Το 1979 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Και αυτό, διότι η ελληνική κυβέρνηση επέβαλε, το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, σημαντικές αυξήσεις στις εφάπαξ εισφορές και τους δασμούς. Ουσιαστικά οι επιβαρύνσεις στα νέα αυτοκίνητα διπλασιάστηκαν και οι τελικές τιμές πώλησης εκτοξεύθηκαν στα ύψη. Αυτό, μεταξύ άλλων, ήταν και μια προσπάθεια για τον περιορισμό των εισαγωγών, λόγω της διόγκωσης στο έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών.
Επιπλέον ήδη στην Ελλάδα ήταν αισθητές οι συνέπειες της ενεργειακής κρίσης που ξέσπασε στις αρχές του έτους. Η τιμή της βενζίνης είχε αυξηθεί ενώ ίσχυσαν περιορισμοί στη κυκλοφορία των οχημάτων, η οποία γινόταν εκ περιτροπής με το σύστημα των μονών-ζυγών (από τον Ιούλιο το μέτρο ίσχυε και τα Σαββατοκύριακα).
Η πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων το 1979 στη χώρα μας ανήλθαν σε 88.372 μονάδες, μείωση 26% σε σχέση με το 1978.
Ο μεγαλύτερος όγκος των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του έτους, πριν την επιβολή των νέων μέτρων.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούσε αυτοκίνητα έως 1.200 κ.εκ, ενώ ακολουθούσαν αυτά στα 1.300 κ.εκ. (με σημαντική διαφορά).
Πρώτη σε πωλήσεις, το 1979, αναδείχθηκε η Fiat με συνολικά 10.839 αυτοκίνητα και ποσοστό 12.3%. Η ιταλική εταιρία πρωταγωνιστούσε άλλωστε καθ'όλη, σχεδόν, τη δεκαετία του '70.
Τη πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν, κατά σειρά, η Opel με 8.302 πωλήσεις και η Ford με 8.127 πωλήσεις.
Οι τρεις αυτές εταιρίες κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά και τη προηγούμενη χρονιά, το 1978.
Στη δεκάδα των δημοφιλέστερων σε πωλήσεις εταιριών, βρέθηκε η ιταλική Autobianchi (10η), χάρη στο μικρό και οικονομικό Α112. Μεγάλες απώλειες είχε η Τοyota, σε σχέση με το 1978, η οποία βρέθηκε εκτός top 10. To ποσοστό της μειώθηκε σε 3.0% το 1979, από 5.9% το προηγούμενο έτος. Έτσι, από τις ιαπωνικές εταιρίες, μόνο η Datsun παρέμεινε στη πρώτη δεκάδα.
Αναλυτικότερα, οι 15 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες το 1979 ήταν οι εξής.
Επιπλέον ήδη στην Ελλάδα ήταν αισθητές οι συνέπειες της ενεργειακής κρίσης που ξέσπασε στις αρχές του έτους. Η τιμή της βενζίνης είχε αυξηθεί ενώ ίσχυσαν περιορισμοί στη κυκλοφορία των οχημάτων, η οποία γινόταν εκ περιτροπής με το σύστημα των μονών-ζυγών (από τον Ιούλιο το μέτρο ίσχυε και τα Σαββατοκύριακα).
Η πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων το 1979 στη χώρα μας ανήλθαν σε 88.372 μονάδες, μείωση 26% σε σχέση με το 1978.
Ο μεγαλύτερος όγκος των πωλήσεων πραγματοποιήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του έτους, πριν την επιβολή των νέων μέτρων.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούσε αυτοκίνητα έως 1.200 κ.εκ, ενώ ακολουθούσαν αυτά στα 1.300 κ.εκ. (με σημαντική διαφορά).
Πρώτη σε πωλήσεις, το 1979, αναδείχθηκε η Fiat με συνολικά 10.839 αυτοκίνητα και ποσοστό 12.3%. Η ιταλική εταιρία πρωταγωνιστούσε άλλωστε καθ'όλη, σχεδόν, τη δεκαετία του '70.
Τη πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν, κατά σειρά, η Opel με 8.302 πωλήσεις και η Ford με 8.127 πωλήσεις.
Οι τρεις αυτές εταιρίες κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά και τη προηγούμενη χρονιά, το 1978.
Στη δεκάδα των δημοφιλέστερων σε πωλήσεις εταιριών, βρέθηκε η ιταλική Autobianchi (10η), χάρη στο μικρό και οικονομικό Α112. Μεγάλες απώλειες είχε η Τοyota, σε σχέση με το 1978, η οποία βρέθηκε εκτός top 10. To ποσοστό της μειώθηκε σε 3.0% το 1979, από 5.9% το προηγούμενο έτος. Έτσι, από τις ιαπωνικές εταιρίες, μόνο η Datsun παρέμεινε στη πρώτη δεκάδα.
Αναλυτικότερα, οι 15 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες το 1979 ήταν οι εξής.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΕΛΛΑΔΑ 1979 (Top 15)
|
|||
A/A
|
ΜΑΡΚΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
1
|
FIAT
|
10.839
|
12.3%
|
2
|
OPEL
|
8.302
|
9.4%
|
3
|
FORD
|
8.127
|
9.2%
|
4
|
CITROEN
|
5.794
|
6.4%
|
5
|
SEAT
|
5.496
|
6.2%
|
6
|
DATSUN-NISSAN
|
5.480
|
6.2%
|
7
|
ZASTAVA
|
4.389
|
4.9%
|
8
|
LADA
|
3.894
|
4.4%
|
9
|
SIMCA-TALBOT
|
3.614
|
4.1%
|
10
|
AUTOBIANCHI
|
3.373
|
3.8%
|
11
|
PEUGEOT
|
3.022
|
3.4%
|
12
|
RENAULT
|
2.993
|
3.4%
|
13
|
TOYOTA
|
2.679
|
3.0%
|
14
|
VOLKSWAGEN
|
2.595
|
2.9%
|
15
|
MITSUBISHI
|
1.730
|
2.0%
|
H Fiat ήρθε 1η σε πωλήσεις στη χώρα μας το 1979, με μερίδιο 12.3%. (φωτό: Fiat 127)
Η Opel, με αιχμή το Kadett στα 1.000 & 1.200 κ.εκ.,
κέρδισε τη 2η θέση των πωλήσεων το '79.
H Ford ήρθε 3η, με μικρή διαφορά πίσω από την Opel, το 1979. Διαδεδομένα στη χώρα μας εκείνη την εποχή, τα Fiesta (φωτό), κυρίως με τον κινητήρα των 957 κ.εκ. και τα μικρομεσαία Escort στα 1.100 κ.εκ.
H Datsun, με τα νέα -τότε- Sunny & Cherry ήταν η μοναδική ιαπωνική εταιρία που κατάφερε να μπει στη πρώτη δεκάδα των πωλήσεων, καταλαμβάνοντας την 6η θέση (φωτό: Datsun Sunny). Οι πωλήσεις ιαπωνικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, το 1979, έφτασαν στις 15.093 μονάδες (ποσοστό 17.1%), έναντι 60.139 αυτοκινήτων προερχόμενα από τη Δυτική Ευρώπη (68.1%).
Billy.
(photos: αρχείο Billy Files)
στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ [Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου