Συνέχεια της ιστορική αναδρομής στο θεσμό του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς", ο οποίος φέτος θα συμπληρώσει 50 χρόνια. Μετά από μια σύντομη αναφορά για τη διοργάνωση καθώς και τα αυτοκίνητα που κέρδισαν τον πολυπόθητο τίτλο τη δεκαετία του '60, του '70 & του '80, προχωράμε στη δεκαετία του '90.
Το 1990 ο τίτλος επανέρχεται σε ένα αυτοκίνητο της μεγάλης κατηγορίας. Τη Citroen XM.
Η ΧΜ ήταν ο άξιος αντικαταστάτης της CX, η οποία επίσης είχε αναδειχθεί ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1975. H σχεδίαση ήταν του Ιταλού σχεδιαστή Berone. Η XM διέθετε όλα εκείνα τα στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτήριζαν μια μεγάλη Citroen. Οι υδροπνευματικές αναρτήσεις πρόσφεραν άνεση και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Η Citroen διέθετε την XM και με κινητήρα 3.000 κ.εκ. 24 βαλβίδων απόδοσης 200 ίππων.
Το 1990 ο τίτλος επανέρχεται σε ένα αυτοκίνητο της μεγάλης κατηγορίας. Τη Citroen XM.
Η ΧΜ ήταν ο άξιος αντικαταστάτης της CX, η οποία επίσης είχε αναδειχθεί ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1975. H σχεδίαση ήταν του Ιταλού σχεδιαστή Berone. Η XM διέθετε όλα εκείνα τα στοιχεία που παραδοσιακά χαρακτήριζαν μια μεγάλη Citroen. Οι υδροπνευματικές αναρτήσεις πρόσφεραν άνεση και εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Η Citroen διέθετε την XM και με κινητήρα 3.000 κ.εκ. 24 βαλβίδων απόδοσης 200 ίππων.
Η Citroen XM και ο Βertone, ο άνθρωπος που τη σχεδίασε.
Το Renault Clio κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 1991. Η γαλλική εταιρία παρουσίασε τον αντικαταστάτη του κλασικού "5" τον Ιούνιο του 1990 και έθετε νέα δεδομένα στη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Με εμφάνιση που κέρδιζε τις εντυπώσεις, καλή ποιότητα κατασκευής, ασφαλή συμπεριφορά, άνεση και ικανοποιητικούς χώρους, το Clio ήρθε πρώτο με 312 βαθμούς. Στη δεύτερη θέση ήρθε το μεσαίο Nissan Primera με 258 βαθμούς και στη τρίτη θέση το coupe Opel Calibra με 183 βαθμούς.
Renault Clio, "Car of the Year" 1991.
To 1992 η Volkswagen κερδίζει για πρώτη φορά τον τίτλο με τη 3η γενιά του Golf. Το όνομα αυτό είχε ήδη καθιερωθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά αυτοκίνητα και όχι μόνο στην Ευρώπη.
Η 3η γενιά ήταν σημαντικά αναβαθμισμένη σχεδιαστικά και ποιοτικά σε σχέση με τη προηγούμενη, προσφέροντας ένα πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Το Golf υπερίσχυσε στην επιλογή των κριτών με 276 βαθμούς, ενώ στη δεύτερη και τη τρίτη θέση ήρθαν δύο άμεσα ανταγωνιστικά του μοντέλα, το Opel Astra (231 βαθμοί) και η Citroen ZX (213 βαθμοί).
Το 1993, για πρώτη φορά εκλέγεται ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" ένα Ιαπωνικό μοντέλο. Το Nissan Micra. Για την ευρωπαϊκή αγορά, το αυτοκίνητο κατασκευαζόταν στη Μ. Βρετανία. Εκτός από τη συμπαθητική του εμφάνιση, το Micra κέρδισε τους κριτές για τη ποιότητα κατασκευής του, καθώς και τους αποτελεσματικούς αλλά και οικονομικούς κινητήρες του. Ήρθε πρώτο με 338 βαθμούς ενώ στη δεύτερη θέση ακολούθησε, με μικρή διαφορά, το Fiat Cinquecento (304 βαθμοί).
VW Golf 3ης γενιάς. "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1992.
Το Nissan Micra ήταν το πρώτο Ιαπωνικό αυτοκίνητο που κέρδισε τον τίτλο, το 1993.
Το Ford Mondeo αντικατέστησε το Sierra και παρουσιάστηκε τo 1993. Το "παγκόσμιο αυτοκίνητο" της Ford, που η εταιρία εξέλιξε με σκοπό να το προωθήσει διεθνώς, κέρδισε την επιτροπή χάρη στα αναβαθμισμένα του χαρακτηριστικά (σε σχέση με το Sierra), την οδική του συμπεριφορά και τους κινητήρες της σειράς Zetec. Έτσι εξελέγη ως το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1994, με 290 βαθμούς. Δεύτερη ήρθε η Citroen Xantia, που ανήκε στην ίδια κατηγορία, με 264 βαθμούς.
Ford Mondeo.
Tίποτα δε στάθηκε ικανό να εμποδίσει το Fiat Punto από το να ανακηρυχθεί "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1995. Η εμπνευσμένη σχεδίαση, η πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων και η οικονομία στης οδήγηση ήταν τα δυνατά χαρτιά του ιταλικού μοντέλου. Μεγάλη εμπορική επιτυχία σε όλη την Ευρώπη και πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1995 & 1996.
Ήρθε πρώτο στη ψηφοφορία με 370 βαθμούς με δεύτερο το VW Polo που συγκέντρωσε 292 βαθμούς.
Η Fiat έκανε το σερί, για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού και το 1996 "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" αναδείχθηκε το Fiat Bravo/Brava (3θυρο & 5θυρο αντίστοιχα). Ήταν η 7η φορά που τα κατάφερνε η ιταλική εταιρία.
Το Fiat Punto κέρδισε άνετα τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς το 1995.
Με τα Bravo/Brava η Fiat κέρδισε τον τίτλο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το 1996.
To φθινόπωρο του 1995 η Renault παρουσίασε το μικρομεσαίο Megane που αντικατέστησε το επιτυχημένο "19". Περίπου ένα χρόνο αργότερα έκανε την εμφάνισή της μια νέα έκδοση του μοντέλου. Το Megane Scenic. Ήταν το μοντέλο που δημιούργησε τη κατηγορία των μεσαίων πολυμορφικών αυτοκινήτων. Mε εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων από τα 4.13 μέτρα, το Scenic διέθετε άφθονες επιλογές διαμόρφωσης του εσωτερικού προς όφελος των επιβατών ή των αποσκευών (ανάλογα την περίπτωση) αλλά χωρίς ποτέ να χρειάζεται να γίνονται δυσάρεστες παραχωρήσεις. Η άνεση βρισκόταν επίσης σε υψηλά επίπεδα. Το Scenic παρότι ανήκε στην οικογένεια των Megane, λόγω της εντελώς νέας σχεδίασης και του ύφους του, θεωρήθηκε ως ένα εντελώς νέο μοντέλο και έτσι επελέγη ως το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1997. Η αποδοχή του από το αγοραστικό κοινό σε όλη την Ευρώπη ήταν μεγαλύτερη από ότι υπολόγιζε η Renault. Η επιτροπή το εξέλεξε δίνοντας του 405 βαθμούς. Δεύτερο ήρθε το Ford Ka με 293 βαθμούς.
Το Renault Megane Scenic ήταν το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1997.
Έρωτας με τη πρώτη ματιά. Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς τη περίπτωση της Alfa Romeo 156. Οι γοητευτικές και ταυτόχρονα δυναμικές γραμμές του σχεδιαστή Walter da Silva, σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη ποιότητα δεν άφησαν ασυγκίνητη την επιτροπή του θεσμού και έτσι το μεσαίο ιταλικό μοντέλο εξελέγη πανηγυρικά ως το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1998. Επιπλέον, τα οδηγικά της χαρακτηριστικά έπεισαν 40 από τους συνολικά 56 κριτές να δώσουν τη ψήφο τους στην 156. Συγκέντρωσε συνολικά 454 βαθμούς έναντι 266 του VW Golf 4ης γενιάς που ήρθε δεύτερο.
Αlfa Romeo 156.
Στα τέλη του 1998 η Ford παρουσίασε τον αντικαταστάτη του ξεπερασμένου Escort. To νέο αυτοκίνητο έκανε σαφείς τις προθέσεις της εταιρίας. Πλήρης αποκοπή από το παρελθόν. Ακόμα και το θρυλικό όνομα "Escort" έδωσε τη θέση σε ένα νέο: "Focus". H σχεδίαση του ήταν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Η οδηγική του συμπεριφορά ήταν σημείο αναφοράς για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η ποιότητα κατασκευής επίσης ήταν αναβαθμισμένη. Αποτέλεσμα, 42 δημοσιογράφοι-κριτές να του δώσουν την υψηλότερη βαθμολογία και να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 1999, με συνολικά 444 βαθμούς. Ακολούθησε στη δεύτερη θέση το Opel Astra, με 272 βαθμούς ενώ στη τρίτη θέση βρέθηκε το Peugeot 206, με 249 βαθμούς.
Ford Focus.
Billy.
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου