Σελίδες

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

Άγνωστες σελίδες της αυτοκίνησης στην Ελλάδα (Η Fiat παρουσιάζει στην ελληνική αγορά)

Στις 17 Μαρτίου 1955 πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση του μικρού Fiat 600, στην Ελλάδα. Η πρεμιέρα έγινε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, στο Σύνταγμα και αμέσως μετά ακολούθησε δεξίωση. Τους καλεσμένους υποδέχθηκαν οι κ.κ. Ανδρέας Λάσκαρις και Παναγιώτης Λυκουρέζος, που εκπροσωπούσαν την "Εταλλάς Α.Ε", αντιπροσωπεία των ιταλικών αυτοκινήτων στη χώρα μας εκείνη την εποχή. 
To "600" διέθετε κινητήρα 633 κυβικών εκατοστών, τοποθετημένο πίσω.
Fiat 600

Περί τα μέσα Σεπτεμβρίου 1966, έγινε στην 31η Δ.Ε.Θ η επίσημη παρουσίαση του Fiat 124 στη χώρα μας. Το νέο μοντέλο αντικαθιστούσε το επιτυχημένο "1300" που είχε παρουσιαστεί το 1961. Στη πρεμιέρα του "124" βρισκόταν ο υφυπουργός Εμπορίου της Ιταλίας, καθώς και ο γενικός πρόξενος της Ιταλίας. Φυσικά δεν έλειπε ο κύριος Ν. Ζαρντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της "Νορθελλάς Ε.Π.Ε", επίσημης αντιπροσωπείας της Fiat στη Βόρεια Ελλάδα. 
Εκείνη τη περίοδο η "Νορθελλάς" είχε εγκαινιάσει το νέο σύγχρονο συνεργείο της στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Μοναστηρίου 171. Στις εγκαταστάσεις αυτές, πραγματοποιήθηκε λίγες μέρες αργότερα και η παρουσίαση του "124" σε όλους τους αντιπροσώπους Fiat των νομών της Β. Ελλάδος. Εκεί έγινε πλήρης μηχανολογική ανάλυση του νέου μοντέλου.
Το 124 ανήκε στη κατηγορία των 8 φορ. ίππων, με κινητήρα 1.197 κυβικών εκατοστών, απόδοσης 60 hp.
Το μοντέλο αυτό αποδείχθηκε εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας. Κυρίως χάρη σε αυτό, η Fiat
 ήρθε 1η σε πωλήσεις στην Ελλάδα το 1967, με σημαντική διαφορά από τον ανταγωνισμό. 
Στις 21 Μαρτίου 1969 παρουσιάστηκε στη χώρα μας το "124 Special", που διέθετε μεγαλύτερο κινητήρα 1.438 κ.εκ (10 φορ. ίπποι, 78 πραγματικοί) και μάσκα με διπλά φανάρια, καθώς και το "125 Special" στα 1.608 κ.εκ με απόδοση 100 ίππων (αυξημένη σε σχέση με το απλό "125"). Η τιμή τους ήταν στις 118.000 και 133.000 δραχμές αντίστοιχα, ενώ το βασικό "124" κόστιζε την ίδια εποχή 97.500 δρχ.
Fiat 124 (1966)

Fiat 124 Special (πάνω) & Fiat 125 Special (κάτω)





Billy
(photos αρχείο bill files)

1 σχόλιο:

  1. Αν είχα δυνατότητα να πάρω ένα παλιό αυτοκίνητο για αναπαλαίωση θα προτιμούσα το FIAT 600 είναι δύσκολο όμως να το βρεις καθ ότι αρκετά παλιό Πιο πιθανό είναι να το βρεις σαν ZASTAVA 750 που μάλλον θα είναι νεότερο ίδιο όμως αλλά με κάποιες βελτιώσεις πχ λίγο πιο δυνατός κινητήρας μπροστά δισκόφρενα κλπ Φυσικά δεν περιμένουμε επιδόσεις αλλά σαν ρετρό στυλ από τα πιο ωραία Τα δύο επόμενα 124 και 125 λίγο αδιάφορα σχεδιαστικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή