Η χρονιά που διανύουμε, είναι μια δύσκολη χρονιά. Αυτό, βέβαια, ισχύει και για την αγορά αυτοκινήτου.
Με 42.080 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου, η κρίση που περνάει ο χώρος είναι πράγματι πολύ μεγάλη.
Ακόμα και μέσα σε αυτό το κλίμα της δυσπραγίας, υπάρχουν νικητές και χαμένοι.
Στο πρώτο οκτάμηνο του έτους, τη πρωτιά των πωλήσεων κατέχει η Opel, με 5.070 ταξινομήσεις. Όλα δείχνουν ότι η Opel θα διατηρήσει τη πρώτη θέση μέχρι το τέλος του έτους. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για το best seller της αγοράς, το Opel Corsa (2.751 πωλήσεις). Η γερμανική εταιρία, άλλωστε διαθέτει και το πλέον επιτυχημένο μικρομεσαίο, το Astra που βρίσκεται στη 4η θέση των πιο καλοπουλημένων μοντέλων.
Πολύ καλή επίδοση και για τη Citroen με 2.939 πωλήσεις στη 4η θέση (πάντα για το οκτάμηνο Ιαν. - Αυγ.) Ο λόγος ακούει στο όνομα "C 3". H τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας στη χώρα μας, έφερε το Γαλλικό μικρό στη 3η θέση των πλέον εμπορικών μοντέλων με 1.729 πωλήσεις, μπροστά ακόμα και από το Polo.Έτσι η 5η γενικής Fiat , θα πρέπει μάλλον να ξεχάσει τη περίπτωση να περάσει τη Citroen ως το τέλος του 2012, αφού ακολουθεί με 2.438 πωλήσεις.
Μάλλον η μάχη θα δωθεί με τη Nissan, που ακολουθεί με μικρή διαφορά την Ιταλική εταιρία, στην 6η γενικής, με 2.324 αυτοκίνητα.
Τη δεκάδα γενικής κλείνουν: H Ford στην 7η θέση με 2.288 μονάδες, με πιο εμπορικό της μοντέλο το Fiesta (1.414 πωλήσεις).
H Skoda στην 8η θέση με 1.968 μονάδες και πιο εμπορικό της μοντέλο το Octavia (831 πωλήσεις).
Ακολουθεί η Hyundai στην 9η θέση, με μικρή διαφορά, στις 1.963 μονάδες, χάρη στα "i10" & "i20"
Tέλος, στη 10η θέση η Suzuki με 1.808 πωλήσεις, οι 804 εκ των οποίων αφορούν το Swift.
Η εταιρία με τις περισσότερες πωλήσεις εκείνη τη χρονιά είναι
η Toyota με 23.889 μονάδες. Το best seller της εταιρίας
είναι το Corolla, το οποίο όμως είναι στη 4ηθέση των πιο εμπορικών
μοντέλων του 2002, με το Yaris να κλείνει τη
δεκάδα.
Στη 2ηθέση βρίσκεται η Peugeot με 22.289 πωλήσεις. Μια πολύ μεγάλη επιτυχία για τη Γαλλική εταιρία στη χώρα μας, με τα “206” και “307” να είναι στη 2η και 3ηθέση αντίστοιχα, όσον αφορά τα best sellers μοντέλα στην Ελλάδα.
Τρίτη σε πωλήσεις η Hyundai (21.926 πωλήσεις), κυρίως χάρη στο Accent, που όμως βρίσκεται 5ο πίσω από τη Corolla. Καλή πορεία έχει και το μικρό Atos (στη 13η θέση των μοντέλων).
Το πλέον εμπορικό μοντέλο όμως εκείνη τη χρονιά διαθέτει η Fiat, η οποία αρκείται στη 5ηθέση της γενικής κατάταξης (με 4η την Opel). Δεν είναι άλλο από το Punto 2ης γενιάς (είχε παρουσιαστεί το 1999) που πέτυχε 10.174 πωλήσεις ακολουθώντας την επιτυχία της1ης γενιάς και στην Ελλάδα.
Πίσω από τη Nissan ακολουθεί η Fiat, με 17.354 ταξινομήσεις. Τα πιο εμπορικά μοντέλα της Ιταλικής εταιρίας ήταν εκείνη την εποχή τα Uno & Tipo.
Με 42.080 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου, η κρίση που περνάει ο χώρος είναι πράγματι πολύ μεγάλη.
Ακόμα και μέσα σε αυτό το κλίμα της δυσπραγίας, υπάρχουν νικητές και χαμένοι.
Στο πρώτο οκτάμηνο του έτους, τη πρωτιά των πωλήσεων κατέχει η Opel, με 5.070 ταξινομήσεις. Όλα δείχνουν ότι η Opel θα διατηρήσει τη πρώτη θέση μέχρι το τέλος του έτους. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για το best seller της αγοράς, το Opel Corsa (2.751 πωλήσεις). Η γερμανική εταιρία, άλλωστε διαθέτει και το πλέον επιτυχημένο μικρομεσαίο, το Astra που βρίσκεται στη 4η θέση των πιο καλοπουλημένων μοντέλων.
Πολύ καλή επίδοση και για τη Citroen με 2.939 πωλήσεις στη 4η θέση (πάντα για το οκτάμηνο Ιαν. - Αυγ.) Ο λόγος ακούει στο όνομα "C 3". H τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας στη χώρα μας, έφερε το Γαλλικό μικρό στη 3η θέση των πλέον εμπορικών μοντέλων με 1.729 πωλήσεις, μπροστά ακόμα και από το Polo.Έτσι η 5η γενικής Fiat , θα πρέπει μάλλον να ξεχάσει τη περίπτωση να περάσει τη Citroen ως το τέλος του 2012, αφού ακολουθεί με 2.438 πωλήσεις.
Μάλλον η μάχη θα δωθεί με τη Nissan, που ακολουθεί με μικρή διαφορά την Ιταλική εταιρία, στην 6η γενικής, με 2.324 αυτοκίνητα.
Citroen C3. Το 3ο πιο εμπορικό μοντέλο στο 1ο οκτάμηνο του έτους. |
H Skoda στην 8η θέση με 1.968 μονάδες και πιο εμπορικό της μοντέλο το Octavia (831 πωλήσεις).
Ακολουθεί η Hyundai στην 9η θέση, με μικρή διαφορά, στις 1.963 μονάδες, χάρη στα "i10" & "i20"
Tέλος, στη 10η θέση η Suzuki με 1.808 πωλήσεις, οι 804 εκ των οποίων αφορούν το Swift.
Ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Ταξίδι στο χρόνο... (50 χρόνια επιτυχίες!!!)
Μια αναδρομή στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου του χτές, ανά δεκαετία. Ποιά ήταν η δυναμική της αγοράς τα τελευταία 50 χρόνια? Ποιές ήταν οι τάσεις στις προτιμήσεις των Ελλήνων? Ένα ταξίδι από το σήμερα και το δύσκολο 2012 ως το μακρινό 1962!
10 χρόνια πριν
(2002)
Η ελληνική
αγορά αυτοκινήτου διανύει μια περίοδο ακμής. Το 2002 η αγορά «κλείνει» στα
268.287 αυτοκίνητα, χαμηλότερα κατά περίπου 4%, πάντως, σε σχέση με το 2001.
Τoyota Corolla |
Στη 2ηθέση βρίσκεται η Peugeot με 22.289 πωλήσεις. Μια πολύ μεγάλη επιτυχία για τη Γαλλική εταιρία στη χώρα μας, με τα “206” και “307” να είναι στη 2η και 3ηθέση αντίστοιχα, όσον αφορά τα best sellers μοντέλα στην Ελλάδα.
Τρίτη σε πωλήσεις η Hyundai (21.926 πωλήσεις), κυρίως χάρη στο Accent, που όμως βρίσκεται 5ο πίσω από τη Corolla. Καλή πορεία έχει και το μικρό Atos (στη 13η θέση των μοντέλων).
Το πλέον εμπορικό μοντέλο όμως εκείνη τη χρονιά διαθέτει η Fiat, η οποία αρκείται στη 5ηθέση της γενικής κατάταξης (με 4η την Opel). Δεν είναι άλλο από το Punto 2ης γενιάς (είχε παρουσιαστεί το 1999) που πέτυχε 10.174 πωλήσεις ακολουθώντας την επιτυχία της1ης γενιάς και στην Ελλάδα.
Peugeot 307. 3o σε πωλήσεις μοντέλο το 2002, μπροστά ακόμα και από τη Corolla. |
H Fiat ήταν η 5η σε πωλήσεις εταιρία, το 2002, αλλά είχε το Νο1 σε πωλήσεις μοντέλο, το Punto (φωτό) |
20 χρόνια πριν
(1992)
Περίοδος
απόσυρσης στην Ελλάδα και η αγορά σημειώνει ρεκόρ πωλήσεων, για τα τότε
δεδομένα , με 199.004 καινούργια (καταλυτικά) αυτοκίνητα να ταξινομούνται.
Πρώτη σε
πωλήσεις η Nissan με 18.107 ταξινομήσεις, με τις 13.150 να αφορούν μοντέλα
κατασκευασμένα στην Ελλάδα από τη ΤΕΟΚΑΡ.
Φυσικά το best seller της εταιρίας είναι το Sunny (στη νέα τότε γενιά του, το Ν14.)Πίσω από τη Nissan ακολουθεί η Fiat, με 17.354 ταξινομήσεις. Τα πιο εμπορικά μοντέλα της Ιταλικής εταιρίας ήταν εκείνη την εποχή τα Uno & Tipo.
Tρίτη γενικής στις πιο εμπορικές εταιρίες αυτοκινήτου το 1992, είναι η Toyota με 15.951 ταξινομήσεις. Πολύ
εμπορικά μοντέλα της, το μικρό Starlet στη 3η γενιά του και η νέα –τότε- Corolla στην 7η γενιά του
μοντέλου.
(Δεν
υπάρχουν στοιχεία για τις πωλήσεις των μοντέλων το 1992).
Το Nissan Sunny. Η Nissan βρέθηκε στη κορυφή 20 χρόνια πριν, το 1992.
30 χρόνια πριν
(1982)
Το 1982 η
αγορά αυτοκινήτου φτάνει λίγο κάτω από τις 80.000 μονάδες σημειώνοντας μεγάλη
αύξηση σε σχέση με το 1981.
Δυνατές και οι Νissan, Opel (μαζί με τα εγχώριας κατασκευής μοντέλα
της G.M. Hellas) καθώς και η Toyota.
40 χρόνια πριν
(1972)
Πρώτη με
διαφορά είναι η Fiat, με 5.014 ταξινομήσεις. Εκείνη
την εποχή η Ιταλική εταιρία διαθέτει το μικρό 500άρι, το δημοφιλές μικρομεσαίο
οικογενειακό μοντέλο “128”, το μεσαίο οικογενειακό “124” (πολύ επιτυχημένο ήδη
από τα τέλη της δεκαετίας του ’60 στη χώρα μας), αλλά και το νέο μικρό hatchback “127”. Αυτά τα μοντέλα καθιστούν τη Fiat πρωταγωνίστρια στην αγορά το 1972, αλλά τα “127” και “128”, κυρίως, για
όλη την υπόλοιπη δεκαετία του ’70.
Δεύτερη
ακολουθεί η Ford με
3.269 ταξινομήσεις. Στη σειρά των
μοντέλων, εκείνη την εποχή, υπάρχει το
επιτυχημένο μικρομεσαίο “Escort”, στη 1η γενιά του, ενώ
επίσης αρκετά διαδεδομένα είναι και τα
μεσαία “Taunus” και “Cortina” (Γερμανικής και
Βρετανικής προέλευσης αντίστοιχα).
Στη 3η
θέση των ταξινομήσεων, η Opel με
2.853 αυτοκίνητα. Πολύ δημοφιλές στη χώρα μας το μικρομεσαίο
οικογενειακό Kadett B, που όμως το 1972 έχει ήδη αρκετά χρόνια στη πλάτη του.
Οι πρωταγωνιστές στην αγορά αυτοκινήτου, to 1972,
είναι οι ίδιοι με της δεκαετίας του ’60, με τη διαφορά ότι πλέον δίνουν
δυναμικά το παρόν και οι Ιάπωνες.
Χαρακτηριστικό είναι πως η Toyota βρίσκεται στη 5η θέση της γενικής κατάταξης, πίσω από τη 4η VW.
50 χρόνια πριν
(1962)
Στο μακρινό
1962, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου αποτελεί μια ιδιαιτέρως μικρή σε μέγεθος αγορά.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων είναι περίπου 7.500 μόλις!
Η μεγάλη
πλειοψηφία αυτών αφορά στην πρωτεύουσα.
Οι εταιρίες που κατακτάνε τις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην ευρύτερη περιοχή
των Αθηνών, είναι που βρίσκονται σε αυτές τις ίδιες θέσεις και για το σύνολο
της χώρας.
Έτσι, στη
κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων εκείνη τη χρονιά, ήταν τα Ford με 1.128
ταξινομήσεις.
Στη λίστα με
τα προσιτά μοντέλα της εταιρίας είναι το Βρετανικό “Anglia” αλλά και το Γερμανικό “ Taunus 12m (P1)” που, όμως αντικαταστάθηκε μετά
τον Αύγουστο του ’62 με το “Taunus 12m (P4)”.
Αρκετά
γνώριμα όμως ήταν και τα “Taunus 17m (P3)” στα μεσαία οικογενειακά, με κινητήρες 1.500 και 1.700 κ.εκ.
Αντίστοιχα μοντέλα στη κατηγορία διέθετε και η Βρετανική Ford, με τα Γερμανικά να είναι μάλλον πιο
επιτυχημένα εμπορικά.
Πίσω από τη Ford, ακολουθεί η Fiat με 766 ταξινομήσεις. H Ιταλική
εταιρία διέθετε το 1962 μια πλήρη γκάμα, από μοντέλα πόλης, μικρά, μεσαία και
μεγάλα οικογενειακά, αλλά και πιο σπορ μοντέλα.
Τα πιο προσιτά μοντέλα πόλης (π.χ. τα “500” & “600”) αλλά και τα
μικρά και μεσαία οικογενειακά της (“1100” & “1300”) είναι αυτά που κυρίως
βοηθούσαν να βρίσκεται η Fiat ψηλά στα charts των πωλήσεων της χώρας μας εκείνη την εποχή.
Στη 3η
θέση των ταξινομήσεων βρίσκουμε τη Peugeot, με μικρή
διαφορά πίσω από τη Fiat (731 αυτοκίνητα). Αν και η Γαλλική
εταιρία πετυχαίνει καλές πωλήσεις σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60, το
1962 είναι ιδιαιτέρως δυνατή και μάλιστα με μεγάλη διαφορά απ’όλους τους υπόλοιπους Γάλλους (και όχι μόνο)
κατασκευαστές. Παρόλα αυτά, η γκάμα της Peugeot εκείνη την εποχή αποτελείτο από μόλις δυο μοντέλα, τα μεσαία οικογενειακά "403" & "404". Φαίνεται πως αυτά (με αιχμή το πιο σύγχρονο "404"), ήταν αρκετά για να γοητεύσουν τους Έλληνες αγοραστές.
Billy.
(στοιχεία πωλήσεων 2012: ΣΕΑΑ)
(στοιχεία πωλήσεων 2002 έως 1962: ΣΕΑΑ & ΕΛΣΤΑΤ)
(Photos - Αρχείο Billy Files)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου