964. Ο Κοντέλλης δε παρέλειψε να πληροφορήσει το κοινό για τη πρωτιά της Cortina στην αγορά, όπως βλέπουμε στη
διαφημιστική καταχώρηση του Φεβρουαρίου ’64.
Νοέμβριος 1965.
Σημαντική
αύξηση των πωλήσεων υπήρξε το Νοέμβριο του 1965, έναντι του Οκτωβρίου. Σύμφωνα
με την Υπηρεσία Συγκοινωνιών Αθηνών, στη πρωτεύουσα ταξινομήθηκαν 2.019
αυτοκίνητα. Η VW ήρθε
στη πρώτη θέση, ενώ οι Οpel, Fiat και Ford ακολουθούν. Αυτές οι τέσσερις εταιρίες κυριάρχησαν
στην αγορά με ποσοστό άνω του 45%, αναλογία που ίσχυσε και για το σύνολο
εκείνης της χρονιάς. Τη δημοφιλέστερη γαλλική εταιρία εκείνη την εποχή
αποτελούσε η Peugeot, που πέτυχε 104 πωλήσεις το Νοέμβριο ενώ στο top 10 βρέθηκε και η Renault (8η) με 59 μονάδες. Το
παρόν έδωσαν και οι δυο πιο δημοφιλείς βρετανικές εταιρίες, οι Morris & Austin (7η & 10η
αντίστοιχα). Στην 9η θέση βρέθηκε η BMW η οποία συνέχιζε την ανοδική της
πορεία στην ελληνική αγορά, που είχε ξεκινήσει από το 1963.
Αύξηση των
ταξινομήσεων υπήρξε και στον τομέα Μακεδονίας (Θεσσ/νίκη, Ημαθία, Πέλλα,
Πιερία, Κιλκίς Χαλκιδική). Συνολικά χορηγηθήκαν 511 νέες άδειες, εκ των οποίων
οι 386 αφορούσαν Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ Ι.Χ. ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ* – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1965 (Αθήνα)
|
||
Α/Α
|
ΕΤΑΙΡΙΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
1
|
VOLKSWAGEN
|
244
|
2
|
OPEL
|
235
|
3
|
FIAT
|
210
|
4
|
FORD Taunus (Γερμανία)
|
168
|
5
|
PEUGEOT
|
104
|
6
|
FORD (Αγγλίας)
|
67
|
7
|
MORRIS
|
60
|
8
|
RENAULT
|
59
|
9
|
BMW
|
56
|
10
|
AUSTIN
|
51
|
*Στις
πωλήσεις δεν περιλαμβάνονται τα station wagon
|
Η VW κέρδισε τη πρώτη θέση στις πωλήσεις
επιβατικών το Νοέμβριο του 1965 στη πρωτεύουσα.
Η Opel ήρθε στη 2η θέση των
πωλήσεων, με μικρή διαφορά πίσω από τη VW, το Νοέμβριο του ’65 (Αθήνα). Εκείνη
την εποχή διέθετε στη γκάμα της νέα μοντέλα όπως το Kadett B και το Rekord B (φωτό). Το τελευταίο βρισκόταν στις
κατηγορίες των 10, 12 και 13 φορολ. ίππων, ανάλογα τον κινητήρα.
Η BMW στη χώρα μας ακολουθούσε σταθερά ανοδική
πορεία από το 1963. Το Νοέμβριο του 1965 βρέθηκε στη 9η θέση των
πωλήσεων με αιχμή τη σειρά μεσαίων οικογενειακών της New Class. H βασική έκδοση ήταν η 1600 (94 ίππων),
αλλά ήταν διαθέσιμες και οι μεγαλύτερες εκδόσεις όπως οι 1800 & 1800 ΤΙ
(102 & 124 ίππων αντίστοιχα), καθώς και η 2000.
Τέλος, ας θυμηθούμε τις Νο1 σε πωλήσεις εταιρίες στη χώρα μας για το μήνα Νοέμβριο, τα τελευταία 15 χρόνια.
Νο1 Σε Πωλήσεις Εταιρίες Νοεμβρίου - Ελλάδα
|
||
ΕΤΟΣ
|
ΕΤΑΙΡΙΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
1998
|
TOYOTA
|
997
|
1999
|
TOYOTA
|
2.731
|
2000
|
FIAT
|
1.850
|
2001
|
PEUGEOT
|
1.798
|
2002
|
TOYOTA
|
1.648
|
2003
|
TOYOTA
|
1.744
|
2004
|
TOYOTA
|
2.222
|
2005
|
VOLSWAGEN
|
1.639
|
2006
|
TOYOTA
|
1.759
|
2007
|
TOYOTA
|
1.851
|
2008
|
TOYOTA
|
1.448
|
2009
|
TOYOTA
|
2.026
|
2010
|
OPEL
|
1.033
|
2011
|
OPEL
|
1.218
|
2012
|
OPEL
|
549
|
Εννέα φορές έχει έρθει 1η στις πωλήσεις Νοεμβρίου η Τoyota τα τελευταία 15 χρόνια.
Η Opel έχει τη πρωτιά το Νοέμβριο τα τελευταία τρία χρόνια, κάτι που φέτος δε θα ισχύσει (τερματίζοντας κατά πάσα πιθανότητα στη τρίτη θέση). Όμως κατά καιρούς έχει διαθέσει τα Νο1 σε πωλήσεις μοντέλα, όπως το Νοέμβριο πριν 15 χρόνια -το 1998- όπου το νέο τότε Astra (φωτό) ήταν το δημοφιλέστερο με 408 μονάδες, αλλά και το Νοέμβριο του 2000 και 2001 με το ίδιο μοντέλο.
Billy
(στοιχεία ΣΕΑΑ)
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου