Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Ο σταθμός του Αμαρουσίου


Στις 21 Ιουλίου 1930, εγκαινιάστηκε από τον πρωθυπουργό Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός της Ομόνοιας.
Μετά τον πόλεμο ξεκίνησε να υλοποιείται η επέκταση του δικτύου προς τα βόρεια της πρωτεύουσας.
Στην περίπτωση του Αμαρουσίου, η κυβέρνηση υπόγραψε συμπληρωματική σύμβαση με σκοπό τη κατασκευή αερογέφυρας, ώστε να μη κόβεται η περιοχή στα δύο.
Η επίβλεψη και κατασκευή του έργου ανατέθηκε σε γαλλική εταιρία. Το κόστος είχε προϋπολογισθεί σε 9.500.000 δραχμές.  Από αυτά, τα 6.500.000 έπρεπε να καταβάλει η Εταιρία Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων (Ε.Η.Σ) και τα υπόλοιπα 2.500.000 το Ελληνικό Κράτος.
Η κατασκευή του είχε ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 1957 και ξεκίνησε να λειτουργεί τη Κυριακή, 1η Σεπτεμβρίου 1957.
Η τιμή του εισιτηρίου από Πειραιά προς Μαρούσι είχε 4.20 δρχ, ενώ από Ομόνοια 2.50 δρχ.

Η γέφυρα του "ηλεκτρικού" στο Μαρούσι, μήκους 360 μέτρων, κατά τη φάση κατασκευής περί τα μέσα της δεκαετίας του '50. Στο βάθος διακρίνεται το νοσοκομείο ΚΑΤ, επίσης υπό κατασκευή. 



Billy.
(photo αρχείο Billy Files)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου