H ΒΜW ξεκινούσε μια δυναμική πορεία στην Ελλάδα τη δεκαετία του '60. Εκτός από νέα μοντέλα, από τις 28/11/1963 με απόφαση του γερμανικού εργοστασίου, ξεκίνησε η επίσημη λειτουργία και νέας αντιπροσωπείας, της ΒΜW-ΕΛΛΑΣ A.E. Πριν, την αντιπροσώπευση είχε η BITEM A.E.
Σταδιακά η φίρμα θα αποκτούσε το ανάλογο κύρος ως μια εταιρία "premium". Σε σύγκριση με τη άλλη γερμανική μάρκα πολυτελείας, τη Mercedes, η BMW είχε και το πλεονέκτημα ότι διέθετε και μοντέλα μικρότερου κυβισμού, πράγμα σημαντικό στη χώρα μας. Αυτό θα γίνει ακόμα σημαντικότερο στις δεκαετίες του '70 και του '80.
Το καλοκαίρι του 1975 παρουσιάζει τη "Σειρά 3". Με βασικό κινητήρα 1.600 κ.εκ. (90 ίππων) και αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα στη πρώτη γενιά, γίνεται αμέσως αγαπητό στην Ελλάδα. Εκτός από τη 316 υπήρχε και η 318 στα 1.800 κ.εκ. αλλά και εκδόσεις με μεγαλύτερους κινητήρες όπως η 320 & 320i (109 & 125 ίππων). Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, υπήρχε η "Σειρά 5" με βασικό κινητήρα στα 1.800 κ.εκ.
Εκείνη περίπου την εποχή, στα μέσα της δεκαετίας του '70, η BMW αποκτάει ξανά νέο αντιπρόσωπο στην Ελλάδα, την Ιntercar Α.Ε. Το σλόγκαν της εταιρίας για τα αυτοκίνητα BMW ήταν χαρακτηριστικό: "Άλλη Ράτσα".
Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με την εμφάνιση του νέου μοντέλου ("Σειρά 3") αυξάνουν σημαντικά τις πωλήσεις της στην Ελλάδα τη τριετία 1976-1978.
Το 1981 παρουσιάστηκε και μια "οικονομική" έκδοση της "3άρας", η 315 με 75 ίππους (ουσιαστικά είχε τον κινητήρα της 316 στα 1.600 κυβ. με μικρότερη απόδοση). Παρέμεινε στην αγορά μέχρι και το 1983, ενώ είχε ήδη παρουσιαστεί επίσημα η νέα, 2η γενιά του μοντέλου.
To βασικό μοτέρ των 1.600 κ.εκ (90 ίππων) και η προσθήκη 4πορτης έκδοσης κάνουν και τη νέα "Σειρά 3" δημοφιλή σε όσους έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν χρήματα σε αυτοκίνητο.
Εκείνη την εποχή το “όριο” στη χώρα μας ήταν ο κυβισμός της 316. Η Mercedes με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. και πάνω ήταν πραγματικά για λίγους, ενώ στο πρώτο μισό των '80s η Audi διέθετε το "80" από τα 1.300 κ.εκ. χωρίς όμως να έχει το κύρος μιας BMW.
Έτσι η "Σειρά 3", με επίκεντρο την έκδοση 316, γίνεται το φετίχ της δεκαετίας του '80, διατηρώντας τις πωλήσεις της BMW ψηλά, σε μια αγορά γενικά φτωχή ποσοτικά και ποιοτικά.
Τον Σεπτέμβριο του 1987 η "Σειρά 3" θα δεχθεί μια ανανέωση και εξακολουθεί να παραμένει δημοφιλής. Το 1989 η BMW έρχεται στη 10η θέση των πωλήσεων, με 2.978 μονάδες.
Μετά το 1990 και τη μείωση στη φορολογία των αυτοκινήτων η εταιρία θα γνωρίσει μια νέα δυναμική. Στις αρχές του 1991 κάνει την εμφάνισή της η 3η γενιά της "Σειράς 3". Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε στην Ελλάδα τη περίοδο που ίσχυσαν τα κίνητρα για την απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων και η BMW θα βρεθεί, τη διετία '91-'92, στο top 10 των πωλήσεων. Το μοτέρ των 1.600 κ.εκ. εξακολουθούσε να αποτελεί τη βάση.
Το 2003 την αντιπροσωπεία της BMW ανέλαβε στη χώρα μας η BMW Hellas Α.Ε. (μαζί με τα αυτοκίνητα MINI).
Σταδιακά η φίρμα θα αποκτούσε το ανάλογο κύρος ως μια εταιρία "premium". Σε σύγκριση με τη άλλη γερμανική μάρκα πολυτελείας, τη Mercedes, η BMW είχε και το πλεονέκτημα ότι διέθετε και μοντέλα μικρότερου κυβισμού, πράγμα σημαντικό στη χώρα μας. Αυτό θα γίνει ακόμα σημαντικότερο στις δεκαετίες του '70 και του '80.
Το καλοκαίρι του 1975 παρουσιάζει τη "Σειρά 3". Με βασικό κινητήρα 1.600 κ.εκ. (90 ίππων) και αποκλειστικά 2θυρο αμάξωμα στη πρώτη γενιά, γίνεται αμέσως αγαπητό στην Ελλάδα. Εκτός από τη 316 υπήρχε και η 318 στα 1.800 κ.εκ. αλλά και εκδόσεις με μεγαλύτερους κινητήρες όπως η 320 & 320i (109 & 125 ίππων). Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία, υπήρχε η "Σειρά 5" με βασικό κινητήρα στα 1.800 κ.εκ.
Εκείνη περίπου την εποχή, στα μέσα της δεκαετίας του '70, η BMW αποκτάει ξανά νέο αντιπρόσωπο στην Ελλάδα, την Ιntercar Α.Ε. Το σλόγκαν της εταιρίας για τα αυτοκίνητα BMW ήταν χαρακτηριστικό: "Άλλη Ράτσα".
Αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με την εμφάνιση του νέου μοντέλου ("Σειρά 3") αυξάνουν σημαντικά τις πωλήσεις της στην Ελλάδα τη τριετία 1976-1978.
Το 1981 παρουσιάστηκε και μια "οικονομική" έκδοση της "3άρας", η 315 με 75 ίππους (ουσιαστικά είχε τον κινητήρα της 316 στα 1.600 κυβ. με μικρότερη απόδοση). Παρέμεινε στην αγορά μέχρι και το 1983, ενώ είχε ήδη παρουσιαστεί επίσημα η νέα, 2η γενιά του μοντέλου.
To βασικό μοτέρ των 1.600 κ.εκ (90 ίππων) και η προσθήκη 4πορτης έκδοσης κάνουν και τη νέα "Σειρά 3" δημοφιλή σε όσους έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν χρήματα σε αυτοκίνητο.
Εκείνη την εποχή το “όριο” στη χώρα μας ήταν ο κυβισμός της 316. Η Mercedes με κινητήρες από 2.000 κ.εκ. και πάνω ήταν πραγματικά για λίγους, ενώ στο πρώτο μισό των '80s η Audi διέθετε το "80" από τα 1.300 κ.εκ. χωρίς όμως να έχει το κύρος μιας BMW.
Έτσι η "Σειρά 3", με επίκεντρο την έκδοση 316, γίνεται το φετίχ της δεκαετίας του '80, διατηρώντας τις πωλήσεις της BMW ψηλά, σε μια αγορά γενικά φτωχή ποσοτικά και ποιοτικά.
Τον Σεπτέμβριο του 1987 η "Σειρά 3" θα δεχθεί μια ανανέωση και εξακολουθεί να παραμένει δημοφιλής. Το 1989 η BMW έρχεται στη 10η θέση των πωλήσεων, με 2.978 μονάδες.
Μετά το 1990 και τη μείωση στη φορολογία των αυτοκινήτων η εταιρία θα γνωρίσει μια νέα δυναμική. Στις αρχές του 1991 κάνει την εμφάνισή της η 3η γενιά της "Σειράς 3". Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε στην Ελλάδα τη περίοδο που ίσχυσαν τα κίνητρα για την απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων και η BMW θα βρεθεί, τη διετία '91-'92, στο top 10 των πωλήσεων. Το μοτέρ των 1.600 κ.εκ. εξακολουθούσε να αποτελεί τη βάση.
Το 2003 την αντιπροσωπεία της BMW ανέλαβε στη χώρα μας η BMW Hellas Α.Ε. (μαζί με τα αυτοκίνητα MINI).
H 1η γενιά της "Σειράς 3" (Ε21)
Η 316 2ης γενιάς (Ε30), αποτελούσε το βασικό μοντέλο που διατήρησε τις πωλήσεις της BMW σε αναλογικά υψηλά επίπεδα στη χώρα μας, τη δεκαετία του '80.
Billy
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου