Σελίδες

Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012

The Concorde.

Το Concorde, το διάσημο υπερηχητικό αεροσκάφος, είναι ταυτόχρονα ένα κομμάτι τέχνης και ένας θρίαμβος της μηχανικής.
Το μοναδικό στυλ του Concorde ενσωματώνει την αισθητική και την εξελιγμένη τεχνολογία ενώ η φημισμένη του άνεση και η μέγιστη απόδοσή του, του διασφάλισαν τη θέση του ως ορόσημο.
Πράγματι η πρωτόγνωρη δυνατότητα του να διατηρεί ταχύτητα ταξιδιού της τάξεως των 2 mach, για μέχρι τρείς ώρες παραμένει αχτύπητη.
Το Concorde αποτελεί το πιο επιτυχημένο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος, έχοντας τη δυνατότητα να ταξιδέψει σχεδόν 2 φορές τη ταχύτητα του ήχου (γύρω στα 1.350 μίλια/ώρα) και σε υψόμετρο μέχρι 60.000 πόδια.
 

Η Μ. Βρετανία και η Γαλλία ξεκίνησαν να δουλεύουν ξεχωριστά για ένα υπερηχητικό αεροκάφος, το 1956. Εργάζονταν πάνω σε τόσο παρόμοια λογική, που το 1962 αποφάσισαν να το αναπτύξουν από κοινού.
Αυτή η συνεργασία μεταξύ της British Aircraft Corporation (σήμερα British Aerospace) και της Aerospatiale, οδήγησε στη κατασκευή 20 Concorde.
Kάθε χώρα κατασκεύασε από ένα πρωτότυπο, ένα αεροσκάφος προ-παραγωγής και από οκτώ παραγωγής.
Η πρώτη πτήση του Βρετανικού πρωτοτύπου έγινε στις 9 Απριλίου του 1969.
Το Concorde είχε υποβληθεί σε 5.000 ώρες δοκιμών ως τη στιγμή που πιστοποιήθηκε για επιβατικές πτήσεις, κάνοντας το το πλέον δοκιμασμένο αεροσκάφος δτην ιστορία της αεροπορίας.
Η εποχή των εμπορικών υπερηχητικών πτήσεων εγκαινιάζεται στις 21 Ιανουαρίου 1976, με τη British Airways να πετάει από το Heathrow του Λονδίνου στο Μπαχρέιν και η Air France από το Παρίσι στο Ρίο.










Το ταχύτερο υπεραντλαντικό "πέρασμα" του Concorde πραγματοποιήθηκε στις 7 Φεβρουαρίου 1996, όταν ολοκλήρωσε τη πτήση Νέα Υόρκη-Λονδίνο σε 2 ώρες, 52 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα.


Από τα 16 αεροσκάφη παραγωγής, τα 14 ήταν διαθέσιμα προς πώληση. Η British Airways ήταν η πρώτη "υπερηχητική" εταιρία στο κόσμο, παραγγέλνοντας 5 Concorde τον Ιούλιο του 1972. Η Air France έκανε παραγγελία για τέσσερα.
Λόγω του γεγονότος ότι καμία άλλη εταιρία δεν αγόραζε τα Concorde, τα εναπομείναντα απούλητα αεροσκάφη, δώθηκαν στις Air France και British Aiways από τις αντίστοιχες κυβερνήσεις έναντι ενός εικονικού ποσού.
Πριν τη συντριβή του ενός αεροσκάφους της Air France, το 2000, η γαλλική εταιρία λειτουργούσε 5 συνολικά, ενώ η B.A. επτά.
Η Air France απέσυρε ένα αεροσκάφος και το πούλησε στη Βρετανική εταιρία για ανταλλακτικά. Προηγουμένως για ανταλλακτικά χρησιμοποιούσαν τα 2 αεροσκάφη προ-παραγωγής.
Μετά το τραγικό δυστύχημα της Air France, όλα τα Concorde αποσύρθηκαν για ανασχεδιασμό σε αρκετά από τα μέρη που έπαιξαν κάποιο ρόλο στη πτώση.
Δεν επέστρεψαν όμως όλα τα Concorde στην ενεργό δράση. Δύο από τα Concorde της B.A. αποθηκεύτηκαν χωρίς καν να αναβαθμιστούν.
Το Concorde έδωσε τις υπηρεσίες του μέχρι το 2003. Η τελευταία εμπορική πτήση με τα σήματα της Air France έγινε στις 30 Μαίου 2003 (Παρίσι-Νέα Υόρκη), ενώ η British Airways πραγματοποίησε τη τελευταία εμπορική πτήση στις 24 Οκτωβρίου του ίδιου έτους.

(Πηγή:
http://www.gizmohighway.com/history/concorde.htm
Mετάφραση-διασκευή : Billy)

.
Concorde Specifications

Capacity: 100 passengers, and 2.5 tonnes of cargo.
Seating: 100 seats, two either side of the aisle, with a 37 ins (94 cm) pitch. The front cabin has 40 seats, and the rear cabin 60 seats, both offering a single-class "R", or supersonic, brand of service
Range: 4,300 miles (6,880 kms)
Engines: Four Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593s, each producing 38,000 lbs thrust with reheat
Take-off speed: 220 knots (250 mph 400 kph)
Cruising speed: 1,350 mph (2,150 kph/Mach Two), at 60,000 ft (18,181 m)
Landing speed: 187 mph (300 kph)
Autoland capability: Category 3 (Decision height 15 ft, landing runway visual range 200
metres, and take-off runway visual range 150 metre)

Length: 203 ft 9 ins (62.1 m)
Wingspan: 83 ft 8 ins (25.5 m)
Height: 37 ft 1 ins (11.3 m)
Fuselage width: 9 ft 6 ins (2.9 m)
Fuel capacity: 26,286 Imperial gallons (119,500 litres/95,600 kgs)
Fuel consumption: 5,638 Imperial gallons (25,629 litres/20,500 kgs) per hour
Maximum take-off weight: 408,000 lbs (185 tonnes)
Landing gear: Eight main wheel (tyre pressure 207 lbs sq ins), two nose wheels (tyre pressure 181 lbs sq ins)

Flight crew: Two pilots, one flight engineer
Cabin crew: Six
To χαρακτηριστικό ρύγχος των Concorde, όπου χαμήλωνε στις απογειώσεις και προσγειώσεις για καλύτερη αεροδυναμική και καλύτερη ορατότητα του πιλότου.
 
 
Billy.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου