Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

H ελληνική αγορά αυτοκινήτου 30 χρόνια πριν (1985)

Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας, το 1985, με τις πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων να είναι αυξημένες κατά 19% σε σχέση με το 1984. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 78.534 νέα Ι.Χ. έναντι 65.747 το προηγούμενο έτος. Σημαντική ήταν η ζήτηση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 57% σε σχέση με το ’84 και αντιστοιχούσαν στο 28.2% της αγοράς. Συνολικά, διατέθηκαν 30.906 μεταχειρισμένα Ι.Χ έναντι 19.699 τη προηγούμενη χρονιά. Τα μεταχειρισμένα οχήματα θα συνεχίσουν να καταλαμβάνουν σημαντικό μερίδιο της αγοράς και τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα ως το 1988, ως συνέπεια της υψηλής φορολογίας στα καινούργια αυτοκίνητα.
Στη πρώτη θέση των πωλήσεων βρέθηκε το 1985 η Opel, χάρη κυρίως στο νέο –τότε- Kadett στην έκδοση των 1.200 κ. εκ. Δεύτερη ήρθε η Νissan, ενώ στη τρίτη θέση βρέθηκε η Zastava.  Γενικότερα, τα μοντέλα με προέλευση από την Ανατολική Ευρώπη (με αιχμή τη Zastava και τη Lada), συνέχισαν την ανοδική τους πορεία κατακτώντας το 19% της ελληνικής αγοράς, με 15.002 μονάδες.  
Σημαντική αύξηση των πωλήσεων της κατέγραψε η Volkswagen, η οποία ήρθε 4η στη γενική κατάταξη. Κατέκτησε μερίδιο 7.3% με 5,712 μονάδες, ενώ το 1984 κατείχε το 2.7% της αγοράς με 1.775 πωλήσεις. Το 1985 αποτέλεσε τη καλύτερη χρονιά της γερμανικής εταιρίας στην εγχώρια αγορά, για όλη τη δεκαετία του ’80.
Αναλυτικότερα, οι δέκα πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες στην Ελλάδα, 30 χρόνια πριν, ήταν οι εξής:
Πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα 
το 1985
Α/Α
ΕΤΑΙΡΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
1
OPEL
9.483
12.1%
2
NISSAN
8.645
11.0%
3
ZASTAVA
6.301
8.0%
4
VOLKSWAGEN
5.712
7.3%
5
LADA
5.508
7.0%
6
FORD
5.357
6.8%
7
HONDA
4.405
5.6%
8
TOYOTA
3.200
4.1%
9
RENAULT
3.160
4.0%
10
FIAT
2.957
3.8%


To Opel Kadett 5ης γενιάς, αποτέλεσε αιχμή ώστε η εταιρία να κατακτήσει τη 1η θέση των πωλήσεων στη χώρα μας, το 1985. Είχε ψηφιστεί ως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1985» στην Ευρώπη και στην Ελλάδα κυκλοφόρησε με τον μικρό κινητήρα των 1.200 κ. εκ. στους 8 φορ. ίππους.  

Το 1985 η VW, χάρη στο νέο εκείνη την εποχή Golf 2ης γενιάς, πέτυχε την καλύτερη επίδοση της στην ελληνική αγορά, για όλη τη δεκαετία του ’80. Κέρδισε την 4η θέση των πωλήσεων, με 5.712 μονάδες.

Η Ζastava ήρθε στη θέση 3η των πωλήσεων  το 1985, από την 4η το προηγούμενο έτος, αυξάνοντας  το μερίδιο της στην αγορά. Ήταν η καλύτερη χρονιά για τη γιουγκοσλάβικη εταιρία στη χώρα μας.  




Billy
Στοιχεία: ΣΕΑΑ
(photos αρχείο Bill Files)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου