Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Τρίτη 13 Αυγούστου 2013

Aπ'την Ανατολική Γερμανία... με αγάπη!

Καμιά φορά περπατάς στο δρόμο και βλέπεις εικόνες που σε γυρνάνε πραγματικά πίσω στο χρόνο. 
Στη παραπάνω φωτογραφία, αν εξέλειπε το νεότερο αυτοκίνητο -παρκαρισμένο στο μέσον, δε θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι αυτή η εικόνα προέρχεται ακόμα και από τα τέλη της δεκαετίας του '70 ή τις αρχές της δεκαετίας του '80. Παλιά σπίτια που διαθέτουν όλα τα στοιχεία για να σε γυρίσουν στο παρελθόν. Αριστερά τα παλιά ξύλινα ρολά στις μπαλκονόπορτες, με μόνη "παραφωνία" την εξωτερική μονάδα του κλιματιστικού. Δεξιά υπάρχουν ακόμα τα παλιά ξύλινα παραθυρόφυλλα, σε μπλε χρώμα, με τα σημάδια του χρόνου έντονα πάνω τους. Η σιδερένια εξώπορτα με τη τζαμαρία και τα διακοσμητικά μιας άλλης εποχής. Μπροστά σε αυτά, παρκαρισμένα δύο παλιά αυτοκίνητα με τη δική τους ιστορία. Πρόκειται για το ίδιο μοντέλο ενός εργοστασίου που ήταν κάποτε το καμάρι της Ανατολικής Γερμανίας, της Wartburg. Με τη πτώση του τείχους του Βερολίνου, το 1989 και την επανένωση Ανατ. & Δυτικής Γερμανίας, γράφτηκε και ο επίλογος της εταιρίας. 
Σίγουρα είναι σπάνιο φαινόμενο στις μέρες μας να δεις δύο τέτοια αυτοκίνητα μαζί, το ένα παρκαρισμένο σχεδόν δίπλα στο άλλο. Το πράσινο Wartburg με το κλασικό αμάξωμα είναι χρονολογικά παλιότερο, πιθανότατα γύρω στο 1978, ενώ το λευκό τύπου station στα δεξιά είναι των αρχών της δεκαετία του '80 περίπου. 
Η σχεδίαση του αυτοκινήτου (μοντέλο 353) παρέμεινε ουσιαστικά η ίδια από το 1966 που πρωτοπαρουσιάστηκε, μέχρι και το τέλος, το 1991. Ο κινητήρας τους ήταν 1.0 λίτρου με απόδοση 50 ίππων, με 3 κυλίνδρους και δίχρονος. Μόνο στο διάστημα μεταξύ 1989-1991 φόρεσε 4χρονο κινητήρα 1.3 λίτρου της VW.  
Στην Αν. Γερμανία αποτελούσε όνειρο ζωής με λίστες αναμονής πολλών ετών, ενώ στις χώρες όπου εξάγονταν ήταν απλά μια φτηνή εναλλακτική πρόταση για οικογενειακό αυτοκίνητο. Το ίδιο ίσχυε σε μεγάλο βαθμό και στη χώρα μας με την υψηλή φορολογία. Ήταν ακατόρθωτο να βρεις καινούργιο αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους (Berlina : μήκος 4.220μ ) σε τόσο χαμηλή τιμή. Για παράδειγμα το Φεβρουάριο του 1980 το Wartburg 353 Berlina στοίχιζε 315.000 δρχ, όταν το επίσης ανατολικής προέλευσης Skoda 105 L είχε 358.000 δρχ, ενώ το δυτικής προέλευσης αλλά κατά πολύ μικρότερο Ford Fiesta στη βασική του έκδοση στοίχιζε 418.000 δρχ. 
Το Wartburg 353 όταν παρουσιάστηκε, το 1966, ήταν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Έμεινε στη παραγωγή για 25 ολόκληρα χρόνια. Είχε μεγάλους χώρους και 2χρονο μοτέρ με χαρακτηριστικό ήχο. Σήμερα αποτελεί ένα σπάνιο θέαμα και όσα υπάρχουν μας θυμίζουν μια εταιρία και μια χώρα που πλέον δεν υπάρχουν. 


Billy
(photo- Billy 2013 & αρχείο Billy Files)



2 σχόλια:

  1. Υπήρξε και το 311 - πρόγονος του 353 , κυκλοφόρισε Ευρώπη αλλά ποτέ στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις δίκιο, η εταιρία υπήρχε και πριν το 353, με τα 311 & 312 τα οποία ήρθαν στην Ελλάδα αλλά μάλλον είχαν μικρή παρουσία στην εγχώρια αγορά. Την αντιπροσωπία είχε αρχικά, από τη δεκαετία του '50, η ΕΤ.Ε.Α. (Εταιρία Εμπορίας Αυτοκινήτων) Ο.Ε. στη Λεωφ. Συγγρού και αργότερα, γύρω στα μέσα των '60s αν δε κάνω λάθος τη πήρε η ΚΑΜΜΕΝΟΣ Α.Ε. πάλι στη Συγγρού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή