Σελίδες

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Καλλιθέα


Η Καλλιθέα αποσπάστηκε από τον Δήμο Αθηναίων το 1925, λειτουργώντας πια ως αυτόνομη Κοινότητα, ενώ το 1933 αναβαθμίζεται σε Δήμο. Η ιστορία της όμως ξεκινάει πολύ νωρίτερα, όταν ιδρύθηκε ως οικισμός της Αθήνας με Βασιλικό Διάταγμα της 31ης Δεκεμβρίου 1884. Το 1887 ξεκινάει τη λειτουργία της η γραμμή του τραμ Σύνταγμα-Καλλιθέα-Φάληρο. Με αφορμή τη λειτουργία της γραμμής αυτής, ήδη από το 1886 η εταιρία εκμετάλλευσης των τραμ δημιουργεί στη Καλλιθέα αμαξοστάσιο. Σιδηροδρομική εξυπηρέτηση απέκτησε μόλις το 1928 όταν εγκαινιάστηκε ο σταθμός εκεί τη 1η Ιουλίου εκείνου του έτους. 
Στη πρώτη φωτογραφία (πάνω) εικονίζεται η πλατεία Δαβάκη κατά τη δεκαετία του '50. Η δεύτερη φωτογραφία δείχνει το ίδιο σημείο γύρω στα μέσα της δεκαετίας του '60. Η πλατεία έχει δώσει τη θέσης της στη διασταύρωση της λεωφ. Θησέως με τις Σιβιτανίδου και Δαβάκη, που ξέρουμε σήμερα. 
Και στις δύο φωτογραφίες φαίνεται, αριστερά, το αμαξοστάσιο οι εγκαταστάσεις του οποίου θα κατεδαφιστούν στα τέλη της δεκαετίας του '60. Έτσι δημιουργήθηκε μια τεράστια αλάνα (φωτό κάτω) που στη συνέχεια θα διαμορφωθεί σε πάρκο και παιδική χαρά, τη σημερινή πλατεία Δαβάκη.

Billy.
(αναλυτικά η ιστορία της Καλλιθέας & φωτογραφίες: esperos)





1 σχόλιο:

  1. Παίζαμε στην αλάνα μέχρι 6η δημοτικού. Είχε κάτω και πέτρες και γιαλάκια απ' το γκρέμισμα σε πολλά σημεία, αλλά είχαμε μάθει πώς να μην πέφτουμε, για ευνόητους λόγους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή