To 1986 έκανε την εμφάνιση του στην ελληνική αγορά το Citroen Axel.
H ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου μοντέλου, ήταν πως επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν αποκλειστικά στη Ρουμανία.
Η παραγωγή του ξεκίνησε μετά από συμφωνία μεταξύ της Citroen και της κυβέρνησης της Ρουμανίας.
Στη ρουμάνικη αγορά κυκλοφόρησε (από το 1981) σαν Oltcit. Η ονομασία αυτή προερχόταν από το "Oltenia", τη περιοχή όπου βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις της εταιρίας και το "Citroen".
Η γαλλική εταιρία συμμετείχε στο σχήμα σε ποσοστό 36% με το υπόλοιπο 64% να ανήκει στη κυβέρνηση.
To Oltcit προοριζόταν επίσης για κάποιες άλλες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, όμως η Citroen ανέλαβε να προωθεί το 40% της παραγωγής σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης ως Citroen Axel.
Tην 1η Ιουλίου 1984 έκανε την εμφάνιση του στη γαλλική αγορά, ενώ οι εξαγωγές αφορούσαν και χώρες όπως η Αυστρία, η Ολλανδία, η Ιταλία, το Βέλγιο και, αργότερα, η Ελλάδα.
Η ομοιότητα του Axel με το Citroen Visa οφείλεται στο γεγονός ότι προήλθε από το ίδιο project με το γνωστό γαλλικό μοντέλο. Παρόλα αυτά, ενώ το Visa προσφερόταν με αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα, το Axel ήταν αποκλειστικά 3θυρο.
Αν και διέθετε μια σειρά από τα πλεονεκτήματα των Citroen (άνεση, οδική συμπεριφορά), τα ποιοτικά στάνταρντ του ρουμάνικου εργοστασίου βρίσκονταν σε χαμηλά επίπεδα. Αυτό δημιούργησε προβλήματα στη μητρική εταιρία με σημαντικά κόστη εγγυήσεων για κάθε αυτοκίνητο, ενώ έβλαψε και την εμπορική του πορεία.
Στην ελληνικά αγορά ήρθε με τον κινητήρα των 1129 κ. εκ. (11R). Το μοτέρ αυτό ήταν αερόψυκτο με απόδοση 57 ίππων.
Μεγάλο πλεονέκτημα στην Ελλάδα ήταν η τιμή του. Με εξαίρεση το 2CV, αποτελούσε το φθηνότερο μοντέλο της Citroen στην εγχώρια αγορά. Αυτό βέβαια ήταν αποτέλεσμα της προέλευσης του, εφόσον η Ρουμανία ήταν μια σοσιαλιστική χώρα με φτηνά εργατικά χέρια. Παρόλα αυτά ήταν ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα με Δυτικοευρωπαϊκή ταυτότητα στα 1.100 κυβικά.
Έτσι, το 1986, το Axel αποτέλεσε το best seller της Citroen στην Ελλάδα, με πωλήσεις 2.347 μονάδων σε σύνολο 4.619 που πέτυχε η γαλλική εταιρία.
Το 1987 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας ήταν μειωμένες κατά 23% σε σχέση με το 1986. Αυτό είχε σαν συνέπεια οι περισσότερες εταιρίες να βγουν χαμένες, μεταξύ των οποίων και η Citroen. Το Axel εξακολουθούσε να καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι από τις πωλήσεις της εταιρίας στη χώρα μας, όμως το 1987 παρουσίασε κάμψη κατά 59.6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Από τις συνολικά 2.240 Citroen που διατέθηκαν εκείνη τη χρονιά, οι 949 αφορούσαν το Axel (μερίδιο αγοράς 1.9%).
Το ρουμάνικο μοντέλο έμεινε στην αγορά μέχρι το 1989, με τη πορεία του τα δύο τελευταία χρόνια να φθίνει. Το 1988, από τις συνολικά 2.062 πωλήσεις της Citroen στην Ελλάδα, μόλις οι 352 αφορούσαν το Axel. To 1989 διατέθηκαν επιπλέον 261 τέτοια αυτοκίνητα, πριν το συγκεκριμένο μοντέλο περάσει οριστικά στην ιστορία. Τουλάχιστον για την αγορά της Ελλάδας και άλλες ευρωπαϊκές αγορές, εφόσον το Oltcit συνέχισε να παράγεται στη Ρουμανία έως τα μέσα της δεκαετίας του '90.
H ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου μοντέλου, ήταν πως επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν αποκλειστικά στη Ρουμανία.
Η παραγωγή του ξεκίνησε μετά από συμφωνία μεταξύ της Citroen και της κυβέρνησης της Ρουμανίας.
Στη ρουμάνικη αγορά κυκλοφόρησε (από το 1981) σαν Oltcit. Η ονομασία αυτή προερχόταν από το "Oltenia", τη περιοχή όπου βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις της εταιρίας και το "Citroen".
Η γαλλική εταιρία συμμετείχε στο σχήμα σε ποσοστό 36% με το υπόλοιπο 64% να ανήκει στη κυβέρνηση.
To Oltcit προοριζόταν επίσης για κάποιες άλλες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, όμως η Citroen ανέλαβε να προωθεί το 40% της παραγωγής σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης ως Citroen Axel.
Tην 1η Ιουλίου 1984 έκανε την εμφάνιση του στη γαλλική αγορά, ενώ οι εξαγωγές αφορούσαν και χώρες όπως η Αυστρία, η Ολλανδία, η Ιταλία, το Βέλγιο και, αργότερα, η Ελλάδα.
Η ομοιότητα του Axel με το Citroen Visa οφείλεται στο γεγονός ότι προήλθε από το ίδιο project με το γνωστό γαλλικό μοντέλο. Παρόλα αυτά, ενώ το Visa προσφερόταν με αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα, το Axel ήταν αποκλειστικά 3θυρο.
Αν και διέθετε μια σειρά από τα πλεονεκτήματα των Citroen (άνεση, οδική συμπεριφορά), τα ποιοτικά στάνταρντ του ρουμάνικου εργοστασίου βρίσκονταν σε χαμηλά επίπεδα. Αυτό δημιούργησε προβλήματα στη μητρική εταιρία με σημαντικά κόστη εγγυήσεων για κάθε αυτοκίνητο, ενώ έβλαψε και την εμπορική του πορεία.
Στην ελληνικά αγορά ήρθε με τον κινητήρα των 1129 κ. εκ. (11R). Το μοτέρ αυτό ήταν αερόψυκτο με απόδοση 57 ίππων.
Μεγάλο πλεονέκτημα στην Ελλάδα ήταν η τιμή του. Με εξαίρεση το 2CV, αποτελούσε το φθηνότερο μοντέλο της Citroen στην εγχώρια αγορά. Αυτό βέβαια ήταν αποτέλεσμα της προέλευσης του, εφόσον η Ρουμανία ήταν μια σοσιαλιστική χώρα με φτηνά εργατικά χέρια. Παρόλα αυτά ήταν ένα από τα φθηνότερα αυτοκίνητα με Δυτικοευρωπαϊκή ταυτότητα στα 1.100 κυβικά.
Έτσι, το 1986, το Axel αποτέλεσε το best seller της Citroen στην Ελλάδα, με πωλήσεις 2.347 μονάδων σε σύνολο 4.619 που πέτυχε η γαλλική εταιρία.
Το 1987 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας ήταν μειωμένες κατά 23% σε σχέση με το 1986. Αυτό είχε σαν συνέπεια οι περισσότερες εταιρίες να βγουν χαμένες, μεταξύ των οποίων και η Citroen. Το Axel εξακολουθούσε να καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι από τις πωλήσεις της εταιρίας στη χώρα μας, όμως το 1987 παρουσίασε κάμψη κατά 59.6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Από τις συνολικά 2.240 Citroen που διατέθηκαν εκείνη τη χρονιά, οι 949 αφορούσαν το Axel (μερίδιο αγοράς 1.9%).
Το ρουμάνικο μοντέλο έμεινε στην αγορά μέχρι το 1989, με τη πορεία του τα δύο τελευταία χρόνια να φθίνει. Το 1988, από τις συνολικά 2.062 πωλήσεις της Citroen στην Ελλάδα, μόλις οι 352 αφορούσαν το Axel. To 1989 διατέθηκαν επιπλέον 261 τέτοια αυτοκίνητα, πριν το συγκεκριμένο μοντέλο περάσει οριστικά στην ιστορία. Τουλάχιστον για την αγορά της Ελλάδας και άλλες ευρωπαϊκές αγορές, εφόσον το Oltcit συνέχισε να παράγεται στη Ρουμανία έως τα μέσα της δεκαετίας του '90.
Billy
στοιχεία: ΣΕΑΑ
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου