Η αύξηση στη ζήτηση καινούργιων αυτοκινήτων ήταν έντονη στη χώρα μας ήδη από τα μέσα τη δεκαετίας του '70.
Το 1978 η αγορά συνέχισε την ανοδική της πορεία. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, σημείωσαν αύξηση κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 119.814 μονάδες, έναντι 98.924 το 1977. 'Ηταν η πρώτη φορά που η εγχώρια αγορά υπερέβαινε τις 100.000 μονάδες, με το 1978 να αποτελεί χρονιά ρεκόρ μέχρι το 1990.
Έως τα τέλη του έτους, κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 1.050.022 αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά). Από αυτά, τα 728.161 αφορούσαν τα επιβατικά, εκ των οποίων τα 700.698 ήταν ιδιωτικής χρήσης.
Στη περιφέρεια πρωτευούσης κυκλοφορούσαν 421.443 επιβατικά ιδιωτικής & δημόσιας χρήσης (ταξί).
Η μεγάλη πλειοψηφία αφορούσε τα επιβατικά στους 8 φορολογίσιμους ίππους, με 315.791 τέτοια αυτοκίνητα. Ακολουθούσαν αυτά των 9 φορ. ίππων, με 85.394 αυτοκίνητα.
Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς ανακοινώθηκαν μέτρα για τον προσδιορισμό του εισοδήματος με τα τεκμήρια της περιουσίας και των δαπανών. Σε αυτά περιλαμβάνονταν, φυσικά, και τα αυτοκίνητα. Η δαπάνη για αυτά καθορίστηκε βάσει της φορολογικής ισχύος, από 7 έως 23 ίππους και άνω, με προσαύξηση που καθόριζαν ειδικοί συντελεστές (από 7 έως 12 μονάδες ανάλογα την κατηγορία). Εάν μια οικογένεια διέθετε δεύτερο Ι.Χ, τότε υπήρχε προσαύξηση της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης κατά 20% ενώ για κάθε επιπλέον αυτοκίνητο, η προσαύξηση στη τεκμαρτή δαπάνη ήταν στο 40%.
Στη κούρσα των πωλήσεων, η Fiat κατάφερε να τερματήσει πρώτη (για άλλη μια φορά).
Εκείνη τη χρονιά, η ιταλική εταιρία ταξινόμησε 16.153 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, με μερίδιο αγοράς 13.5%. Η Fiat διέθετε άλλωστε και τα περισσότερα αυτοκίνητα, επί του συνόλου των κυκλοφορούντων, εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.
Στη 2η θέση ήρθε η Opel, με 14.438 πωλήσεις και μερίδιο 12.1%. Ακολύθησε η Ford (3η) με 11.185 πωλήσεις και 9.3%.
Η ισπανική SEAT βρέθηκε στη 4η θέση (από 3η το 1977), με 9.723 πωλήσεις και 8.1%, ενώ η Datsun συμπλήρωσε τη πρώτη πεντάδα, με 7.270 πωλήσεις (6.1%).
Η Τoyota ήταν 6η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1978, με 7.073 μονάδες και μερίδιο 5.9%
Συνολικά διατέθηκαν 20.658 ιαπωνικά επιβατικά στη χώρα μας εκείνη τη χρονιά, που κάλυψαν το 17.2% της αγοράς. Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων από την Ανατολική Ευρώπη, που κάλυψαν το 9.1% με 10.915 μονάδες. Τα δημοφιλέστερα εξ'αυτών ήταν τα Zastava. Η γιουγκοσλάβικη εταιρία βρέθηκε στην 7η θέση με 5.891 πωλήσεις (4.9%).
Τη λίστα με τις δέκα δημοφιλέστερες εταιρίες στη χώρα μας, το 1978, ανέλαβαν να συμπληρώσουν οι Γάλλοι. Η Peugeot ήρθε 8η, με 4.898 πωλήσεις και ποσοστό 4.1%. Στην 9η θέση βρίσκουμε τη Citroen, με 4.579 πωλήσεις (3.8%), ενώ 10η στη γενική κατάταξη ήταν η Simca-Chrysler με 4.464 πωλήσεις (3.7%). Από τις τρεις, μόνο η Peugeot κέρδισε έδαφος σε σχέση με το προηγούμενο έτος (9η το 1977), ενώ οι άλλες δύο έχασαν τόσο σε επίπεδο απόλυτων αριθμών όσο και σε ποσοστό επί του συνόλου.
Το 1978 η αγορά συνέχισε την ανοδική της πορεία. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, σημείωσαν αύξηση κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, ταξινομήθηκαν 119.814 μονάδες, έναντι 98.924 το 1977. 'Ηταν η πρώτη φορά που η εγχώρια αγορά υπερέβαινε τις 100.000 μονάδες, με το 1978 να αποτελεί χρονιά ρεκόρ μέχρι το 1990.
Έως τα τέλη του έτους, κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 1.050.022 αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά). Από αυτά, τα 728.161 αφορούσαν τα επιβατικά, εκ των οποίων τα 700.698 ήταν ιδιωτικής χρήσης.
Στη περιφέρεια πρωτευούσης κυκλοφορούσαν 421.443 επιβατικά ιδιωτικής & δημόσιας χρήσης (ταξί).
Η μεγάλη πλειοψηφία αφορούσε τα επιβατικά στους 8 φορολογίσιμους ίππους, με 315.791 τέτοια αυτοκίνητα. Ακολουθούσαν αυτά των 9 φορ. ίππων, με 85.394 αυτοκίνητα.
Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς ανακοινώθηκαν μέτρα για τον προσδιορισμό του εισοδήματος με τα τεκμήρια της περιουσίας και των δαπανών. Σε αυτά περιλαμβάνονταν, φυσικά, και τα αυτοκίνητα. Η δαπάνη για αυτά καθορίστηκε βάσει της φορολογικής ισχύος, από 7 έως 23 ίππους και άνω, με προσαύξηση που καθόριζαν ειδικοί συντελεστές (από 7 έως 12 μονάδες ανάλογα την κατηγορία). Εάν μια οικογένεια διέθετε δεύτερο Ι.Χ, τότε υπήρχε προσαύξηση της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης κατά 20% ενώ για κάθε επιπλέον αυτοκίνητο, η προσαύξηση στη τεκμαρτή δαπάνη ήταν στο 40%.
Στη κούρσα των πωλήσεων, η Fiat κατάφερε να τερματήσει πρώτη (για άλλη μια φορά).
Εκείνη τη χρονιά, η ιταλική εταιρία ταξινόμησε 16.153 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, με μερίδιο αγοράς 13.5%. Η Fiat διέθετε άλλωστε και τα περισσότερα αυτοκίνητα, επί του συνόλου των κυκλοφορούντων, εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.
Στη 2η θέση ήρθε η Opel, με 14.438 πωλήσεις και μερίδιο 12.1%. Ακολύθησε η Ford (3η) με 11.185 πωλήσεις και 9.3%.
Η ισπανική SEAT βρέθηκε στη 4η θέση (από 3η το 1977), με 9.723 πωλήσεις και 8.1%, ενώ η Datsun συμπλήρωσε τη πρώτη πεντάδα, με 7.270 πωλήσεις (6.1%).
Η Τoyota ήταν 6η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1978, με 7.073 μονάδες και μερίδιο 5.9%
Συνολικά διατέθηκαν 20.658 ιαπωνικά επιβατικά στη χώρα μας εκείνη τη χρονιά, που κάλυψαν το 17.2% της αγοράς. Σε σχετικά χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων από την Ανατολική Ευρώπη, που κάλυψαν το 9.1% με 10.915 μονάδες. Τα δημοφιλέστερα εξ'αυτών ήταν τα Zastava. Η γιουγκοσλάβικη εταιρία βρέθηκε στην 7η θέση με 5.891 πωλήσεις (4.9%).
Τη λίστα με τις δέκα δημοφιλέστερες εταιρίες στη χώρα μας, το 1978, ανέλαβαν να συμπληρώσουν οι Γάλλοι. Η Peugeot ήρθε 8η, με 4.898 πωλήσεις και ποσοστό 4.1%. Στην 9η θέση βρίσκουμε τη Citroen, με 4.579 πωλήσεις (3.8%), ενώ 10η στη γενική κατάταξη ήταν η Simca-Chrysler με 4.464 πωλήσεις (3.7%). Από τις τρεις, μόνο η Peugeot κέρδισε έδαφος σε σχέση με το προηγούμενο έτος (9η το 1977), ενώ οι άλλες δύο έχασαν τόσο σε επίπεδο απόλυτων αριθμών όσο και σε ποσοστό επί του συνόλου.
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 1978
|
|||
ΕΤΑΙΡΙΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
%
|
|
1
|
FIAT
|
16.153
|
13.5
|
2
|
OPEL
|
14.438
|
12.1
|
3
|
FORD
|
11.185
|
9.3
|
4
|
SEAT
|
9.723
|
8.1
|
5
|
DATSUN (NISSAN)
|
7.270
|
6.1
|
6
|
TOYOTA
|
7.073
|
5.9
|
7
|
ZASTAVA
|
5.891
|
4.9
|
8
|
PEUGEOT
|
4.898
|
4.1
|
9
|
CITROEN
|
4.579
|
3.8
|
10
|
SIMCA-CHRYSLER
|
4.464
|
3.7
|
11
|
AUTOBIANCHI
|
3.554
|
3.0
|
12
|
LADA
|
3.506
|
2.9
|
13
|
VOLKSWAGEN
|
2.864
|
2.4
|
14
|
RENAULT
|
2.728
|
2.3
|
15
|
MITSUBISHI
|
2.147
|
1.8
|
H Fiat κυριάρχησε στην ελληνική αγορά το 1978, καλύπτοντας το 13.5% επί του συνόλου. Το μικρό "127" και το μικρομεσαίο "128" (φωτό) αποτελούσαν τα best seller της ιταλικής εταιρίας στη χώρα μας.
H Opel διατήρησε τη 2η θέση και το 1978, πετυχαίνοντας 14.438 πωλήσεις. Μεγάλη εμπορική επιτυχία αποτελούσε το Kadett 3ης γενιάς (φωτό) με κινητήρες 1.000 & 1.200 κ.εκ. Υπήρχε επίσης το μεγαλύτερο Ascona, με βασικό κινητήρα στα 1.200 κ. εκ. (8 φορ. ίπποι).
H Ford σημείωσε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων της στη χώρα μας το 1978, κατακτώντας την 3η θέση από 6η που ήταν το προηγούμενο έτος. Διέθετε επιτυχημένα μοντέλα στις πλέον εμπορικές κατηγορίες, όπως το μικρό Fiesta (φωτο), το μικρομεσαίο Escort με βασικό κινητήρα στους 8 φορ. ίππους (1.1) αλλά και τα μεσαία Cortina & Taunus από τα 1.300 κ.εκ (9 φορ. ίπποι).
To 1978 ήταν το τελευταίο έτος διάθεσης του επιτυχημένου στην Ελλάδα Datsun 120Y (φωτό), με τον κινητήρα των 1.171 κ.εκ, αλλά και του μικρότερου 100A F-II. Η Datsun παρέμεινε η δημοφιλέστερη ιαπωνική εταιρία στη χώρα μας και βρέθηκε στη 5η θέση των πωλήσεων (από 4η το 1977).
H Peugeot αποτέλεσε την γαλλική εταιρία με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα μας το 1978. Εκείνη τη χρονιά διέθετε το ολοκαίνουργιο "305", με βασικό κινητήρα 1.290 κ. εκ. στους 9 φορ. ίππους. Έτσι, κατέλαβε την 8η θέση (από την 9η το '77) με σημαντική αύξηση στο μερίδιο της.
Billy
Στοχεία κυκλοφορούντων αυτοκινήτων: EΛ.ΣΤΑΤ.
Στοχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Στοχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Ωραίο το FIAT 127 πούλησε τρελά εκείνη την εποχή μικρό οικονομικό και νεανικό είχε γεμίσει ο τόπος Δεν θα το έλεγα όμως και ομορφο
ΑπάντησηΔιαγραφή