Αγαπημένοι Έλληνες ηθοποιοί και ελληνικές ταινίες που έχουμε απολαύσει δεκάδες φορές. Όμως πίσω από τα αστραφτερά ονόματα και τους τίτλους, υπάρχουν πάντα και τα διάφορα παραλειπόμενα.
Ας δούμε μερικά από αυτά.
Ας δούμε μερικά από αυτά.
- Το νυφικό που φοράει η Τζένη Καρέζη στην ταινία "Τζένη - Τζένη", είναι το δικό της. Συγκεκριμένα πρόκειται για το νυφικό που είχε φορέσει στον γάμο της με τον Ζάχο Χατζηφωτίου, το Μάιο του 1962.
- Η φράση "χρυσό μου" που χρησιμοποιούσε η Τζένη Καρέζη σε πολλές ταινίες της, ήταν μια φράση που τη χαρακτήριζε και στην ζωή της; Σύμφωνα μάλιστα με τον Ζάχο Χατζηφωτίου, η Τζένη την έλεγε συνήθως ειρωνικά ή όταν ήταν νευριασμένη, παρά χαϊδευτικά.
- Η ταινία "Η Δασκάλα Με Τα Ξανθά Μαλλιά", είχε ονομαστεί αρχικά "Η Δασκάλα Με Τα Χρυσά Μαλλιά"
Μάλιστα είχαν τυπωθεί και αφίσες με αυτόν τον τίτλο. Επειδή όμως ο τίτλος αυτός έμοιαζε με τον τίτλο του βιβλίου του Στρατή Μυριβήλη "Η Δασκάλα Με Τα Χρυσά Μάτια", δημιουργήθηκε ζήτημα και τα "χρυσά" έγιναν "ξανθά". - Η Έλενα Ναθαναήλ έκανε την πρώτη της θεατρική εμφάνιση σε περιοδεία με το έργο "Άντρα Θέλω" και συμπρωταγωνιστή της το Γιώργο Κωνσταντίνου.
Την εποχή εκείνη οι δυο ηθοποιοί ήταν ζευγάρι και πολλοί πίστευαν ότι η σχέση τους θα κατέληγε σε γάμο.
Όλα ξεκίνησαν το 1968 στα γυρίσματα της ταινίας "Ξύπνα Βασίλη". Εκεί ο Γιώργος και η Έλενα υποδύθηκαν τα αδέλφια. Στην πραγματικότητα όμως ήταν τρελά ερωτευμένοι μεταξύ τους. - Στο τελευταίο πλάνο της ταινίας "Το Κοροϊδάκι της Δεσποινίδος", οι ηθοποιοί νόμιζαν ότι έκαναν πρόβα.
Ο σκηνοθέτης, Γιάννης Δαλιανίδης, για να έχει ένα απολύτως "ελεύθερο" και φυσικό αποτέλεσμα, είπε στη Τζένη Καρέζη και στο Ντίνο Ηλιόπουλο ότι η σκηνή του φιλιού μετά τον τσακωμό τους, θα ήταν πρόβα. Στην πραγματικότητα όμως, η σκηνή γυρίστηκε κανονικά και είναι αυτή με την οποία κλείνει η ταινία. Γι' αυτό το λόγο βλέπουμε το Ντίνο Ηλιόπουλο να χαμογελά τόσο αυθόρμητα και να δίνει ύστερα ένα φιλί στο μάγουλο της Καρέζη.
Έτσι ο Δαλιανίδης πέτυχε ακριβώς αυτό που ήθελε! - Η Μαίρη Χρονοπούλου κάνει μια τολμηρή εμφάνιση στην ταινία "Κοινωνία Ώρα Μηδέν", επειδή εκείνη το ζήτησε από τον σκηνοθέτη, Ντίνο Δημόπουλος. Ύστερα από τη ταινία "Δάκρυα για την Ηλέκτρα", όπου η Μαίρη υποδύθηκε τη μητέρα της Ζωής Λάσκαρη, όλοι της έλεγαν ότι έκανε μέγα σφάλμα να δεχτεί ρόλο μητέρας μιας τόσο μεγάλης κόρης. Κάποιοι μάλιστα, της είπαν ότι αυτό θα είχε σοβαρό αντίκτυπο στη μετέπειτα καριέρα της. Η Μαίρη απάντησε ότι η καριέρα της δε θα πάθαινε τίποτα και πως, στην αμέσως επόμενη ταινία που θα γύριζε θα έδειχνε και το στήθος της. Αυτό ακριβώς έγινε και την επίμαχη σκηνή στην οποία βρίσκεται και ο Νίκος Κούρκουλος, τη βλέπουμε στην αρχή του "Κοινωνία Ώρα Μηδέν".
- Στη ταινία "Νόμος 4000" υπάρχει η σκηνή της διαπόμπευσης του "τέντυ μπόυ" Θανάση Παπαδόπουλου, του οποίου είχαν ξυρίσει και το κεφάλι.
Σε αυτή τη σκηνή ο Δαλιανίδης για να πετύχει τον ρεαλισμό που ήθελε, το έκανε να φανεί σαν αληθινή διαπόμπευση. Το κόλπο ήταν ότι κατά το γύρισμα είχε κρύψει την κάμερα, ώστε οι αντιδράσεις του κόσμου που είχε μαζευτεί να είναι φυσιολογικές. - O σκηνοθέτης Γιώργος Τζαβέλας είχε κάνει συμφωνία να πάρει το 15% επί των ακαθάριστων εισπράξεων για την "Κάλπικη Λίρα", ποσοστό ιδιαίτερα σημαντικό για έναν σκηνοθέτη εκείνη την εποχή.
- O ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου, Μιχαήλ Ιακωβίδης είχε υπογράψει με τη Φίνος Φιλμ για το ρόλο ενός Γερμανού αξιωματικού στη ταινία "Τελευταία Αποστολή" του Τσιφόρου. Ο ρόλος του είχε δοθεί λόγω της γερμανικής του μόρφωσης, όμως λίγες μέρες μετά έστειλε επιστολή στη Φίνος με ορισμένες απαιτήσεις για τη συμμετοχή του (ενώ είχε λάβει και προκαταβολή).
Μερικές από αυτές ήταν: 1) να προηγείται το όνομά του σε όλα τα διαφημιστικά 2) να ενισχυθεί ο ρόλος του με τη προσθήκη πέντε νέων σκηνών 3) την υποχρεωτική πρόσληψη μιας συγκεκριμένης ηθοποιού. Μετά από αυτό η εταιρία έσπευσε να τον αντικαταστήσει με άλλον ηθοποιό. - O Γιώργος Κωνσταντίνου έγινε ηθοποιός μετά από παρότρυνση της μητέρας του, Νίτσας Φιλοσόφου, η οποία είχε υπηρετήσει τον καλλιτεχνικό κόσμο. Είχε προηγηθεί μια τριετία στην πολεμική αεροπορία, όπου πήγε εθελοντής με σκοπό να γίνει μόνιμος. Μετά αποχώρησε θέλοντας να γίνει ηλεκτροτεχνίτης. Η μητέρα του προτείνει να πάει σε θεατρική σχολή. Ο Κωνσταντίνου δέχεται και πάει αρχικά στη σχολή του Τάκη Μουζενίδη. Εκεί κάθεται ένα χρόνο, ώσπου κλείνει η σχολή και πάει για εξετάσεις στη Δραματική του Εθνικού, όπου τον απορρίπτουν. Τελικά τον δέχτηκε η σχολή του Κάρολου Κούν.
Βambinella* & Billy
(*ευχαριστώ πολύ τη Bambinella που παραχώρησε τα infos για τα θέματα 1 έως 6 του παρόντος. Ιnfos για τα θέματα 7 έως 10: Billy )
Πολύ καλές και πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Να είστε καλά παιδιά και να συνεχίζετε να μας φτιάχνετε (όσοι ενδιαφερόμαστε για τα παλιά ;) )
ΑπάντησηΔιαγραφή