Τον Σεπτέμβριο του 1939 η Ευρώπη μπαίνει στη περιπέτεια του 2ου Π.Π.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, oι Η.Π.Α. διατηρούν μια ουδέτερη στάση στα γεγονότα.
Αυτό θα αλλάξει όταν, στις 7 Δεκεμβρίου 1941 οι Ιάπωνες πραγματοποιούν αεροπορική επιδρομή στην αμερικανική ναυτική βάση του Pearl Harbor.
Oι Αμερικάνοι πιάνονται στον ύπνο και οι απώλειες σε έμψυχο και άψυχο υλικό είναι μεγάλες.
Με την είσοδο των Η.Π.Α στον πόλεμο, ενάντια στις δυνάμεις του Άξονα (Γερμανία, Ιαπωνία, Ιταλία), η βιομηχανική παραγωγή της χώρας μετατρέπεται, ώστε να καλύψει τις ανάγκες του αγώνα.
Στα επόμενα χρόνια (από το 1942) η Αμερική θα αποτελέσει μια τεράστια πολεμική μηχανή.
Φυσικά, σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας των Η.Π.Α κατείχε η αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή θα παίξει σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Πλέον από τα εργοστάσια τους θα βγαίνουν αεροσκάφη, τανκς, αντιαεροπορικά και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για τις πολεμικές ανάγκες.
Η παραγωγή ιδιωτικών επιβατικών αυτοκινήτων σταμάτησε στις αρχές Φεβρουαρίου του 1942.
Μέχρι εκείνη την εποχή, οι Η.Π.Α δεν είχαν δώσει ιδιαίτερο βάρος στη πολεμική προετοιμασία.
Για παράδειγμα, το 1939 κατασκεύασε μόλις 2.141 αεροπλάνα (όλων των τύπων).
Αντίθετα, η Ευρώπη βρισκόταν ήδη σε τροχιά πολέμου, με τη Μ. Βρετανία να κατασκευάζει την ίδια χρονιά 7.940 αεροπλάνα, τη Γερμανία 8.295 και τη Ρωσία 10.382, ενώ η παραγωγή στην Ιαπωνία έφτασε τα 4.467 αεροπλάνα.
Το 1940 η παραγωγή αεροσκαφών στις Η.Π.Α ναι μεν αυξήθηκε, φτάνοντας τα 6.068, όμως υπολειπόταν σημαντικά από την αντίστοιχη των ευρωπαϊκών χωρών.
Από την άλλη πλευρά, η παραγωγή αυτοκινήτων παρέμενε σε υψηλά επίπεδα, με τις πωλήσεις επιβατικών στην Αμερική το 1940 να ανέρχονται σε 3.717.385 μονάδες.
Το 1941 παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στις πωλήσεις, με συνολικά 3.779.682 νέα αυτοκίνητα.
Από το 1942 μέχρι το καλοκαίρι του 1945 η παραγωγή αυτοκινήτων πάγωσε για πρώτη και μοναδική φορά στην ιστορία των Η.Π.Α
Παρόλα αυτά, κατά τη διάρκεια του πολέμου η διαφημιστική δραστηριότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν σταμάτησε.
Ο σκοπός ήταν να κρατηθεί "ζεστό" το κοινό χωρίς να χάσει την επαφή με το εκάστοτε brandname , παρουσιάζοντας η κάθε εταιρία τη συνεισφορά της στη προσπάθεια του αγώνα.
Η Chevrolet ήταν η εταιρία με τη μεγαλύτερη παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων την τριετία 1939-1941. Στις διαφημίσεις της κατά τη διάρκεια του 2ου Π.Π. τόνιζε τη συνεισφορά των αυτοκινήτων και των φορτηγών της στην υπηρεσία του αγώνα, εντός των Η.Π.Α.
Στο διάστημα μεταξύ 1942-1945 οι αμερικάνικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν να επιδείξουν νέα εντυπωσιακά μοντέλα, αλλά τεθωρακισμένα οχήματα και γενικά πολεμικό υλικό για τον αγώνα κατά του Άξονα. Όπως αυτή η διαφήμιση της Chevrolet το 1944.
"Η μεγαλύτερη μεταφορική δουλειά όλων των εποχών. Στη γη... στον αέρα.. σε όλο τον κόσμο". H Chevrolet βάζει σε λειτουργία όλους της τους πόρους γι'αυτό το σκοπό, σύμφωνα με αυτή τη διαφήμιση του 1945. Η αμερικάνικη βιομηχανία αυτοκινήτου παρήγαγε συνολικά το 20% του πολεμικού υλικού των Η.Π.Α κατά τον 2ο Π.Π.
"Φαντασία και βελτιώσεις. Πως λειτουργούν για σένα, στον πόλεμο και στην ειρήνη" Διαφήμιση του ομίλου Chrysler, Dodge, Plymοuth, DeSoto, τo 1945. Αντί για κάποιο αστραφτερό νέο μοντέλο αυτοκινήτου, εικονίζεται ένα λασπωμένο άρμα μάχης της εταιρίας. Σε πολλές από τις καταχωρήσεις εκείνης της περιόδου, υπάρχει η προτροπή για αγορά πολεμικών ομολόγων.
To 1945, λίγο πριν το τέλος του πολέμου, η Ford δημοσιεύει μια σειρά από διαφημίσεις με το σλόγκαν "Υπάρχει ένα Ford στο μέλλον σας". Σε αυτές παρουσιάζονται διάφορες όμορφες εικόνες από το ειρηνικό μέλλον, μέσα σε μια κρυστάλλινη μπάλα. Το κείμενο λέει... "Είναι μια εικόνα για την οποία πρέπει να περιμένετε. Η Αμερική έχει μια σημαντική δουλειά να κάνει, πριν το δικό σας έξυπνο Ford της ειρηνικής περιόδου να μπορέσει να παραχθεί"
Έως τότε... "όλοι οι πόροι της Ford θα συνεχίσουν να είναι αφιερωμένοι στις ανάγκες για τη τελική νίκη", όπως καταλήγει η διαφήμιση. Το όνειρο έπρεπε να παραμένει ζωντανό!
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, oι Η.Π.Α. διατηρούν μια ουδέτερη στάση στα γεγονότα.
Αυτό θα αλλάξει όταν, στις 7 Δεκεμβρίου 1941 οι Ιάπωνες πραγματοποιούν αεροπορική επιδρομή στην αμερικανική ναυτική βάση του Pearl Harbor.
Oι Αμερικάνοι πιάνονται στον ύπνο και οι απώλειες σε έμψυχο και άψυχο υλικό είναι μεγάλες.
Με την είσοδο των Η.Π.Α στον πόλεμο, ενάντια στις δυνάμεις του Άξονα (Γερμανία, Ιαπωνία, Ιταλία), η βιομηχανική παραγωγή της χώρας μετατρέπεται, ώστε να καλύψει τις ανάγκες του αγώνα.
Στα επόμενα χρόνια (από το 1942) η Αμερική θα αποτελέσει μια τεράστια πολεμική μηχανή.
Φυσικά, σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας των Η.Π.Α κατείχε η αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή θα παίξει σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Πλέον από τα εργοστάσια τους θα βγαίνουν αεροσκάφη, τανκς, αντιαεροπορικά και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για τις πολεμικές ανάγκες.
Η παραγωγή ιδιωτικών επιβατικών αυτοκινήτων σταμάτησε στις αρχές Φεβρουαρίου του 1942.
Μέχρι εκείνη την εποχή, οι Η.Π.Α δεν είχαν δώσει ιδιαίτερο βάρος στη πολεμική προετοιμασία.
Για παράδειγμα, το 1939 κατασκεύασε μόλις 2.141 αεροπλάνα (όλων των τύπων).
Αντίθετα, η Ευρώπη βρισκόταν ήδη σε τροχιά πολέμου, με τη Μ. Βρετανία να κατασκευάζει την ίδια χρονιά 7.940 αεροπλάνα, τη Γερμανία 8.295 και τη Ρωσία 10.382, ενώ η παραγωγή στην Ιαπωνία έφτασε τα 4.467 αεροπλάνα.
Το 1940 η παραγωγή αεροσκαφών στις Η.Π.Α ναι μεν αυξήθηκε, φτάνοντας τα 6.068, όμως υπολειπόταν σημαντικά από την αντίστοιχη των ευρωπαϊκών χωρών.
Από την άλλη πλευρά, η παραγωγή αυτοκινήτων παρέμενε σε υψηλά επίπεδα, με τις πωλήσεις επιβατικών στην Αμερική το 1940 να ανέρχονται σε 3.717.385 μονάδες.
Το 1941 παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στις πωλήσεις, με συνολικά 3.779.682 νέα αυτοκίνητα.
Από το 1942 μέχρι το καλοκαίρι του 1945 η παραγωγή αυτοκινήτων πάγωσε για πρώτη και μοναδική φορά στην ιστορία των Η.Π.Α
Παρόλα αυτά, κατά τη διάρκεια του πολέμου η διαφημιστική δραστηριότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν σταμάτησε.
Ο σκοπός ήταν να κρατηθεί "ζεστό" το κοινό χωρίς να χάσει την επαφή με το εκάστοτε brandname , παρουσιάζοντας η κάθε εταιρία τη συνεισφορά της στη προσπάθεια του αγώνα.
Η Chevrolet ήταν η εταιρία με τη μεγαλύτερη παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων την τριετία 1939-1941. Στις διαφημίσεις της κατά τη διάρκεια του 2ου Π.Π. τόνιζε τη συνεισφορά των αυτοκινήτων και των φορτηγών της στην υπηρεσία του αγώνα, εντός των Η.Π.Α.
Στο διάστημα μεταξύ 1942-1945 οι αμερικάνικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν να επιδείξουν νέα εντυπωσιακά μοντέλα, αλλά τεθωρακισμένα οχήματα και γενικά πολεμικό υλικό για τον αγώνα κατά του Άξονα. Όπως αυτή η διαφήμιση της Chevrolet το 1944.
"Φαντασία και βελτιώσεις. Πως λειτουργούν για σένα, στον πόλεμο και στην ειρήνη" Διαφήμιση του ομίλου Chrysler, Dodge, Plymοuth, DeSoto, τo 1945. Αντί για κάποιο αστραφτερό νέο μοντέλο αυτοκινήτου, εικονίζεται ένα λασπωμένο άρμα μάχης της εταιρίας. Σε πολλές από τις καταχωρήσεις εκείνης της περιόδου, υπάρχει η προτροπή για αγορά πολεμικών ομολόγων.
Έως τότε... "όλοι οι πόροι της Ford θα συνεχίσουν να είναι αφιερωμένοι στις ανάγκες για τη τελική νίκη", όπως καταλήγει η διαφήμιση. Το όνειρο έπρεπε να παραμένει ζωντανό!
O Πρόεδρος των Η.Π.Α, Harry Truman, μαζί με τον Henry Ford τον 2ο, ποζάρουν δίπλα στο πρώτο μεταπολεμικό Ford που παρήχθη γύρω στο καλοκαίρι του 1945. Με την άρση της απαγόρευσης παραγωγής ιδιωτικών αυτοκινήτων, βγήκαν από τα εργοστάσια όλων των εταιριών μόλις 69.532 νέα επιβατικά ως το τέλος της χρονιάς. Η παραγωγή τους θα φτάσει τα 2.148.699 το 1946, με τη Ford στη 1η θέση. Οι προοπτικές για την αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ιδιαίτερα καλές, εφόσον η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα μετά τον πόλεμο ήταν αυξημένη.
Billy
(αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου