Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Η κατασκευή του Διεθνούς Αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος"

Τον Μάρτιο του 2001 ξεκίνησε η λειτουργία του νέου Διεθνούς Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος" στα Σπάτα. Ας δούμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατασκευή του αλλά και ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
[billly]

------------------------------------------------------


ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΝΕΟΣ ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΗΜΗΝ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» ΕΙΣ ΣΠΑΤΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Πηγή Φωτογραφίας: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΝ ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ, Τεύχος 2052, Δευτέρα 24 Μαΐου 1999, Διαφημιστική καταχώρησις της KNAUF


Α. ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
1. Κύριος Έργου: ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ Α.Ε.
2. Ανάθεσις Μελέτης: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
3. Φορεύς Εκτελέσεως: ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
4. Προκαταρκτικαί Μελέται:
α) Μελέτη Χωροθετήσεως του Νέου Διεθνούς Αερολιμένος: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
β) Μελέτη Κοινωνικοοικονομικής Σκοπιμότητος: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
γ) Μελέτη Οδικού Συστήματος Προσπελάσεως Αεροδρομίου: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
δ) Κυκλοφοριακή Μελέτη Κτηριακών Εγκαταστάσεων: ΔΡΟΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
ε) Μελέτη Εφαρμογής Κτηρίου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: Α. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
στ) Μελέτη Ξενοδοχείου SOFITEL εντός του Αεροδρομίου: Α. ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
5. Οριστικαί Μελέται Κτηρίου Επισκευής, Συντηρήσεως Αεροσκαφών: ΤΡΙΕΔΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Α.Ε.
6. Εδαφοτεχνικαί Μελέται Ειδικού Κτηρίου Σταθμεύσεως Αυτοκινήτων Ρ1: ΕΔΑΦΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Τ.Ε.
7. Αρχιτεκτονικαί Μελέται:
α) Κυρίου Ανατολικού Αεροσταθμού, Κτηρίων A.T.C. και Πύργου Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΟΞΙΑΔΟΥ Α.Ε. – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ
β) Γενικών Αεροπορικών Εγκαταστάσεων και Βάσεως Λειτουργίας ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΑΕΤΕΡ – ΧΑΡΡΥ ΜΠΟΥΓΑΔΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ Α.Ε.
γ) Εγκαταστάσεως Ειδικού Εξοπλισμού Κέντρου Διαλογής της Α.Ε. ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΑΕΤΕΡ – ΧΑΡΡΥ ΜΠΟΥΓΑΔΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ Α.Ε.
δ) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: Κ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ Ο.Ε.
ε) Εκθεσιακών Χώρων Αεροδρομίου: A&M ARCHITECTS
στ) Κτηριακών Εγκαταστάσεων ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
ζ) Χώρων Προσώπων Υψηλής Σημασίας (V.I.P.) και C.I.P. Intra/Extra Schengen της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ Α. ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΑΤΕΜ
8. Στατικαί Μελέται
α) Κτηρίου και Πύργου Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας: DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
β) Κτηρίου Διανομής Αεροπορικού Ταχυδρομείου: DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
γ) Συγκροτήματος Κτηρίων Συντηρήσεως και Εξοπλισμού: DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε., ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΑΥΡΑΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ Α.Ε.,
δ) Μεταλλικών Αποθηκών Υλικού: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΧΑΤΖΗΣΟΛΩΜΟΥ
ε) Τοίχων Αντιστηρίξεως Κατακορύφων Πρανών: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΑΜΑ
στ) Πύργου Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας (αυτοτελής): ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ.
ζ) Κτηρίου Κ.Ε.Π.Α.Θ. του Κεντρικού Αερολιμένος: ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
η) Κτηρίου 32 (Τηλεπικοινωνιών): ΟΜΙΛΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Α.Ε. ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
θ) Μονάδος Αεροτροφοδοσίας Olympic Catering: ΤΕΧΝΙΚΟΝ ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΤΑΚΗΣ ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ
ι) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: ΤΑΚΗΣ ΚΟΥΜΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΕΝΕΓΑΛΙΑ ΚΟΥΜΟΥΛΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΜΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ
9. Μελέται Οδοποϊίας Εμπορικού Πάρκου (Σημάνσεως και Σηματοδοτήσεως) Αεροδρομίου: DENCO – ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ Ε.Π.Ε.
10. Μελέτη Σημάνσεως του Πολυωρόφου Χώρου Σταθμεύσεως: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΑΜΑ
11. Μελέτη Προσπελάσεων Αεροδρομίου Σπάτων:
α) ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Γ. ΝΤΟΝΤΟΡΟΣ, Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π. – Συγκοινωνιολόγος (συνεργασία με DENCO – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.)
β) ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ, Ομότιμος Καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής Ε.Μ.Π.
12. Χωματουργικαί Εργασίαι: Κ/Ξ HOCHTIEF – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
13. Κατασκευή:
α) Έργων Πολιτικού Μηχανικού: Κ/Ξ ΥΠΟΣΤΕΓΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ η οποία αποτελείται από τις παρακάτω Εταιρείες: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ, ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (Α.Ε.ΓΕ.Κ.), ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΤΩΡ
β) Τεχνικών Έργων Γεφυρώσεως: Κ/Ξ HOCHTIEF – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
γ) Σηράγγων Δικτύου Παροχών: Κ/Ξ HOCHTIEF – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
δ) Επιστρώσεως Αεροδιαδρόμων, Υδρορροών, Συνδέσεων και διαφόρων εργασιών: Κ/Ξ HOCHTIEF B.S.B. – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
ζ) Κτηρίων Συντηρήσεως Αεροσκαφών: Κ/Ξ HUNADAI ENGENEERING AND CONSULTANTS – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Κ. Ι. ΣΑΡΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
η) Μονάδος Αεροτροφοδοσίας Olympic Catering: Κ/Ξ Α.Τ.Ε. ΙΚΑΡΟΣ – ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ Α.Τ.Ε. – ΑΘΗΝΑ Α.Ε.Τ.Β.Τ.Ε. – ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ Α.Τ.Ε.
θ) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: J&P ΑΒΑΞ
ι) Εγκαταστάσεως Συντηρήσεως Εφοδίων Εδάφους: Κ/Ξ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΚΤΩΡ
ια) Νέου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (Εργολαβία Ι): Κ/Ξ ΑΘΗΝΑ Α.Ε.Τ.Β.και Τ.Ε. – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΙ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ
ιβ) Νέου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (Εργολαβία ΙΙ): ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ (ΑΛ.ΤΕ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ιγ) Εγκαταστάσεων Συντηρήσεως Αεροσκαφών (Εργολαβία ΙΙ): ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ (ΑΛ.ΤΕ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ιδ) Ξενοδοχείου SOFITEL εντός του Χώρου του Αεροδρομίου: ΑΛΛΑΜΑΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ (ΑΛ.ΤΕ.) ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
ιε) Εσωτερικού Δικτύου Οδοποιϊας και Ασφαλτικών για τα Κτήρια 14, 15 και 24: J&P ΑΒΑΞ με Υπεργολάβο την ΑΝΩΝΥΜΟΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑΝ ΥΛΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΤΙΚΩΝ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΦΡΑΓΚΟΥ
14. Οικοδομικαί και λοιπαί Εργασίαι:
α) Θερμικαί Μονώσεις Δωμάτων Κτηρίων Συντηρήσεως και Επισκευής Αεροσκαφών: DOW
β) Εργασίαι Εξωτερικών Τοιχοποιϊών:
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Χ. ΚΑΚΛΑΜΑΝΟΣ Α.Τ.Ε., ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Κ. ΜΑΚΟΣ Α.Ε.Β.Ε., ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΟΤΕΜ Ε.Π.Ε., ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΛΥΔΟΜΗ Α.Ε.
γ) Ψευδοροφαί, Αρχιτεκτονικά τελειώματα: AMSCO ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
δ) Προκατεσκευασμένοι Οικίσκοι: GLASSART
15. Μελέται Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων:
α) Μεταλλικής Πεζογεφύρας Αεροδρομίου: ΕΛ.ΤΕ.ΜΕ. Ε.Π.Ε.
β) Χώρου Συντηρήσεως και Επισκευών Αεροσκαφών: ΑΚΤΕΡ Ε.Π.Ε.
γ) Χώρου Προσώπων Υψηλής Σημασίας (V.I.P.) και C.I.P. Intra/Extra Schengen της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: PROTON ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Π.Ε.
δ) Εγκαταστάσεων Συντηρήσεως Εφοδίων Εδάφους: ΤΕΑΜ Μ – Η Α.Ε.
ε) Νέου Εμπορευματικού Σταθμού ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ: ΤΕΑΜ Μ – Η Α.Ε.
16. Εκτέλεσις Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων:
α) Ηλεκτροφωτισμός Αεροδιαδρόμων, Εργασίαι Καλωδιώσεως και Συνδέσεις με ανθρωποθυρίδες και χειροθυρίδες: Κ/Ξ HOCHTIEF B.S.B. – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
β) Εγκαταστάσεις Υποδομής της Τεχνικής Βάσεως Ολυμπιακής Αεροπορίας: ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ Α.Ε.
γ) Εξωτερικαί Παροχαί Αεροδρομίου: ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ
δ) Εξωτερικαί Παροχαί Αεροδρομίου (Εργολαβία ΙΙ): ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΑ

Β. ΕΙΔΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
1. Κωδικός Ι.Α.Τ.Α.: ΑΤΗ
2. Κωδικός I.C.A.O.: LGAV
3. Κωδικός Υ.Π.Α.: ΔΑΑ
2. Υψόμετρον: 94,00 μ. (308 πόδια)
3. Μήκη διαδρόμων:
α) Διάδρομος Δ1 (03L/21R): 3.800 × 45,00 μ. (12.467 × 148 πόδια), Άσφαλτος
β) Διάδρομος Δ2 (03R/21L): 4.000 × 45,00 μ. (13,123 × 148 πόδια), Άσφαλτος


Κυριάκος Γκλεζάκος
Από την ομάδα Ελληνική Εργοτεχνική Ιστορία (facebook)
αρχική δημοσίευση: 2 Αυγούστου 2015

Ευχαριστώ τον κ. Γκλεζάκο, που επέτρεψε την χρήση των στοιχείων στο παρόν ιστολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου