Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2013

Αυτοκίνητο της χρονιάς. Ιστορική αναδρομή (δεκαετία '00)

Συνέχεια της ιστορική αναδρομής στο θεσμό του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς", ο οποίος φέτος θα συμπληρώσει 50 χρόνια. Μετά από μια σύντομη αναφορά για τη διοργάνωση καθώς και  τα αυτοκίνητα που κέρδισαν τον πολυπόθητο τίτλο τη δεκαετία του '60, του '70, του '80 & του '90, προχωράμε στη δεκαετία του 2000.

Το πρώτο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για τον 21ο αιώνα είναι Ιαπωνικό. Είναι η σειρά της Toyota να κερδίσει τον τίτλο με το Yaris. Ένα φρέσκο σχεδιαστικά μικρό αυτοκίνητο, που δε θύμιζε σε τίποτα τον συντηρητικό προκάτοχό του, το Starlet. Συνολικά ήταν ένα αυτοκίνητο που εκτιμήθηκε από την επιτροπή, κερδίζοντας πάντως τη πρώτη θέση με μικρή διαφορά (344 βαθμούς) από το δεύτερο Fiat Multipla, το αμφιλεγόμενο ιταλικό πολυμορφικό (325 βαθμοί). Στη τρίτη θέση βρέθηκε άλλο ένα πολυμορφικό μοντέλο, το Opel Zafira, με 265 βαθμούς.
Το Yaris σχεδιάστηκε από τον Έλληνα Σωτήρη Κωβό και ήταν το πρώτο μοντέλο της Toyota που κέρδισε τον τίτλο "Car of the Year", τo 2000.

Το 2001 "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" αναδείχθηκε η Alfa Romeo 147. O τίτλος κατακτήθηκε κυριολεκτικά στον πόντο. Το ιταλικό μοντέλο συγκέντρωσε συνολικά 238 βαθμούς ενώ το Ford Mondeo (2η γενιά) 237 βαθμούς!
Το 2002 η επιτροπή εξέλεξε το Peugeot 307, με 286 βαθμούς. Η άνεση, τα καλά φρένα και οι χώροι, μαζί με τη σύγχρονη σχεδίαση ήταν τα στοιχεία που του χάρισαν τη πρωτιά. 
Αlfa Romeo 147.
Peugeot 307.

"Aυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 2003 πάλι ένα μικρομεσαίο γαλλικό μοντέλο, το Renault Megane. Η 2η γενιά του μοντέλου με τη "περίεργη" σχεδίαση στο πίσω μέρος, όσον αφορά τις hatchback εκδόσεις εκτιμήθηκε για την οδηγική του συμπεριφορά, την άνεση, τα ποιοτικά υλικά της καμπίνας, το κράτημα, τα φρένα αλλά και για στοιχεία που είχαν να κάνουν με την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου. Ο τολμηρός του σχεδιασμός, πάντως, προσμετρήθηκε στα συν. Αργότερα παρουσιάστηκαν και άλλες εκδόσεις, όπως η cabrio, η station wagon και η κλασική sedan. To Μegane συγκέντρωσε 322 βαθμούς, ενώ δεύτερο ήρθε το Mazda 6, με 302 βαθμούς και τρίτο το Citroen C3, με 214 βαθμούς. 
Renault Megane.

Ένα πρακτικό, ευέλικτο και έξυπνο μικρό αυτοκίνητο σε προσιτές τιμές. Αυτό ήταν το σκεπτικό με το οποίο οι κριτές επέλεξαν σαν "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2004 το Fiat Panda. Ήταν η 8η φορά που ένα μοντέλο της Fiat κέρδιζε τον τίτλο. Το Panda συγκέντρωσε 281 βαθμούς, ενώ πίσω του ισοψήφησαν τα Mazda 3 & VW Golf που συγκέντρωσαν από 241 βαθμούς το καθένα. 
Το Τoyota Prius είχε παρουσιαστεί πρώτη φορά το 1997. Η πρώτη γενιά έθετε νέα πρότυπα όσον αφορά τα "καθαρά" οχήματα. Όμως ήταν η επόμενη γενιά που συγκέντρωνε όλα όσα έλειπαν από το πρωτότυπο. Ελκυστική εμφάνιση και καλή εφαρμογή στη πράξη, με την απόδοσή του να είναι αρκετά ζωντανή. Η οικονομία μπορεί να φτάσει σε εξαιρετικά επίπεδα με προσεκτική οδήγηση. Έτσι το Toyota Prius 2ης γενιάς, κατόρθωσε να γίνει "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2005, συγκεντρώνοντας 406 βαθμούς. Στη 2η θέση ήρθε το Citroen C4, με 267 βαθμούς και στη 3η το Ford Focus 2ης γενιάς, με 228 βαθμούς. 
Το Fiat Panda ήταν το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2004.
Το υβριδικό Toyota Prius στη 2η γενιά του κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 2005.

Το Renault Clio αναδείχθηκε "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2006. Το δημοφιλές γαλλικό μοντέλο βρισκόταν αισίως στη 3η γενιά του, ενώ η πρώτη γενιά είχε κερδίσει επίσης τον τίτλο, το 1991. Ο ανταγωνισμός στη διοργάνωση του 2006 ήταν έντονος. Έτσι το Clio προηγήθηκε κατά μόλις 5 βαθμούς. Συνολικά συγκέντρωσε 256 βαθμούς, ενώ το Volkswagen Passat ήρθε δεύτερο με 251 βαθμούς. Στη τρίτη θέση βρέθηκε η Alfa Romeo 159, με 212 βαθμούς.
Renault Clio 3ης γενιάς.

Με μικρή διαφορά αναδείχθηκε και ο νικητής για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 2007. Ήταν το Ford S-Max που επικράτησε, με 235 βαθμούς, έναντι του Opel Corsa που συγκέντρωσε 233 βαθμούς. 
Το μεγάλο πολυμορφικό θεωρήθηκε από πολλούς δημοσιογράφους ως ένα σπορτίβ, ευρύχωρο επταθέσιο με ισχυρή προσωπικότητα και δυνατό σχεδιασμό και εξαιρετικά ασφαλές. Η ισορροπία μεταξύ χρηστικότητας και οδηγικής ευχαρίστησης ήταν τα στοιχεία που ώθησαν τελικά σε αυτή την επιλογή. 
Η Fiat ξανακτυπά! To 2007 η ιταλική εταιρία αναβιώνει το θρυλικό μικρό της μοντέλο το "500". Η ιδέα του retro σε νέα συσκευασία ήταν για πολλούς ελκυστική. Πολλοί, το αγάπησαν πριν καν ξεκινήσουν οι πωλήσεις του. Το νέο "500" έχρισαν οι κριτές ως το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 2008. Η αισθητική του είναι τόσο retro όσο και μοντέρνα, ενώ οι κινητήρες του είναι οικονομικοί και αποτελεσματικοί. Και βέβαια πληροί όλα τα στάνταρ που πρέπει να διαθέτει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Το Fiat 500 πήρε τη πρωτιά με 385 βαθμούς και χάρισε για 9η φορά τον τίτλο στην ιταλική εταιρία (ως σήμερα). 
Ford S-Max. 
Fiat 500. 

To 2009 το Opel Insignia εξελέγη ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" με 321 βαθμούς, έναντι 320 βαθμών που συγκέντρωσε το Ford Fiesta. Στη τρίτη θέση βρέθηκε το VW Golf (6ης γενιάς), με 223 βαθμούς. 
Το Insignia χάρισε για τρίτη φορά τον τίτλο στην Opel, το 2009.



Billy.
(photos αρχείο Billy Files)












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου