Με την
μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα Ι.Χ. επιβατικά, το 1999, η αγορά
αυτοκινήτου γνώρισε σημαντική άνοδο κατά 45% σε σχέση με το 1998. Το 2000, οι
πωλήσεις νέων αυτοκινήτων γνώρισαν περαιτέρω αύξηση, με τις ταξινομήσεις να
φτάνουν τις 290.030 μονάδες, έναντι 261.711 το προηγούμενο έτος. Σε αυτό
συνέβαλαν και τα ανταγωνιστικά χρηματοδοτικά προγράμματα για την απόκτηση Ι.Χ.
Η επίδοση αυτή είναι η υψηλότερη στην ιστορία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου,
με το 2000 να αποτελεί χρονιά-ρεκόρ ως σήμερα.
Η χρονιά
ξεκίνησε δυναμικά, με τις πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2000 να ανέρχονται σε
30.515 μονάδες. Στο σύνολο του έτους, πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η Hyundai (από 3η το ’99), με
28.243 μονάδες και μερίδιο 9.7%. Η κορεάτικη εταιρία διέθετε και το
δημοφιλέστερο μοντέλο στην Ελλάδα, το Accent. Η Hyundai είχε παρουσιάσει το μικρομεσαίο της
μοντέλο στην 2η γενιά του εκείνη την εποχή και βρήκε στη χώρα μας
14.361 αγοραστές. Η Toyota αρκέστηκε στη 2η θέση, από
τη πρώτη το προηγούμενο έτος, με 26.356 μονάδες και ποσοστό 9.1%. Τη πρώτη
πεντάδα συμπλήρωναν, κατά σειρά, οι Fiat, Opel και Citroen. Το 1999, η Opel ήταν 2η σε πωλήσεις στη
χώρα μας και διέθετε το δημοφιλέστερο
μοντέλο, το Astra 2ης
γενιάς. Το συγκεκριμένο μοντέλο, διατήρησε τη δυναμική του και το 2000,
διαθέτοντας 13.484 μονάδες, κατακτώντας τη 2η θέση στα δημοφιλέστερα
μοντέλα.
Οι δέκα
πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες, 15 χρόνια πριν, ήταν οι εξής:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2000
|
|||
Α/Α
|
ΕΤΑΙΡΙΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
ΠΟΣΟΣΤΟ
|
1
|
HYUNDAI
|
28.243
|
9.7%
|
2
|
TOYOTA
|
26.356
|
9.1%
|
3
|
FIAT
|
25.447
|
8.8%
|
4
|
OPEL
|
23.491
|
8.1%
|
5
|
CITROEN
|
20.615
|
7.1%
|
6
|
VOLKSWAGEN
|
19.099
|
6.6%
|
7
|
SEAT
|
17.419
|
6.0%
|
8
|
PEUGEOT
|
17.246
|
5.9%
|
9
|
NISSAN
|
17.117
|
5.9%
|
10
|
RENAULT
|
14.316
|
4.9%
|
Η Fiat κατάφερε να κατακτήσει τη τρίτη θέση
των πωλήσεων, κυρίως χάρη στο νέο –τότε- Punto 2ης γενιάς, το οποίο
κυριάρχησε στη κατηγορία των supermini (3ο στη γενική κατάταξη) . Συνολικά διατέθηκαν 11.490 Punto στη χώρα μας το 2000, ενώ ιδιαίτερα
δημοφιλές ήταν και το μικρότερο Seicento.
Η Toyota ήταν η 2η σε πωλήσεις
εταιρία στην Ελλάδα, το 2000. Τα Corolla (φωτό) & Yaris ήταν τα κυρίως υπεύθυνα για την
επιτυχία. Κατέλαβαν την 7η και 8η θέση αντίστοιχα στη
λίστα με τα δημοφιλέστερα μοντέλα, όμως ιδιαίτερα επιτυχημένη ήταν η πορεία και
του μεσαίου Avensis.
Τα
περισσότερα αυτοκίνητα που διατέθηκαν στη χώρα μας το 2000, ανήκαν στη
κατηγορία των μικρομεσαίων (segment C) με 101.399 μονάδες και μερίδιο 35%.
Τα τρία δημοφιλέστερα μικρομεσαία ήταν, κατά σειρά, τα Hyundai Accent, Opel Astra & Toyota Corolla. Ακολούθησε η κατηγορία των supermini (segment B) με συνολικά 80.832 πωλήσεις (27.9%)
και τα Fiat Punto, Citroen Saxo και Peugeot 206 να κυριαρχούν σε αυτή. Τρίτη σε προτίμηση των ελλήνων αγοραστών, με
σημαντική διαφορά, αναδείχθηκε η κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών (segment D), με 37.845 μονάδες (13%). Τα τρία
πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα αυτής της
κατηγορίας, ήταν τα Nissan Primera, Toyota Avensis & BMW σειράς 3.
Η κατηγορία
μικρών αυτοκινήτων πόλης (segment A) κατείχε το 2000 το 10.4% της
ελληνικής αγοράς με 30.117 μονάδες. Το Hyundai Atos κυριάρχησε στη κατηγορία, με 11.265
πωλήσεις (5ο γενικής), ενώ ακολούθησε το Fiat Seicento με 7.417 πωλήσεις (12ο
γενικής).
To Οpel Astra ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις μοντέλο
στη χώρα μας, 15 χρόνια πριν. Πάντως η γερμανική εταιρία αρκέστηκε στη 4η
θέση από τη 2η που είχε το 1999. Σε αυτό συνέβαλε και η πτωτική
πορεία του μικρού Corsa 2ης γενιάς,
το οποίο βρισκόταν στο τέλος της καριέρας του.
Η Νissan κατέκτησε την 9η θέση στη
χώρα μας, το 2000. Το μεσαίο Primera (φωτό) αναδείχθηκε ως το δημοφιλέστερο στη κατηγορία
του, αποτελώντας το 2ο σε πωλήσεις μοντέλο της εταιρίας στην Ελλάδα,
πίσω από το μικρομεσαίο Almera.
Billy
Στοιχεία: ΣΕΑΑ
(photos αρχείο Bill Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου