Η εικόνα από τη πλατεία Ομονοίας δείχνει τις εργασίες για τη κατασκευή του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1920.
Η τελετή θεμελιώσεως της υπόγειας σήραγγας έγινε στις 7 Ιανουαρίου 1928.
Ο πρώτος νόμος που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων "περί συστάσεως Σιδηροδρόμου απ'Αθηνών εις Πειραιά", ήταν το 1855. ΄Όμως θα πρέπει να περάσουν άλλα 14 χρόνια για να εγκαινιαστεί, το 1869, ο κεντρικός σταθμός στο Θησείο. Μάλιστα αυτός ήταν αρχικά ένα ξύλινο παράπηγμα. Την εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου είχε μια Αγγλική εταιρία, η οποία όμως μεταβίβασε το 1875 τα δικαιώματα στη Τράπεζα Βιομηχανικής Πίστεως και στους αδελφούς Μουτσόπουλου, αντί 60.000 λιρών.
Μέχρι την έναρξη των εργασιών το 1928, ο σταθμός της Ομόνοιας βρισκόταν παραπλεύρως της πλατείας. Το έργο ξεκίνησε με την απασχόληση 300 εργατών οι οποίοι θα αυξάνονταν σταδιακά σε 700 ως 800.
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου υπόγειου σταθμού, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, θα τελεσθούν το πρωί της 21ας Ιουλίου 1930. Το παρόν έδωσε και ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η τελετή θεμελιώσεως της υπόγειας σήραγγας έγινε στις 7 Ιανουαρίου 1928.
Ο πρώτος νόμος που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων "περί συστάσεως Σιδηροδρόμου απ'Αθηνών εις Πειραιά", ήταν το 1855. ΄Όμως θα πρέπει να περάσουν άλλα 14 χρόνια για να εγκαινιαστεί, το 1869, ο κεντρικός σταθμός στο Θησείο. Μάλιστα αυτός ήταν αρχικά ένα ξύλινο παράπηγμα. Την εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου είχε μια Αγγλική εταιρία, η οποία όμως μεταβίβασε το 1875 τα δικαιώματα στη Τράπεζα Βιομηχανικής Πίστεως και στους αδελφούς Μουτσόπουλου, αντί 60.000 λιρών.
Μέχρι την έναρξη των εργασιών το 1928, ο σταθμός της Ομόνοιας βρισκόταν παραπλεύρως της πλατείας. Το έργο ξεκίνησε με την απασχόληση 300 εργατών οι οποίοι θα αυξάνονταν σταδιακά σε 700 ως 800.
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου υπόγειου σταθμού, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, θα τελεσθούν το πρωί της 21ας Ιουλίου 1930. Το παρόν έδωσε και ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος.
Billy
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου