Kατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, η Ford διέθετε ισχυρή παρουσία στη χώρα μας.
Το δίκτυο πώλησης των οχημάτων της ήταν ιδιαίτερα εκτενές, ενώ ένας από τους λόγους διάδοσης της εταιρίας στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, ήταν τα αγροτικά της προϊόντα (βενζινάροτρα Fordson). Αυτά ήταν διαθέσιμα μέσα από το ίδιο δίκτυο και πωλούνταν παράλληλα με τα επιβατικά (και άλλα) οχήματα της Ford.
To 1919 o Ιωάννης Κοντέλλης ίδρυσε την αντιπροσωπεία Ford στη Λέσβο. Η δραστηριότητα του εκεί έχει ως αποτέλεσμα να του ανατεθεί, το 1921, η αντιπροσωπεία στον Πειραιά. Την ίδια εποχή, στην Αθήνα, αντιπρόσωπος της Ford είναι η "H.J. WOODLEY & Co", με έδρα στη Πλατεία Αγίου Γεωργίου 4. Η ίδια επιχείρηση διέθετε την επίσημη αντιπροσωπεία στη Πάτρα, με έδρα στην οδό Αγίου Νικολάου 36. Έως το 1922, το δίκτυο συπλήρωνε η Kardanot & Rabofat και o Λ. Ναριτζόγλου για τη Θεσσαλονίκη, ενώ η εταιρία διέθετε ξεχωριστό αντιπρόσωπο στην Ανδριανούπολη (Αν. Θράκη), τον Αριστ. Κ. Σαραφόπουλο.
Οι παραπάνω επιχειρήσεις, εκτός από τα προϊόντα της Ford, είχαν αναλάβει και τη διάθεση των αυτοκινήτων πολυτελείας της Lincoln (θυγατρική της Ford).
To 1928 ιδρύθηκε η "Μπόβεν Ρηζ - ΕΛΛΑΣ Α.Ε" με έδρα στη θεσσαλονίκη, όπου είχε αντικείμενο τη πώληση επιβατικών αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων της Ford. Η "Μπόβεν Ρηζ" επεκτάθηκε σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας (κυρίως).
Το 1931 ο Ι. Κοντέλλης πήρε την αντιπροσωπεία Ford και στην Αθήνα, ενώ είχε προηγηθεί για ένα μικρό διάστημα, από το 1929, η "Αθηνά - Ανώνυμος Εταιρία Αυτοκινήτων".
To 1932 η μητρική εταιρία αποφασίζει να ιδρύσει στη χώρα μας την "Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων Α.Ε" (Ford Motor Company S.A.Greece). To κεφάλαιο (3.000.000 δρχ) καλύφθηκε από την Ford Motor Company Ltd., στη Μ. Βρετανία.
Εκείνη την εποχή η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα.
Το 1936 εγκαινιάζει το νέο κτίριο, στη Λεωφόρο Συγγρού. Επρόκειτο για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα, με έκθεση, συνεργείο και πλυντήριο, που κόστισε 10.300.000 δραχμές. Αρχιτέκτονας ήταν ο Γιώργος Κοντολέων (1896-1952).
Κατά της διάρκειας της κατοχής οι εγκαταστάσεις είχαν επιταχθεί από τους Γερμανούς και η επιχείρηση δεν συνέχσε τη λειτουργία της μεταπολεμικά.
Το δίκτυο πώλησης των οχημάτων της ήταν ιδιαίτερα εκτενές, ενώ ένας από τους λόγους διάδοσης της εταιρίας στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, ήταν τα αγροτικά της προϊόντα (βενζινάροτρα Fordson). Αυτά ήταν διαθέσιμα μέσα από το ίδιο δίκτυο και πωλούνταν παράλληλα με τα επιβατικά (και άλλα) οχήματα της Ford.
To 1919 o Ιωάννης Κοντέλλης ίδρυσε την αντιπροσωπεία Ford στη Λέσβο. Η δραστηριότητα του εκεί έχει ως αποτέλεσμα να του ανατεθεί, το 1921, η αντιπροσωπεία στον Πειραιά. Την ίδια εποχή, στην Αθήνα, αντιπρόσωπος της Ford είναι η "H.J. WOODLEY & Co", με έδρα στη Πλατεία Αγίου Γεωργίου 4. Η ίδια επιχείρηση διέθετε την επίσημη αντιπροσωπεία στη Πάτρα, με έδρα στην οδό Αγίου Νικολάου 36. Έως το 1922, το δίκτυο συπλήρωνε η Kardanot & Rabofat και o Λ. Ναριτζόγλου για τη Θεσσαλονίκη, ενώ η εταιρία διέθετε ξεχωριστό αντιπρόσωπο στην Ανδριανούπολη (Αν. Θράκη), τον Αριστ. Κ. Σαραφόπουλο.
Οι παραπάνω επιχειρήσεις, εκτός από τα προϊόντα της Ford, είχαν αναλάβει και τη διάθεση των αυτοκινήτων πολυτελείας της Lincoln (θυγατρική της Ford).
To 1928 ιδρύθηκε η "Μπόβεν Ρηζ - ΕΛΛΑΣ Α.Ε" με έδρα στη θεσσαλονίκη, όπου είχε αντικείμενο τη πώληση επιβατικών αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων της Ford. Η "Μπόβεν Ρηζ" επεκτάθηκε σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας (κυρίως).
Το 1931 ο Ι. Κοντέλλης πήρε την αντιπροσωπεία Ford και στην Αθήνα, ενώ είχε προηγηθεί για ένα μικρό διάστημα, από το 1929, η "Αθηνά - Ανώνυμος Εταιρία Αυτοκινήτων".
To 1932 η μητρική εταιρία αποφασίζει να ιδρύσει στη χώρα μας την "Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων Α.Ε" (Ford Motor Company S.A.Greece). To κεφάλαιο (3.000.000 δρχ) καλύφθηκε από την Ford Motor Company Ltd., στη Μ. Βρετανία.
Εκείνη την εποχή η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα.
Το 1936 εγκαινιάζει το νέο κτίριο, στη Λεωφόρο Συγγρού. Επρόκειτο για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα, με έκθεση, συνεργείο και πλυντήριο, που κόστισε 10.300.000 δραχμές. Αρχιτέκτονας ήταν ο Γιώργος Κοντολέων (1896-1952).
Κατά της διάρκειας της κατοχής οι εγκαταστάσεις είχαν επιταχθεί από τους Γερμανούς και η επιχείρηση δεν συνέχσε τη λειτουργία της μεταπολεμικά.
Το πρώτο κατάστημα Ford του Κοντέλλη στη Μυτιλήνη
Ο Ιωάννης Εμμ. Κοντέλλης (1881-1940) , ιδρυτής της ομώνυμης επιχείρησης.
Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων, στη Λεωφ. Συγγρού (1936). Πρόσοψη και πίσω όψη.
Billy
(photos: αρχείο bill files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου