H ιστορία της Jaguar είχε ξεκινήσει πριν τον 2ο Π.Π (ως SS Jaguar), όμως μεταπολεμικά έγινε γνωστή γράφοντας ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου με μια σειρά από νίκες στο LeMans, κατά τη δεκαετία του '50. Εκτός αγώνων, το όνομα της είχε ήδη αρχίσει να αποκτάει δημοσιότητα με την σπορ XK120, που είχε παρουσιαστεί το 1948 και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στις Η.Π.Α. Φυσικά από τη γκάμα της δεν έλειπαν τα πολυτελή sedan, μικρότερα ή μεγαλύτερα.
Παρά το γεγονός ότι τα Jaguar ήταν για (πολύ) λίγους, έδωσαν το παρόν στην ελληνική αγορά ήδη από τη δεκαετία του' 50.
Δεν είναι γνωστό πότε ακριβώς ήρθαν επίσημα τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα μας, όμως τουλάχιστον στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, γενική αντιπροσωπεία στην Ελλάδα ήταν η "Υιοί Χ. Κουλεντιανού Ο.Ε", με έδρα στην Ασκληπιού 4 (αργότερα με έκθεση στην οδό Ακαδημίας 4).
Τον Φεβρουάριο του 1962 τα βρετανικά αυτοκίνητα αναλαμβάνει η "ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ Α.Ε", με έδρα εκείνη την εποχή στη Λεωφ. Συγγρού 126.
Ήδη έως τότε κυκλοφορούσαν στη χώρα μας περί τις 65 Jaguar. Έως το 1964 ο αριθμός των πολυτελών βρετανικών αυτοκινήτων στη χώρα μας πρέπει να ήταν γύρω στα 130 έως 135, με τη διετία 1963-1964 οι πωλήσεις της να έχουν σημαντικά ανοδικές τάσεις. Τα μοντέλα της εκείνη την εποχή (1964) κάλυπταν τις κατηγορίες από τους 17 έως τους 25 φορολογίσιμους ίππους, με το πιο προσιτό να είναι η Jaguar MarkII 2.4. H εισφορά της στην ελληνική αγορά έφτανε τις 40.000 δραχμές, ενώ το πιο ακριβό της μοντέλο ήταν η "Mark X" με τιμή 300.000 δρχ*. και εισφορά 75.000 δρχ.
Το διάστημα 1966-1967, μετά τις σημαντικές αυξήσεις στις εισφορές των αυτοκινήτων, οι πωλήσεις της μειώνονται αισθητά όμως ανακάμπτει τα επόμενα 2 χρόνια, με ικανοποιητικό αριθμό να διατίθεται, για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εκείνη περίπου την εποχή (τέλη 60s) η ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ σταμάτησε να εκπροσωπεί τη Jaguar.
Το 1970 η αντιπροσωπεία έχει περάσει στην "Α.Β.Ε.Ε.Ξ" (Λ. Ιλισσού 33). Oι επιδόσεις της στην εγχώρια αγορά δεν ήταν καθόλου άσχημες κατά τις αρχές της δεκαετίας του '70. Το 1971 η Jaguar διέθεσε μόνο στη πρωτεύουσα 32 αυτοκίνητα, ενώ πανελλαδικά γύρω στα 60 συνολικά. Το 1973 οι πωλήσεις τους ήταν ακόμα περισσότερες (γύρω στις 65).
Τον Μάρτιο του 1978 την Jaguar ανέλαβε η "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ Α.Ε", μαζί με τα Daimler & Triumph, την αντιπροσωπεία των οποίων είχε ως τότε η "HNIOXOΣ Α.Ε". Η νέα έδρα ήταν στην Ιερά Οδό 131. Η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε αναλάβει και όλες τις μάρκες της British Leyland, μέλος της οποίας ήταν και η Jaguar εκείνη την εποχή.
Φυσικά η δράση της στην ελληνική αγορά ουσιαστικά παύει τη δεκαετία του '80, οπότε και ήταν ασύμφορη η παρουσία της υπό τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη τη περίοδο (δυσβάσταχτη φορολογία κλπ).
H επανεμφάνισή της στην Ελλάδα θα γίνει με την είσοδο της δεκαετίας του '90.
*τιμή "Mark X", Ιούνιος '64
Παρά το γεγονός ότι τα Jaguar ήταν για (πολύ) λίγους, έδωσαν το παρόν στην ελληνική αγορά ήδη από τη δεκαετία του' 50.
Δεν είναι γνωστό πότε ακριβώς ήρθαν επίσημα τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα μας, όμως τουλάχιστον στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, γενική αντιπροσωπεία στην Ελλάδα ήταν η "Υιοί Χ. Κουλεντιανού Ο.Ε", με έδρα στην Ασκληπιού 4 (αργότερα με έκθεση στην οδό Ακαδημίας 4).
Τον Φεβρουάριο του 1962 τα βρετανικά αυτοκίνητα αναλαμβάνει η "ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ Α.Ε", με έδρα εκείνη την εποχή στη Λεωφ. Συγγρού 126.
Ήδη έως τότε κυκλοφορούσαν στη χώρα μας περί τις 65 Jaguar. Έως το 1964 ο αριθμός των πολυτελών βρετανικών αυτοκινήτων στη χώρα μας πρέπει να ήταν γύρω στα 130 έως 135, με τη διετία 1963-1964 οι πωλήσεις της να έχουν σημαντικά ανοδικές τάσεις. Τα μοντέλα της εκείνη την εποχή (1964) κάλυπταν τις κατηγορίες από τους 17 έως τους 25 φορολογίσιμους ίππους, με το πιο προσιτό να είναι η Jaguar MarkII 2.4. H εισφορά της στην ελληνική αγορά έφτανε τις 40.000 δραχμές, ενώ το πιο ακριβό της μοντέλο ήταν η "Mark X" με τιμή 300.000 δρχ*. και εισφορά 75.000 δρχ.
Το διάστημα 1966-1967, μετά τις σημαντικές αυξήσεις στις εισφορές των αυτοκινήτων, οι πωλήσεις της μειώνονται αισθητά όμως ανακάμπτει τα επόμενα 2 χρόνια, με ικανοποιητικό αριθμό να διατίθεται, για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εκείνη περίπου την εποχή (τέλη 60s) η ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ σταμάτησε να εκπροσωπεί τη Jaguar.
Το 1970 η αντιπροσωπεία έχει περάσει στην "Α.Β.Ε.Ε.Ξ" (Λ. Ιλισσού 33). Oι επιδόσεις της στην εγχώρια αγορά δεν ήταν καθόλου άσχημες κατά τις αρχές της δεκαετίας του '70. Το 1971 η Jaguar διέθεσε μόνο στη πρωτεύουσα 32 αυτοκίνητα, ενώ πανελλαδικά γύρω στα 60 συνολικά. Το 1973 οι πωλήσεις τους ήταν ακόμα περισσότερες (γύρω στις 65).
Τον Μάρτιο του 1978 την Jaguar ανέλαβε η "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ Α.Ε", μαζί με τα Daimler & Triumph, την αντιπροσωπεία των οποίων είχε ως τότε η "HNIOXOΣ Α.Ε". Η νέα έδρα ήταν στην Ιερά Οδό 131. Η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε αναλάβει και όλες τις μάρκες της British Leyland, μέλος της οποίας ήταν και η Jaguar εκείνη την εποχή.
Φυσικά η δράση της στην ελληνική αγορά ουσιαστικά παύει τη δεκαετία του '80, οπότε και ήταν ασύμφορη η παρουσία της υπό τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη τη περίοδο (δυσβάσταχτη φορολογία κλπ).
H επανεμφάνισή της στην Ελλάδα θα γίνει με την είσοδο της δεκαετίας του '90.
*τιμή "Mark X", Ιούνιος '64
H Jaguar Mark II (φωτό) ήταν η πιο προστιτή πρόταση της εταιρίας, στην έκδοση των 2.4 λίτρων, κατά τη δεκαετία του '60. Υπήρχαν επίσης οι εκδόσεις στα 3.4 και 3.8 λίτρα (21 & 23 φορ. ίπποι αντίστοιχα)
H Jaguar XJ είχε παρουσιαστεί το 1968. H XJ6 2.8 ήταν η βασική έκδοση της σειράς και κατά συνέπεια η φθηνότερη . Στη φωτογραφία εικονίζεται η 2.8 πρώτης σειράς (1968-1973), που διατέθηκε σε μια καλή περίοδο για την εταιρία στη χώρα μας. .
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν κάτοχος μιας λευκής Jaguar Mark II, μοντέλο 1963. Για τις μετακινήσεις της είχε οδηγό. Με αυτή τη Jaguar πήγε στην εκκλησία κατά τη μέρα του γάμου της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον Ιανουάριο του 1965.
Billy
έρευνα bill files
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου