H ιστορία της Volkswagen είναι γνωστή. Ξεκινάει στις 28 Μαΐου 1937 με τη δημιουργία της "Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH". Στις 16 Σεπτεμβρίου 1938 η εταιρία μετονομάζεται σε "Volkswagenwerk GmbH". Αποτελούσε το όραμα του Χίτλερ για ένα προσιτό αυτοκίνητο για τον μέσο Γερμανό. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από τον Ferdinand Porsche. H επίσημη παρουσίαση του έγινε στις 20 Απριλίου του 1938 με δόξες και τιμές, ως μέρος της προπαγάνδας του Εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος και ο Χίτλερ βαφτίζει το νέο όχημα KdF Wagen (Kraft durch Freude = H Δύναμη Μέσα Από τη Χαρά). Παρόλα αυτά, μέχρι το ξέσπασμα του πολέμου, το 1939, εκτός από τα πρωτότυπα και τα αυτοκίνητα επίδειξης, το εργοστάσιο δεν πραγματοποίησε κανονική παραγωγή και το KdF δε διατέθηκε ποτέ στους Γερμανούς. Με την έναρξη του 2ου Π.Π. το εργοστάσιο κατασκευάζει πλέον στρατιωτικά οχήματα.
Μετά τον πόλεμο ο Βρετανικός Στρατός καταλαμβάνει το κατεστραμμένο από τους βομβαρδισμούς εργοστάσιο. Έχοντας ανάγκη από ελαφρά μέσα μεταφοράς, οι Άγγλοι το επαναφέρουν και τη διοίκηση του αναλαμβάνει o Αρχιλοχίας Ivan Hirst. Λίγο αργότερα μετονομάζουν την εταιρία σε "Volkswagen" και τη πόλη που βρισκόταν το εργοστάσιο σε "Wolfsburg" (από την ονομασία ενός κάστρου της περιοχής).
Tα πρώτα αυτοκίνητα βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής ήδη μέσα στο 1945 και προορίζονται για τις ανάγκες του προσωπικού του στρατού. Μέσα σε έναν χρόνο είχαν παραχθεί περίπου 10.000 αυτοκίνητα, αριθμός εντυπωσιακός με δεδομένο ότι οι ζημιές στις εγκαταστάσεις δεν είχαν αποκατασταθεί πλήρως. Μετά τις αποτυχημένες προσπάθειες των Άγγλων να δώσουν τη διαχείριση του εργοστασίου σε πιο έμπειρα χέρια (όπως στη Ford), τελικά παραδίδουν τον έλεγχο της εταιρίας στη γερμανική κυβέρνηση το 1949.
Το αυτοκίνητο που οραματίστηκε ο Χίτλερ τη δεκαετία του '30, έμελλε να γίνει μεταπολεμικά ένα σύμβολο.
Το 1951, ο φωτογράφος Walter Sanders επισκέπτεται το εργοστάσιο στο Wolfsburg. Ο Sanders είχε γεννηθεί στη Γερμανία, αλλά έφυγε από εκεί το 1933 μετά την ανάληψη της εξουσίας από τον Χίτλερ. Εργάστηκε για το περιοδικό LIFE από το 1944 έως το 1961, αν και είχε συνεργαστεί με το περιοδικό και νωρίτερα. Μέσα από αυτές τις φωτογραφίες, ο Sanders αποτυπώνει την εικόνα ενός έθνους που βρίσκεται σε διαδικασία αναδημιουργίας. Ένα πορτραίτο του μόχθου και ενός μηχανισμού που θα έκανε πάλι τη Γερμανία μια από τις ισχυρότερες οικονομίες στο κόσμο.
Το εργοστάσιο, η διαδικασία παραγωγής και το εργατικό δυναμικό της VW στο Wolfsburg, τον Ιούλιο του 1951. Η Γερμανία (τότε Δυτική Γερμανία) στο ξεκίνημα της αναγέννησής της.
Σκαραβαίοι παραταγμένοι έξω από το εργοστάσιο, φόρτωμα σε νταλίκες και αναχώρηση για παράδοση στους νέους ιδιοκτήτες. Το 1951 στη Δ. Γερμανία οι πωλήσεις του Σκαραβαίου έφτασαν στις 58.469 σε μια αγορά μόλις 245.100 αυτοκινήτων (μερίδιο 23.9%). To "λαϊκό αυτοκίνητο" έφτασε να κατέχει το 29.5% της αγοράς μέχρι το 1954, οπότε και έγινε το πρώτο αυτοκίνητο στη γερμανική αγορά που ξεπέρασε τις 100.000 πωλήσεις (113.169)*. Ο Σκαραβαίος θα κυριαρχήσει και καθ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του '60.
Billy.
(photos Walter Sanders -July 1951. Aρχείο LIFE)
* πηγή bestsellingcarsblog
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου