Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

Λίγο πριν την απόσυρση

1990...
Ένα λευκό Peugeot 403 κάθεται παρκαρισμένο σε ένα δρόμο της Αθήνας. Έίναι ένα από τα πολλά Peugeot που κύλισαν τους τροχούς τους σε ελληνικούς δρόμους κατά τη δεκαετία του '60. Είναι επίσης ένα από τα πολλά αυτοκίνητα των 60s που εξακολουθούσαν να αποτελούν καθημερινό μέσο μετακίνησης στη χώρα μας. Πολύ γρήγορα το φαινόμενο αυτό θα αρχίσει να περιορίζεται σημαντικά. Ήδη το 1990 τα πρώτα καταλυτικά αυτοκίνητα με μειωμένη φορολογική επιβάρυνση, έχουν κάνει την εμφάνισή τους. Από 1/1/1991 θα υπάρξει νέα μείωση φόρων σε συνδυασμό με την απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων. Η απόσυρση θα ισχύσει και το 1992, με αποτέλεσμα πολλά Ι.Χ σαν αυτό της φωτογραφίας να καταλήξουν παλιοσίδερα. Ήδη τον πρώτο χρόνο αποσύρθηκαν περί τα 140.000 παλιά αυτοκίνητα. Το μέτρο κρίθηκε απαραίτητο μετά τα αυξημένα επίπεδα ρύπων που σημειώθηκαν στη πρωτεύουσα στα τέλη της δεκαετίας του '80.
Έως το 1989 ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου έφτανε τα 11.3 χρόνια. Στα τέλη εκείνης της χρονιάς κυκλοφορούσαν στη χώρα μας 1.605.181 επιβατικά αυτοκίνητα. Από αυτά, τα 119.300 ήταν της περιόδου 1965-1969 (1η άδεια), δηλ. ηλικίας 20-24 ετών. Επιπλέον κυκλοφορούσαν 432.982 επιβατικά της περιόδου 1970-1977 (12-19 ετων). Στα παραπάνω προσθέτουμε ακόμα 45.446 επιβατικά πρό του 1965, δηλ. άνω των 25 ετών. 






Billy
[στοιχεία: ΕΛΣΤΑΤ]
Photo by Wade Shaffer, Αθήνα 1990

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου