Σε επίπεδα ρεκόρ έκλεισε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου 15 χρόνια πριν, το 1999, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 45% έναντι του προηγούμενου έτους.
Συγκεκριμένα, το 1999 οι πωλήσεις νέων επιβατικών ανήλθαν σε 261.711 μονάδες, έναντι 180.046 το 1998.
Ο λόγος ήταν η ευνοϊκότερη φορολογία που ίσχυσε εκείνη τη περίοδο με σημαντική μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, αλλά και τα ολοένα και πιο ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα που πρόσφεραν οι διάφορες αντιπροσωπείες με στόχο να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.
Η χρονιά ξεκίνησε εντυπωσιακά, με τις ταξινομήσεις Ιανουαρίου να φτάνουν τις 31.024 μονάδες.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Toyota κατέλαβε τη πρώτη θέση, με 27.253 αυτοκίνητα και ποσοστό 10.4%. Την ακολούθησε στη 2η θέση η Opel με 23.371 αυτοκίνητα και 8.9% και στη 3η θέση η Hyundai με 22.484 αυτοκίνητα και 8.6%.
Τη πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν, κατά σειρά, η Fiat με 19.630 μονάδες και η Citroen με 19.402 μονάδες.
Το δημοφιλέστερο μοντέλο του 1999 στη χώρα μας ήταν το Opel Astra (2ης γενιάς) που επικράτησε με 13.258 μονάδες και μερίδιο 5.1%.
Αναλυτικότερα οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. αυτοκινήτων το '99 είχαν ως εξής:
Συγκεκριμένα, το 1999 οι πωλήσεις νέων επιβατικών ανήλθαν σε 261.711 μονάδες, έναντι 180.046 το 1998.
Ο λόγος ήταν η ευνοϊκότερη φορολογία που ίσχυσε εκείνη τη περίοδο με σημαντική μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, αλλά και τα ολοένα και πιο ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα που πρόσφεραν οι διάφορες αντιπροσωπείες με στόχο να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.
Η χρονιά ξεκίνησε εντυπωσιακά, με τις ταξινομήσεις Ιανουαρίου να φτάνουν τις 31.024 μονάδες.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Toyota κατέλαβε τη πρώτη θέση, με 27.253 αυτοκίνητα και ποσοστό 10.4%. Την ακολούθησε στη 2η θέση η Opel με 23.371 αυτοκίνητα και 8.9% και στη 3η θέση η Hyundai με 22.484 αυτοκίνητα και 8.6%.
Τη πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν, κατά σειρά, η Fiat με 19.630 μονάδες και η Citroen με 19.402 μονάδες.
Το δημοφιλέστερο μοντέλο του 1999 στη χώρα μας ήταν το Opel Astra (2ης γενιάς) που επικράτησε με 13.258 μονάδες και μερίδιο 5.1%.
Αναλυτικότερα οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. αυτοκινήτων το '99 είχαν ως εξής:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΕΛΛΑΔΑ 1999 (Top 15)
|
|||
Α/Α
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
1
|
TOYOTA
|
27.253
|
10.4%
|
2
|
OPEL
|
23.371
|
8.9%
|
3
|
HYUNDAI
|
22.484
|
8.6%
|
4
|
FIAT
|
19.630
|
7.5%
|
5
|
CITROEN
|
19.402
|
7.4%
|
6
|
VOLKSWAGEN
|
18.398
|
7.0%
|
7
|
NISSAN
|
16.477
|
6.3%
|
8
|
PEUGEOT
|
14.143
|
5.4%
|
9
|
RENAULT
|
13.078
|
5.0%
|
10
|
SEAT
|
12.109
|
4.6%
|
11
|
SUZUKI
|
11.849
|
4.5%
|
12
|
DAEWOO
|
9.975
|
3.8%
|
13
|
FORD
|
6.682
|
2.6%
|
14
|
KIA
|
5.844
|
2.2%
|
15
|
ALFA ROMEO
|
5.791
|
2.2%
|
H Toyota κέρδισε τη πρώτη θέση των πωλήσεων στη χώρα μας το 1999. Δημοφιλέστερο μοντέλο της εταιρίας ήταν το Corolla (φωτό), 4ο στις συνολικές πωλήσεις, το οποίο μέσα στη χρονιά δέχθηκε και μια σχεδιαστική ανανέωση.
Η Opel ήρθε στη 2η θέση των πωλήσεων, 15 χρόνια πριν. Το Opel Astra 2ης γενιάς ήταν το 1ο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ελλάδα το 1999.
H Hyundai τερμάτισε στη 3η θέση με ποσοστό 8.6%. Το Accent διατήρησε τη καλή του πορεία και αποτέλεσε το 2ο δημοφιλέστερο μοντέλο, μετά το Astra, με 12.058 μονάδες. Το 1999 ήταν η τελευταία χρονιά διάθεσης του εικονιζόμενου μοντέλου, ενώ το 1998 είχε έρθει 1ο σε πωλήσεις στη χώρα μας.
H Citroen κατέκτησε τη 5η θέση στις πωλήσεις το 1999. Ήταν η δημοφιλέστερη γαλλική εταιρία στην Ελλάδα, αν και οι Peugeot & Renault βρίσκονταν μέσα στις 10 δημοφιλέστερες. Το Saxo ήταν το πιο καλοπουλημένο Citroen το 1999, 3ο στις συνολικές πωλήσεις με ποσοστό 4.5%. Όμως ιδιαίτερα καλή ήταν και η πορεία της μικρομεσαίας Xsara (φωτό) δίνοντας σημαντική ώθηση στην εταιρία.
Billy.
(photos αρχείο Billy Files)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου