Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1981

Το 1981 ήταν η χρονιά που η Ελλάδα έγινε επίσημα μέλος της Ε.Ο.Κ, σημερινής Ε.Ε.
Έτσι, από 1η Ιανουαρίου 1981 η χώρα μας αποτελούσε το 10ο μέλος της ευρωπαϊκής κοινότητας.
Ήταν όμως και χρονιά εκλογών. Διεξήχθησαν στις 18 Οκτωβρίου με νικητή το ΠΑΣΟΚ και σηματοδότησαν την "αλλαγή".
Η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, με την ανάπτυξη να έχει εισέλθει σε αρνητικούς ρυθμούς (για πρώτη φορά από το 1974) και τον πληθωρισμό να βρίσκεται σταθερά σε υψηλά επίπεδα. Σε αυτό συνέβαλε και η παγκόσμια οικονομική κατάσταση που πυροδοτήθηκε από τη πετρελαϊκή κρίση του 1979, με συνέπεια η ελληνική οικονομία να παραμείνει γενικά στάσιμη. Επίσης υπήρξε χειροτέρευση του ισοζυγίου πληρωμών ενώ αυξήθηκαν σημαντικά οι δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης, φτάνοντας στο 38% του ΑΕΠ, έναντι 31.8% το 1980.
Η αγορά αυτοκινήτου, το 1981, παρουσίασε μεν αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όμως εξακολούθησε να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα με απόλυτα κριτήρια.
Οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας ανήλθαν σε 46.860 μονάδες (+31%).
Στη πρώτη θέση βρέθηκε η Nissan-Datsun, η οποία είχε ξεκινήσει την εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων από το 1980. Συγκεκριμένα, το 1981 διέθεσε συνολικά 8.010 επιβατικά κυριαρχώντας στην αγορά με μερίδιο 17.1%.
Δεύτερη ακολούθησε η Opel με 4.045 μονάδες και μερίδιο 8.6%. Τρίτη σε πωλήσεις ήρθε η Ford με 3.693 μονάδες ενώ τη πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν η Toyota (4η) και η Suzuki (5η). Αυτές οι τρεις εταιρίες είχαν ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους και απέσπασαν το ίδιο ποσοστό, 7.9%. (βλ. πίνακα)
Η Suzuki αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις της εκείνη τη χρονιά, χάρη στο νέο μικρό και προσιτό Alto των 550 κ.εκ. στους 4 φορολογήσιμους ίππους.
Τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα αποδείχθηκαν δημοφιλέστερα με συνολικά 22.650 μονάδες (48.3%) , με αυτά της Δυτικής Ευρώπης να ακολουθούν με 20.540 (43.8%) . Τα υπόλοιπα αφορούσαν μοντέλα της Ανατολικής Ευρώπης ή άλλης προέλευσης.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΕΛΛΑΔΑ 1981 (top 10)
Α/Α
ΕΤΑΙΡΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
1
DATSUN-NISSAN
8.010
17.1%
2
OPEL
4.045
8.6%
3
FORD
3.693
7.9%
4
TOYOTA
3.689
7.9%
5
SUZUKI
3.686
7.9%
6
FIAT
2.890
6.2%
7
VOLKSWAGEN
2.283
4.9%
8
MITSUBISHI
2.178
4.6%
9
HONDA
2.116
4.5%
10
DAIHATSU
1.807
3.9%


Το 1981, η Datsun-Nissan προηγήθηκε με μεγάλη διαφορά από τον ανταγωνισμό, κατακτώντας το 17.1% της αγοράς! (φωτό: Datsun Cherry).

Στη 2η θέση κατετάγη η Opel στη χώρα μας το 1981. Δημοφιλέστερο μοντέλο της το Kadett 4ης γενιάς με βασική έκδοση στα 993 κ.εκ.

Η Suzuki κατέκτησε τη 5η θέση των πωλήσεων στη χώρα μας το 1981, με ποσοστό 7.9%. Υπεύθυνο για την επιτυχία το νέο -τότε- 5πορτο Alto των 550 κ.εκ. (φωτό)


Tα αφιερώματα στην ανασκόπηση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και τα στοιχεία που τα συνοδεύουν, παρουσιάζονται κατ'αποκλειστικότητα στο παρόν ιστολόγιο.


Billy
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ [Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων]
(photos αρχείο Billy Files)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου