Τον Σεπτέμβριο του 1992, η Sony αποκάλυψε την τεχνολογία που ήλπιζε πως θα αλλάξει την σχέση μας με την μουσική. Οι κασέτες ήταν πολύ ευαίσθητες στην μακροχρόνια χρήση και τα CD ήταν αποκλειστικά για ακρόαση, χωρίς την δυνατότητα ηχογράφησης ακόμα. Όμως το MiniDisc μπορούσε να κάνει τα πάντα.
Το μοναδικό πρόβλημα; Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε. Tον πρώτο χρόνο από την παρουσίασή του, η Sony κατάφερε να πουλήσει μόνο 50.000 MiniDisc player/recorders στις Η.Π.Α.
Παρά το γεγονός ότι το νέο φορμάτ ήταν καλύτερο από τις καθιερωμένες εναλλακτικές, δεν φάνηκε να αξίζει σαν επένδυση. Για τους λάτρεις της τεχνολογίας ήταν υπέροχο, όμως το ευρύ κοινό έμεινε πιστό στις κασέτες για ηχογράφηση και στα walkman/discman για φορητότητα.
Όταν έκανε λανσάρισε το MiniDisc το 1992, η Sony δεν έδειξε να συνειδητοποιεί ότι το νεανικό κοινό στο οποίο απευθυνόταν, δεν είχε τα χρήματα για να αγοράσει το προϊόν της. Η πρώτη συσκευή κόστιζε $750, πράγμα που δεν ήταν ικανό να παρασύρει τους εφήβους από μακριά από τις κασέτες και τα CD.
To 1998 η Sony δήλωσε ότι θα ήταν η "χρονιά του MiniDisc", μετά από έρευνα που έδειξε ότι το 75% των Αμερικανών δεν είχε ακούσει καν για την συσκευή. Ακολούθησε μια εκστρατεία προώθησης ύψους 30 εκατομμυρίων δολλαρίων, που συνοδεύτηκε από την παρουσίαση φθηνότερων συστημάτων, με το πιο προσιτό στα $250.
Έως εκείνη την εποχή, η μοναδική χώρα που το MiniDisc είχε μια καλή πορεία στην αγορά, ήταν η Ιαπωνία. Mέσα στην πρώτη πενταετία από την κυκλοφορία του, οι πωλήσεις του στις Η.Π.Α ανήλθαν σε 500.000 μονάδες, ενώ στην Ιαπωνία μόνο το 1997 έφτασαν τα 5.000.000 κομμάτια.
Στα μεγάλα καταστήματα της HMV στο Λονδίνο, τα ράφια με τα MiniDisc έμοιαζαν μικροσκοπικές φιγούρες σε σύγκριση με τον χώρο που καταλάμβαναν τα CD.
Μέχρι την εποχή που ορισμένες άλλες εταιρείες άρχισαν να δείχνουν κάποιο ενδιαφέρον για το φορμάτ, ήταν ήδη πολύ αργά. Τον Οκτώβριο του 2001 η Apple παρουσίασε το πρώτο iPod. Εν τω μεταξύ τα CD εγγραφής είχαν αρχίσει να κυριαρχούν μεταξύ όσων ήθελαν να φτιάξουν τις δικές τους συλλογές μουσικής. Την ίδια χρονιά το MiniDisc και οι κασέτες σημείωσαν πτώση των πωλήσεων κατά 70%. Σημαντικός παράγοντας ήταν και η αδιαφορία των δισκογραφικών εταιρειών σχετικά με κυκλοφορίες στο συγκεκριμένο φορμάτ.
Αναπόφευκτα, το τέλος έδειχνε να πλησιάζει. Τον Σεπτέμβριο του 2011 η Sony έστειλε την τελευταία αποστολή από MiniDisc walkman. Έως το 2013 σταμάτησε την διάθεση συσκευών MiniDisc όλων των τύπων.
Β.Α
Πληροφορίες/στοιχεία: theguardian.com & minidisc.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου