Σελίδες

Σάββατο 12 Μαρτίου 2016

Άγνωστες σελίδες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (Νότια Κορέα: Hyundai & Saehan)

Tα κορεάτικα αυτοκίνητα έγιναν δημοφιλή στη χώρα μας κατά τη δεκαετία του '90, όμως τα πρώτα τους βήματα στην ελληνική αγορά τα έκαναν στα τέλη της δεκαετίας του '70, με εκπροσώπους τη Ηyundai και τη Saehan (μετέπειτα Daewoo).

HYUNDAI
Η Hyundai ξεκίνησε την κατασκευή αυτοκινήτων το 1967, με τη παραγωγή μοντέλων της Ford κατόπιν αδείας. Τον Οκτώβριο του 1974 παρουσίασε το πρώτο μοντέλο εξελιγμένο από την ίδια. Ήταν το Hyundai Pony. Οι πρώτες εξαγωγές της Hyundai στην Ευρώπη έγιναν το 1978, με την Ελλάδα να αποτελεί μια από τις ευρωπαϊκές αγορές που κυκλοφόρησε αρχικά το Pony, στις αρχές εκείνου του έτους. 
Την αντιπροσωπεία είχε αναλάβει η "Καπιτσίνας A.E.B.E". Σε αυτή συμμετείχαν οι αδελφοί Καπιτσίνα (Αναστάσιος, Δημήτρης, Μιχαήλ & Κωνσταντίνος), καθώς και ο Έκτωρ Συκιώτης. Η έδρα της επιχείρησης στην Αθήνα βρισκόταν στη Λ. Κηφισού 174, ενώ στη Θεσσαλονίκη ήταν Γράμμου Βίτσι 38. Το Pony κυκλοφόρησε με τον κινητήρα στα 1.238 κ.εκ.
Οι πωλήσεις της στα επιβατικά αυτοκίνητα παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα (κάτω του 1%), παρά τις αρκετά ανταγωνιστικές τιμές τους. Αρκετά καλύτερες ήταν οι επιδόσεις της στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (Pony Pickup), στα πρώτα χρόνια παρουσίας της στη χώρα μας. 
H "Καπιτσίνας" εκπροσωπούσε τη μάρκα έως το 1990, αν και η Hyundai ουσιαστικά ήταν ανύπαρκτη στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του '80.
Το 1990 την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "HYUNDAI ΕΛΛΑΣ Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ ΑΒΕΕ", με τις πωλήσεις από το δίκτυό της να ξεκινάνε τον Οκτώβριο εκείνου του έτους. Ήδη το πρώτο χρόνο πλήρους διάθεσης τους (1991) από την εν λόγω επιχείρηση, οι πωλήσεις της υπερβαίνουν τις 8.000 μονάδες και η Hyundai βρίσκεται μέσα στις 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες. Εκείνη την εποχή διαθέτει το Excel σε 3θυρες, 5θυρες και 4θυρες εκδόσεις, το S Coupe και το μεγάλο Sonata 1.8. Έκτοτε η Hyundai θα είναι από τους πρωταγωνιστές στην ελληνική αγορά, καταλαμβάνοντας έως και τη 1η θέση των πωλήσεων.

To Hyundai Pony ήταν το πρώτο επιβατικό μοντέλο της εταιρίας στην ελληνική αγορά, 
το 1978. 

Το Excel ήταν το βασικό μοντέλο της Hyundai στις αρχές της δεκαετίας του '90, οπότε και η εταιρία έκανε δυναμική επανεμφάνιση στην εγχώρια αγορά


SAEHAN
Την ίδια περίοδο που έκανε την εμφάνισή της στην Ελλάδα η Hyundai,  ξεκίνησαν να είναι διαθέσιμα και τα αυτοκίνητα της Saehan. 
Η συγκεκριμένη εταιρία κατασκεύαζε αυτοκίνητα από τη δεκαετία του '50, κάτω από διάφορες ονομασίες, σε συνεργασία με ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το 1972 αρχίζει τη συνεργασία της με την General Motors, ως General Motors Korea, και το 1976 μετονομάζεται ξανά σε Saehan.
Στη χώρα μας ήταν διαθέσιμα δύο μοντέλα. To επιβατικό Saehan Bird και το φορτηγό ενός τόνου Saehan Max.
To Bird βασιζόταν στη πλατφόρμα της G.M που μοιράζονταν και τα Opel Kadett και Isuzu Gemini. Ο κινητήρας του ήταν 1.492 κ. εκ. απόδοσης 73 ίππων (SAE). Το γεγονός ότι βρισκόταν στη κατηγορία των 10 φορολογίσιμων ίππων, έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα για το μικρό sedan. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στην ελληνική αγορά, προωθήθηκε κυρίως ως ταξί.
Aντιπροσωπεία της Saehan ήταν αρχικά η "STAFO Α.Ε", με έδρα στην Αχαρνών 376. Το υποκατάστημα Θεσσαλονίκης βρισκόταν στην οδό Μοναστηρίου 110.
Σύντομα, το 1979, την αντιπροσωπεία αναλαμβάνει η "Κοπελούζος Α.Ε", που διέθετε καταστήματα σε Αθήνα (Μιχαλακοπούλου 141), Θεσσαλονίκη (Μοναστηρίου 28), Πάτρα και Λάρισα.
Στα τέλη του 1980, η Seahan αλλάξε πάλι χέρια και την διάθεσή τους ανέλαβε η "ΕΛΒΑΤ Α.Ε.Β.Ε", με έδρα στη Λεωφ. Κηφισού 170. Στη συγκεκριμένη επιχείρηση μετείχε και η ΣΤΑΚΟΡ (γνωστή από τα Ford).
Η Saehan μετονομάστηκε σε Daewoo τον Ιανουάριο του 1983, συνεχίζοντας να κατασκευάζει οχήματα σε συνεργασία με την G.M.
Η εισαγωγή των κορεάτικων αυτοκινήτων διακόπηκε, ενώ τα Daewoo θα εμφανιστούν στην Ελλάδα περί τα μέσα της δεκαετίας του '90.
Οι πωλήσεις της Saehan παρέμειναν σε πολύ χαμηλά επίπεδα όσον αφορά τα επιβατικά, ενώ πολύ καλύτερες ήταν οι επιδόσεις της στα ελαφρά φορτηγά.
Saehan Bird





Billy
(έρευνα bill files)






1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραίο το μικρό φορτηγάκι εκείνης της εποχής με ωφέλιμο φορτίο μισού τόνου Το πήραν πολλοί επαγγελματίες και έκανε και μεγάλη επιτυχία κυρίως στην επαρχία σαν αγροτικό Παρ όλο που η HYUNDAI ήταν μια πρωτοεμφανιζόμενη τότε εταιρία που κατασκεύαζε φθηνά αυτοκίνητα τα πρώτα ΡΟΝΥ επιβατικά και φορτηγακια ήταν πολύ καλά ποιοτικά και ο κινητήρας της MITSUBISHI ένα διαμάντι Για Ελλάδα ειδικά τα αυτοκίνητα αυτά ήταν ότι πρέπει και σε τιμή ανταγωνιστικη που δεν αγόραζες τίποτε Σήμερα η HYUNDAI έχει γίνει κάπως ακριβή σχετικά ναι μεν καλά αυτοκίνητα όχι όμως τόσο ανταγωνιστικές τιμες

    ΑπάντησηΔιαγραφή