O Mike Devereux, Πρόεδρος της Holden, ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου ότι η εταιρία θα σταματήσει τη παραγωγή αυτοκινήτων το 2017. Η Holden είναι το παρακλάδι της General Motors στην Αυστραλία και το όνομα της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη νεότερη ιστορία της χώρας.
Oι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση, είναι η διαρκής άνοδος του αυστραλιανού δολαρίου, το υψηλό κόστος παραγωγής, καθώς και το γεγονός ότι η Αυστραλία αποτελεί μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές αυτοκινήτου στο κόσμο. Σύμφωνα με τον Dereveux, "το να φτιάχνεις αυτοκίνητα σε αυτή τη χώρα δεν είναι βιώσιμο, όσο επίπονο και αν είναι να το λέμε".
Ο ίδιος τόνισε το γεγονός ότι η εταιρία κατασκευάζει αυτοκίνητα που είναι δημοφιλή σε όλη τη χώρα, ομολόγησε πάντως ότι "όπως και να βάλουμε τα νούμερα, το μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό πλάνο να κατασκευάζουμε και να συναρμολογούμε αυτοκίνητα, δεν είναι πλέον βιώσιμο".
Οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για τη βιομηχανία της χώρας, ιδιαίτερα στο κλάδο του αυτοκινήτου, επιρρεάζοντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η ανακοίνωση αυτή ήρθε να προστεθεί σε ανάλογη ανακοίνωση που έκανε τον περασμένο Μάιο η Ford Αυστραλίας, η οποία θα διακόψει τη παραγωγή της τον Οκτώβριο του 2016.
Oι λόγοι που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση, είναι η διαρκής άνοδος του αυστραλιανού δολαρίου, το υψηλό κόστος παραγωγής, καθώς και το γεγονός ότι η Αυστραλία αποτελεί μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές αυτοκινήτου στο κόσμο. Σύμφωνα με τον Dereveux, "το να φτιάχνεις αυτοκίνητα σε αυτή τη χώρα δεν είναι βιώσιμο, όσο επίπονο και αν είναι να το λέμε".
Ο ίδιος τόνισε το γεγονός ότι η εταιρία κατασκευάζει αυτοκίνητα που είναι δημοφιλή σε όλη τη χώρα, ομολόγησε πάντως ότι "όπως και να βάλουμε τα νούμερα, το μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό πλάνο να κατασκευάζουμε και να συναρμολογούμε αυτοκίνητα, δεν είναι πλέον βιώσιμο".
Οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για τη βιομηχανία της χώρας, ιδιαίτερα στο κλάδο του αυτοκινήτου, επιρρεάζοντας πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η ανακοίνωση αυτή ήρθε να προστεθεί σε ανάλογη ανακοίνωση που έκανε τον περασμένο Μάιο η Ford Αυστραλίας, η οποία θα διακόψει τη παραγωγή της τον Οκτώβριο του 2016.
To Holden Cruze του 2013, ένα από τα best sellers της Αυστραλίας.
H ιστορία της Holden στο χώρο του αυτοκινήτου ξεκινάει ήδη πριν τον Β' Π.Π. και χαρακτηρίζεται με την εξαγορά της από την General Motors. Όμως εκτός από τη παραγωγή αμερικάνικων μοντέλων, το στοίχημα της Holden εκείνη την εποχή ήταν η παραγωγή ενός αυτοκινήτου που θα ταίριαζε στις ανάγκες της Αυστραλίας. Σύμμαχος σε αυτή τη προσπάθεια ήταν και η κυβέρνηση. Αυτό όμως έγινε πραγματικότητα μετά τον πόλεμο. Το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο και κυκλοφόρησε το 1948. Βασισμένο σε σχέδια της G.M., φόραγε κινητήρα 2.1 λίτρων και αποδείχθηκε ιδιαίτερα αξιόπιστο. Το πρώτο εκείνο Holden έγινε αμέσως δημοφιλές και κατέκτησε τη πρώτη θέση των πωλήσεων. Μια ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου παρουσιάστηκε το 1953, ενώ το 1956 παρουσιάστηκε το εντελώς νέο Holden "FE". Νέα μοντέλα θα συνεχίσουν να παρουσιάζονται τα επόμενα χρόνια με το μερίδιο της να αυξάνει. Όμως, η εταιρία δεν περιορίστηκε στην αγορά της Αυστραλίας αλλά ξεκίνησε να εξάγει τα προϊόντα της. Εκτός από τη γειτονική Νέα Ζηλανδία, η Holden στέλνει αυτοκίνητα σε χώρες όπως η Ινδονησία, το Hong Kong, η Ταϊλάνδη, η Σιγκαπούρη, καθώς και σε χώρες της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.
Τα Holden εισάγονταν και στην Ελλάδα, από το 1960 έως περίπου τις αρχές της δεκαετίας του '70 (κυκλοφόρησαν κυρίως ως ταξί).
O Ben Chifley, πρωθυπουργός της Αυστραλίας από το 1945 ως το 1949, με το πρώτο Holden, το "48-215" (FX), που παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 1948.
Billy.
(photos aρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου