Σελίδες

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Tα best sellers της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου στο χρόνο (No6)

FIAT UNO

Το 1983 η Fiat παρουσιάζει το Uno, με σκοπό να αντικαταστήσει το (υπέρ)επιτυχημένο 127. Το 1984 το νέο μικρό κατακτάει τον τίτλο του "Αυτοκινήτου της Χρονιάς". Το Uno ήταν ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο για τη κατηγορία του μοντέλο με καλή οδική συμπεριφορά. 
Το Fiat Uno συνέχισε την επιτυχία του προκατόχου του πανευρωπαϊκά. Στην Ελλάδα ήταν ίσως το μοναδικό μοντέλο της Fiat που υποστήριζε τις πωλήσεις της στη δεκαετία του '80. Στις αρχές εκείνης της δεκαετίας υπέστη μια σημαντική κάμψη, όμως από το 1985 η ιταλική εταιρία βρέθηκε ξανά στο top 10. Παρόλα αυτά δεν είχε τη δυναμική που ανέπτυξε κατά τη δεκαετία του '70 στη χώρα μας.
Η βασική έκδοση του Uno φόραγε το κινητήρα των 903 κ.εκ. (45 ίππων), γνωστό από τα 127. Επίσης υπήρχε με τον κινητήρα των 1.116 κ.εκ 55 ίππων, αλλά και τον 1.301 κ.εκ. 70 ίππων. Στην Ελλάδα αρχικά εισήχθησαν οι δύο πρώτοι. Το αμάξωμα ήταν 3 ή 5 θυρών. 
Από το 1985 κάνουν την εμφάνισή τους οι εκδόσεις με κινητήρες F.I.R.E. με βασικό για το Uno στα 999 κ.εκ., πάλι με 45 ίππους αλλά καλύτερη ροπή από χαμηλότερα. Ο παλιός των 903 εξακολούθησε να δίνει το παρόν στην έκδοση "Sting", που ήταν και η φθηνότερη. Αργότερα μόνο με αυτούς του κινητήρες θα εισάγεται όσον αφορά τις "απλές" εκδόσεις του. Φυσικά δε πρέπει να παραλείψουμε την έκδοση Turbo που παρουσιάστηκε το 1985. Mε τον κινητήρα των 1.301 κ.εκ. (8 βαλβίδων) και απόδοση 105 ίππων στις 5.750 στροφές αποτέλεσε ένα από τα όνειρα των "ανήσυχων" οδηγών στα '80s. Δεν ήταν ένα προσιτό αυτοκίνητο (κόστιζε περισσότερο από μια Ascona 1.3), όμως ήταν σημαντικά φθηνότερο από τον γαλλικό ανταγωνισμό που χρησιμοποιούσε μοτέρ μεγαλύτερου κυβισμού (205 Gti 1.600, Renault 5 Turbo). 
Το Σεπτέμβριο του 1989 το Uno ανανεώνεται σημαντικά. Νέα εξωτερική εμφάνιση με πιο χαμηλωμένη σχεδίαση εμπρός και νέο εσωτερικό. Επιπλέον θα προστεθεί στη σειρά και ο κινητήρας των 1.108 κ.εκ 60 ίππων. Πλέον θα αρχίσουν, με αυτόν τον κινητήρα αλλά και τον 1000αρι F.I.R.E, να έρχονται οι πρώτες καταλυτικές εκδόσεις από το 1990. Φυσικά το Turbo 1.300 εξακολουθεί. Ήδη όμως από το '89 η Fiat επιστρέφει στις "καλές παλιές μέρες" από άποψη πωλήσεων κερδίζοντας τη 3η θέση. Το 1990, με σημαία το ανανεωμένο Uno αλλά και με τη βοήθεια του Tipo, η ιταλική εταιρία κρατάει τη 3η θέση με αύξηση των πωλήσεων της. Τα επόμενα δυο χρόνια θα βρεθεί 2η έχοντας ξεπεράσει τη Toyota, με το Uno να είναι δημοφιλές μέχρι την αντικατάστασή του το 1993 από το Punto. 

Billy.
(photos αρχείο Billy Files)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου