Σελίδες

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Οι στιγματισμένοι (1966)

Οι στιγματισμένοι είναι μια δραματική κοινωνική τανία του 1966, σε παραγωγή της "Φοίνιξ Φιλμς" και της "Ιωαννίδης Φιλμς".
Το σενάριο είναι του Γιάννη Χανιώτη και η σκηνοθεσία του Κώστα Ανδρίτσου.

Υπόθεση: 
Ο Γιώργος (Γ. Φούντας) είναι ένας περιθωριακός τύπος που χαρτοπαίζει. Στη λέσχη που συχνάζει έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο χρέος και το αφεντικό ζητάει επίμονα τα χρήματα.
Μια μέρα, η Έφη (Μ. Κοντού), μια γυναίκα ελευθέρων ηθών που μένει στην ίδια πολυκατοικία, κάνει στον Γιώργο μια πρόταση. Εκείνος θα πρέπει να υποκριθεί τον σύζυγό της, όταν θα την επισκεφτεί ο πατέρας της από την επαρχία. Εκείνη, σε αντάλλαγμα, θα του δώσει ένα σεβαστό χρηματικό ποσό.
Ο πατέρας της Έφης είναι σοβαρά άρρωστος και εκείνη θέλει να τον κάνει ευτυχισμένο, πιστεύοντας ότι η κόρη του κάνει μια αξιοπρεπή ζωή.
Ο Γιώργος δέχεται γιατί έχει απόλυτη ανάγκη τα χρήματα. Μετά τις ιατρικές εξετάσεις που κάνει στην Αθήνα, ο πατέρας της Έφης, τους καλεί στο σπίτι του στο χωριό.
Εκεί ο Γιώργος θα ξεχάσει τη ζωή που έκανε και θα βγάλει ένα πιο ανθρώπινο πρόσωπο. Παρά την αρχική ψυχρότητα αναμεσά τους, σταδιακά θα δημιουργηθεί ένας έρωτας μεταξύ του Γιώργου και της Έφης.

Παίζουν:
Γιώργος Φούντας, Μάρω Κοντού, Παντελής Ζερβός, Νίκος Τσαχιρίδης, Νίκος Φέρμας, Τάκης Χριστοφορίδης, Υβόννη Βλαδίμηρου, Εύα Ευαγγελίδου, Βίκυ Παππά, Εύα Φρυδάκη, Κώστας Ντίνος, Τούλα Γαλάνη, Άννα Γαλάνη, Γιάννης Αλεξανδρίδης, Κώστας Λυκούδης, Νίκη Φιλοπούλου.
Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος, Ελένη Κλάδη.
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός, Χρήστος Μουραμπάς.

Αξιοπρεπής παραγωγή, με ενδιαφέρον σενάριο και καλές ερμηνείες από όλους τους συντελεστές. Ξεχωρίζει ο Γιώργος Φούντας
Η ταινία έκοψε 101.557 εισιτήρια και ήρθε στην 59η θέση, ανάμεσα σε 117 ταινίες, τη σαιζόν 1966-1967.




Billy



Τρίτη 22 Μαρτίου 2016

Χτύπημα στην καρδιά της Ευρώπης


Για άλλη μια φορά (ελπίζουμε η τελευταία) φανατικοί σκοταδιστές οδήγησαν στον θάνατο αθώους πολίτες, στην καρδιά της Ευρώπης.
Βομβιστικές επιθέσεις έγιναν στο αεροδρόμιο Ζάβεντεμ των Βρυξελλών και σε σταθμό του Μετρό κοντά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. (Αναλυτικά μπορείτε να διαβάσετε εδώ)
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από το τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι...
Για άλλη μια φορά, η "κακή" Ευρώπη πληρώνει την ανεκτικότητα της με ανθρώπινες ζωές.




Billy

Κυριακή 20 Μαρτίου 2016

Στους Αμπελοκήπους των 50s

17 Απριλίου 1950. Κόσμος περπατάει στη συμβολή των λεωφόρων Αλεξάνδρας & Κηφισίας. στους Αμπελοκήπους. Εκεί στέκει το, νεόδμητο εκείνη την εποχή, κτίσμα που φιλοξενεί μια σειρά από καταστήματα. Είχε πάρει τη θέση της έπαυλης Θων, μεγάλο μέρος της οποίας είχε καταστραφεί από ανατίναξη, κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών, το 1944 και στη συνέχεια κατεδαφίστηκε. 
Στη φωτογραφία εικονίζεται ο χώρος (άδειος ακόμα) που θα νοικιάσουν οι Αδελφοί Κωστάρα, στις αρχέςτης δεκαετίας του '60, εγκανιάζοντας αρχικά την επιχείρηση "Ράδιο Κωστάρα". Πολλά χρόνια αργότερα, το 1980, θα συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους στον ίδιο χώρο, μετατρέποντας τον σε εστιατόριο. Στη κορυφή του κτιρίου, ξεχωρίζει η διαφημιστική ταμπέλα της "Αφοί Λαμπρόπουλοι". 
Οι Λαμπρόπουλοι είχαν εκείνη την περίοδο την αντιπροσωπεία της οδοντόκρεμας Kolynos αλλά και των προϊόντων της Columbia (δίσκοι, ραδιόφωνα), γι'αυτό και οι δύο εταιρίες έχουν τη δική τους θέση στην ταμπέλα. 





Billy
photo by Posthumous DCC

Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

Άγνωστες σελίδες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (Jaguar)

H ιστορία της Jaguar είχε ξεκινήσει πριν τον 2ο Π.Π (ως SS Jaguar), όμως μεταπολεμικά έγινε γνωστή γράφοντας ιστορία στους αγώνες αυτοκινήτου με μια σειρά από νίκες στο LeMans, κατά τη δεκαετία του '50. Εκτός αγώνων, το όνομα της είχε ήδη αρχίσει να αποκτάει δημοσιότητα με την σπορ XK120, που είχε παρουσιαστεί το 1948 και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στις Η.Π.Α. Φυσικά από τη γκάμα της δεν έλειπαν τα πολυτελή sedan, μικρότερα ή μεγαλύτερα. 
Παρά το γεγονός ότι τα Jaguar ήταν για (πολύ) λίγους, έδωσαν το παρόν στην ελληνική αγορά ήδη από τη δεκαετία του' 50.
Δεν είναι γνωστό πότε ακριβώς ήρθαν επίσημα τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα μας, όμως τουλάχιστον στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, γενική αντιπροσωπεία στην Ελλάδα ήταν η "Υιοί Χ. Κουλεντιανού Ο.Ε", με έδρα στην Ασκληπιού 4 (αργότερα με έκθεση στην οδό Ακαδημίας 4).
Τον Φεβρουάριο του 1962 τα βρετανικά αυτοκίνητα αναλαμβάνει η "ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ Α.Ε", με έδρα εκείνη την εποχή στη Λεωφ. Συγγρού 126.
Ήδη έως τότε κυκλοφορούσαν στη χώρα μας περί τις 65 Jaguar. Έως το 1964 ο αριθμός των πολυτελών βρετανικών αυτοκινήτων στη χώρα μας πρέπει να ήταν γύρω στα 130 έως 135, με τη διετία 1963-1964 οι πωλήσεις της να έχουν σημαντικά ανοδικές τάσεις. Τα μοντέλα της εκείνη την εποχή (1964) κάλυπταν τις κατηγορίες από τους 17 έως τους 25 φορολογίσιμους ίππους, με το πιο προσιτό να είναι η Jaguar MarkII 2.4. H εισφορά της στην ελληνική αγορά έφτανε τις 40.000 δραχμές, ενώ το πιο ακριβό της μοντέλο ήταν η "Mark X" με τιμή 300.000 δρχ*. και εισφορά 75.000 δρχ.
Το διάστημα 1966-1967, μετά τις σημαντικές αυξήσεις στις εισφορές των αυτοκινήτων, οι πωλήσεις της μειώνονται αισθητά όμως ανακάμπτει τα επόμενα 2 χρόνια, με ικανοποιητικό αριθμό να διατίθεται, για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εκείνη περίπου την εποχή (τέλη 60s) η ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ σταμάτησε να εκπροσωπεί τη Jaguar.
Το 1970 η αντιπροσωπεία έχει περάσει στην "Α.Β.Ε.Ε.Ξ" (Λ. Ιλισσού 33). Oι επιδόσεις της στην εγχώρια αγορά δεν ήταν καθόλου άσχημες κατά τις αρχές της δεκαετίας του '70. Το 1971 η Jaguar διέθεσε μόνο στη πρωτεύουσα 32 αυτοκίνητα, ενώ πανελλαδικά γύρω στα 60 συνολικά. Το 1973 οι πωλήσεις τους ήταν ακόμα περισσότερες (γύρω στις 65).
Τον Μάρτιο του 1978 την Jaguar ανέλαβε η "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ Α.Ε", μαζί με τα Daimler & Triumph, την αντιπροσωπεία των οποίων είχε ως τότε η "HNIOXOΣ Α.Ε". Η νέα έδρα ήταν στην Ιερά Οδό 131. Η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε αναλάβει και όλες τις μάρκες της British Leyland, μέλος της οποίας ήταν και η Jaguar εκείνη την εποχή.
Φυσικά η δράση της στην ελληνική αγορά ουσιαστικά παύει τη δεκαετία του '80, οπότε και ήταν ασύμφορη η παρουσία της υπό τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη τη περίοδο (δυσβάσταχτη φορολογία κλπ).
H επανεμφάνισή της στην Ελλάδα θα γίνει με την είσοδο της δεκαετίας του '90.


*τιμή "Mark X", Ιούνιος '64


H Jaguar Mark II (φωτό) ήταν η πιο προστιτή πρόταση της εταιρίας, στην έκδοση των 2.4 λίτρων, κατά τη δεκαετία του '60. Υπήρχαν επίσης οι εκδόσεις στα 3.4 και 3.8 λίτρα (21 & 23 φορ. ίπποι αντίστοιχα)

H Jaguar XJ είχε παρουσιαστεί το 1968. H XJ6 2.8 ήταν η βασική έκδοση της σειράς και κατά συνέπεια η φθηνότερη . Στη φωτογραφία εικονίζεται η 2.8 πρώτης σειράς (1968-1973), που διατέθηκε σε μια καλή περίοδο για την εταιρία στη χώρα μας.  .

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν κάτοχος μιας λευκής Jaguar Mark II, μοντέλο 1963. Για τις μετακινήσεις της είχε οδηγό. Με αυτή τη Jaguar πήγε στην εκκλησία κατά τη μέρα του γάμου της με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, τον Ιανουάριο του 1965.





Billy
έρευνα bill files

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

Σφουγγαράς στην Αθήνα των 50s

Αθήνα, γύρω στο 1955... ο πλανόδιος σφουγγαράς, ένας από τους πολλούς εκείνη την εποχή, με φόντο μαύρες αμερικάνικες λιμουζίνες.




Billy
αρχείο bill files

Τρίτη 15 Μαρτίου 2016

ΡΕΞ, γραφεία ταξειδίων


ΡΕΞ, πρακτορείον ταξειδίων & μεταναστεύσεως
Σπάρτη, αρχές δεκαετίας '50.




Billy
(photo by Jack and LaJean)

Σάββατο 12 Μαρτίου 2016

Στοά του Αττάλου

Φωτογραφία από την ανακατασκευή της Στοάς του Αττάλου, τον Απρίλιο του 1954.
Οι εργασίες ανέγερσης είχαν ξεκινήσει το 1953 από την Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών. Η κατασκευή του 116 μέτρων μήκους διώροφου κτίσματος, βασίστηκε σε μελέτες του αρχιτέκτονα Ιωάννη Τραυλού και υλοποιήθηκε χάρη στη δωρεά του John D. Rockfeller Jr. 
Το έργο ήταν έτοιμο και παραδόθηκε, τον Σεπτέμβριο του 1956.



Billy
 photo: American School of Classical Studies at Athens

Άγνωστες σελίδες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (Νότια Κορέα: Hyundai & Saehan)

Tα κορεάτικα αυτοκίνητα έγιναν δημοφιλή στη χώρα μας κατά τη δεκαετία του '90, όμως τα πρώτα τους βήματα στην ελληνική αγορά τα έκαναν στα τέλη της δεκαετίας του '70, με εκπροσώπους τη Ηyundai και τη Saehan (μετέπειτα Daewoo).

HYUNDAI
Η Hyundai ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων το 1967, με τη παραγωγή μοντέλων της Ford κατόπιν αδείας. Τον Οκτώβριο του 1974 παρουσίασε το πρώτο μοντέλο εξελιγμένο από την ίδια. Ήταν το Hyundai Pony. Οι πρώτες εξαγωγές της Hyundai στην Ευρώπη έγιναν το 1978, με την Ελλάδα να αποτελεί μια από τις ευρωπαϊκές αγορές που κυκλοφόρησε αρχικά το Pony, στις αρχές εκείνου του έτους. 
Την αντιπροσωπεία είχε αναλάβει η "Καπιτσίνας A.E.B.E". Σε αυτή συμμετείχαν οι αδελφοί Καπιτσίνα (Αναστάσιος, Δημήτρης, Μιχαήλ & Κωνσταντίνος), καθώς και ο Έκτωρ Συκιώτης. Η έδρα της επιχείρησης στην Αθήνα βρισκόταν στη Λ. Κηφισού 174, ενώ στη Θεσσαλονίκη ήταν Γράμμου Βίτσι 38. Το Pony κυκλοφόρησε με τον κινητήρα στα 1.238 κ.εκ.
Οι πωλήσεις της στα επιβατικά αυτοκίνητα παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα (κάτω του 1%), παρά τις αρκετά ανταγωνιστικές τιμές τους. Αρκετά καλύτερες ήταν οι επιδόσεις της στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (Pony Pickup), στα πρώτα χρόνια παρουσίας της στη χώρα μας. 
H "Καπιτσίνας" εκπροσωπούσε τη μάρκα έως το 1990, αν και η Hyundai ουσιαστικά ήταν ανύπαρκτη στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του '80.
Το 1990 την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "HYUNDAI ΕΛΛΑΣ Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ ΑΒΕΕ", με τις πωλήσεις από το δίκτυό της να ξεκινάνε τον Οκτώβριο εκείνου του έτους. Ήδη το πρώτο χρόνο πλήρους διάθεσης τους (1991) από την εν λόγω επιχείρηση, οι πωλήσεις της υπερβαίνουν τις 8.000 μονάδες και η Hyundai βρίσκεται μέσα στις 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες. Εκείνη την εποχή διαθέτει το Excel σε 3θυρες, 5θυρες και 4θυρες εκδόσεις, το S Coupe και το μεγάλο Sonata 1.8. Έκτοτε η Hyundai θα είναι από τους πρωταγωνιστές στην ελληνική αγορά, καταλαμβάνοντας έως και τη 1η θέση των πωλήσεων.

To Hyundai Pony ήταν το πρώτο επιβατικό μοντέλο της εταιρίας στην ελληνική αγορά, 
το 1978. 

Το Excel ήταν το βασικό μοντέλο της Hyundai στις αρχές της δεκαετίας του '90, οπότε και η εταιρία έκανε δυναμική επανεμφάνιση στην εγχώρια αγορά


SAEHAN
Την ίδια περίοδο που έκανε την εμφάνισή της στην Ελλάδα η Hyundai,  ξεκίνησαν να είναι διαθέσιμα και τα αυτοκίνητα της Saehan. 
Η συγκεκριμένη εταιρία κατασκεύαζε αυτοκίνητα από τη δεκαετία του '50, κάτω από διάφορες ονομασίες, σε συνεργασία με ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το 1972 αρχίζει τη συνεργασία της με την General Motors, ως General Motors Korea, και το 1976 μετονομάζεται ξανά σε Saehan.
Στη χώρα μας ήταν διαθέσιμα δύο μοντέλα. To επιβατικό Saehan Bird και το φορτηγό ενός τόνου Saehan Max.
To Bird βασιζόταν στη πλατφόρμα της G.M που μοιράζονταν και τα Opel Kadett και Isuzu Gemini. Ο κινητήρας του ήταν 1.492 κ. εκ. απόδοσης 73 ίππων (SAE). Το γεγονός ότι βρισκόταν στη κατηγορία των 10 φορολογίσιμων ίππων, έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα για το μικρό sedan. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στην ελληνική αγορά, προωθήθηκε κυρίως ως ταξί.
Aντιπροσωπεία της Saehan ήταν αρχικά η "STAFO Α.Ε", με έδρα στην Αχαρνών 376. Το υποκατάστημα Θεσσαλονίκης βρισκόταν στην οδό Μοναστηρίου 110.
Σύντομα, το 1979, την αντιπροσωπεία αναλαμβάνει η "Κοπελούζος Α.Ε", που διέθετε καταστήματα σε Αθήνα (Μιχαλακοπούλου 141), Θεσσαλονίκη (Μοναστηρίου 28), Πάτρα και Λάρισα.
Στα τέλη του 1980, η Seahan αλλάξε πάλι χέρια και την διάθεσή τους ανέλαβε η "ΕΛΒΑΤ Α.Ε.Β.Ε", με έδρα στη Λεωφ. Κηφισού 170. Στη συγκεκριμένη επιχείρηση μετείχε και η ΣΤΑΚΟΡ (γνωστή από τα Ford).
Η Saehan μετονομάστηκε σε Daewoo τον Ιανουάριο του 1983, συνεχίζοντας να κατασκευάζει οχήματα σε συνεργασία με την G.M.
Η εισαγωγή των κορεάτικων αυτοκινήτων διακόπηκε, ενώ τα Daewoo θα εμφανιστούν στην Ελλάδα περί τα μέσα της δεκαετίας του '90.
Οι πωλήσεις της Saehan παρέμειναν σε πολύ χαμηλά επίπεδα όσον αφορά τα επιβατικά, ενώ πολύ καλύτερες ήταν οι επιδόσεις της στα ελαφρά φορτηγά.
Saehan Bird





Billy
(έρευνα bill files)






Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Θεσσαλονίκη 1973

      Περιμένοντας στη Καμάρα...
 ...Θεσσαλονίκη, Σεπτέμβριος 1973






(αρχείο bill-files)

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Νυχτερινή Αθήνα 1965

Στάση σε περίπτερο του Συντάγματος, ένα βράδυ του 1965.




Billy
(photo αρχείο bill files)

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

Άγνωστες σελίδες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (Η Fiat παρουσιάζει στην ελληνική αγορά)

Στις 17 Μαρτίου 1955 πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του μικρού Fiat 600, στην Ελλάδα. Η πρεμιέρα έγινε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, στο Σύνταγμα και αμέσως μετά ακολούθησε δεξίωση. Τους καλεσμένους υποδέχθηκαν οι κ.κ. Ανδρέας Λάσκαρις και Παναγιώτης Λυκουρέζος, που εκπροσωπούσαν την "Εταλλάς Α.Ε", αντιπροσωπεία των ιταλικών αυτοκινήτων στη χώρα μας εκείνη την εποχή. 
To "600" διέθετε κινητήρα 633 κυβικών εκατοστών, τοποθετημένο πίσω.
Fiat 600

Περί τα μέσα Σεπτεμβρίου 1966, έγινε στην 31η Δ.Ε.Θ η επίσημη παρουσίαση του Fiat 124 στη χώρα μας. Το νέο μοντέλο αντικαθιστούσε το επιτυχημένο "1300" που είχε παρουσιαστεί το 1961. Στη πρεμιέρα του "124" βρισκόταν ο υφυπουργός Εμπορίου της Ιταλίας, καθώς και ο γενικός πρόξενος της Ιταλίας. Φυσικά δεν έλειπε ο κύριος Ν. Ζαρντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της "Νορθελλάς Ε.Π.Ε", επίσημης αντιπροσωπείας της Fiat στη Βόρεια Ελλάδα. 
Εκείνη τη περίοδο η "Νορθελλάς" είχε εγκαινιάσει το νέο σύγχρονο συνεργείο της στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Μοναστηρίου 171. Στις εγκαταστάσεις αυτές, πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες αργότερα και η παρουσίαση του "124" σε όλους τους αντιπροσώπους Fiat των νομών της Β. Ελλάδος. Εκεί έγινε πλήρης μηχανολογική ανάλυση του νέου μοντέλου.
Το 124 ανήκε στη κατηγορία των 8 φορ. ίππων, με κινητήρα 1.197 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 60 hp.
Το μοντέλο αυτό αποδείχθηκε εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας. Κυρίως χάρη σε αυτό, η Fiat
 ήρθε 1η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1967, με σημαντική διαφορά από τον ανταγωνισμό. 
Στις 21 Μαρτίου 1969 παρουσιάστηκε στη χώρα μας το "124 Special", που διέθετε μεγαλύτερο κινητήρα 1.438 κ.εκ (10 φορ. ίπποι, 78 πραγματικοί) και μάσκα με διπλά φανάρια, καθώς και το "125 Special" στα 1.608 κ.εκ με απόδοση 100 ίππων (αυξημένη σε σχέση με το απλό "125"). Η τιμή τους ήταν στις 118.000 και 133.000 δραχμές αντίστοιχα, ενώ το βασικό "124" κόστιζε την ίδια εποχή 97.500 δρχ.
Fiat 124 (1966)

Fiat 124 Special (πάνω) & Fiat 125 Special (κάτω)





Billy
(photos αρχείο bill files)

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Οδός Πανεπιστημίου 1954

1954. Ο άγνωστος επισκέπτης της Αθήνας φωτογραφίζει την παρέλαση της 25ης Μαρτίου και χωρίς να το ξέρει, μας δίνει ένα τεκμήριο για την περίοδο ανέγερσης δύο σημαντικών κτιρίων επί της Πανεπιστημίου.
Στη γωνία με την Ομήρου ανεγείρεται το νέο "Μέγαρο της Αρχαιολογικής Εταιρείας". Ο προκάτοχός του στο ίδιο οικόπεδο είχε ολοκληρωθεί το 1899 και κατεδαφιστεί το 1952  . Οι εργασίες είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο.
Το ίδιο συμβαίνει και με το Μέγαρο Παλλάδος στη γωνία της Ιπποκράτους.
Είναι εύλογο να εκτιμήσουμε ότι και τα δύο θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.





photo: vintagevacationphotos.com 
κείμενο: Stavroula Balopoulou (από την ομάδα του fb "Μεταμορφώσεις της πόλης - και όχι μόνο")


Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Αθήνα 1954


Βόλτα πέριξ της Ακροπόλεως... έτος, 1954



(photos by Erik)

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

William Klein, Rome 1960


Nina & Simone, Piazza di Spagna (Rome), Vogue USA, April 1960
                                                                                                                                                                                                                  
O William Klein γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1928 και θεωρείται ένας από τους φωτογράφους με την μεγαλύτερη επιρροή. 
Ξεκίνησε ως ζωγράφος στο στούντιο του Fernand Leger, στο Παρίσι, όμως σύντομα ξεκίνησε να ασχολείται με τη φωτογραφία. 
Το 1954 ο Alexander Liberman, καλλιτεχνικός διευθυντής του αμερικάνικου Vogue, είδε τη δουλειά του και του πρόσφερε συμβόλαιο ως φωτογράφου μόδας. 
Επειδή ο Κlein δεν ήξερε πως να χρησιμοποιήσει ένα στούντιο, έβγαλε τα μοντέλα του έξω στους δρόμους.
Αργότερα πρωτοπόρησε στη χρήση ευρυγώνιων και telephoto φακών για τη δουλειά του στη μόδα, ενώ ασχολήθηκε και με άλλα φωτογραφικά θέματα.


photo: William Klein

Billy


Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Καλό μήνα



ΜΑΡΤΙΟΣ
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ