Files for the past, present & future

City/Technology/Music/Auto/People/Arts

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1982

Το 1982, η Ελλάδα έχει περάσει πλέον στην εποχή της “Αλλαγής”.  Πιο αισιόδοξο είναι το κλίμα και στην αγορά αυτοκινήτου. Μετά την καθίζηση που υπέστη το 1980 και τα χαμηλά επίπεδα που διατηρήθηκε το 1981 (παρά την αύξηση των πωλήσεων), το 1982 οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων κατέγραψαν άνοδο κατά 71% !

Συγκεκριμένα, διατέθηκαν 79.981 μονάδες, έναντι 46.860 την προηγούμενη χρονιά. 

Είναι η εποχή όπου το κυκλοφοριακό και η μόλυνση του περιβάλλοντος στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν αρχίσει να απασχολούν σοβαρά (;) τους αρμόδιους και όχι μόνο. 
Στα πλαίσια αυτά, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ καθιερώνει τον "δακτύλιο" και τα "μονά-ζυγά" (ή "μικρά-μεγάλα"). Η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ στο κέντρο της Αθήνας, είχε αρχικά εφαρμοστεί το 1979 ως προσωρινό μέτρο, με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμων λόγω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης.
Το 1982 κυκλοφορούσαν στη πρωτεύουσα 535.877 επιβατικά αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 521.753 ήταν ιδιωτικής χρήσης.

Με την σημαντική αύξηση των πωλήσεων, αντίστοιχη αύξηση σημειώθηκε και στα δημόσια έσοδα, με το ποσό που εισπράχθηκε από φόρους στα καινούργια αυτοκίνητα να ανέρχεται σε 39.6 δις, έναντι 19.4 περίπου το 1981. 
Στο στίβο της αγοράς, η πρώτη πεντάδα παρουσίασε και τη μεγαλύτερη δυναμική, συγκεντρώνοντας ποσοστό πάνω από το μισό των συνολικών πωλήσεων.
Η Ford κατέκτησε τη κορυφή, με το Escort 3ης γενιάς να αποτελεί το best seller της ελληνικής αγοράς. Ήταν και η μοναδική εταιρία που έσπασε το φράγμα των 10.000 μονάδων (10.166), με μερίδιο 12.7%. Η Νissan ακολούθησε, με μικρή διαφορά, στη 2η θέση με 9.965 μονάδες και 12.5%. Εξαιρετική χρονιά για τη Honda η οποία, με 7.750 πωλήσεις και ποσοστό 9.7%, ήρθε στη 3η θέση της γενικής κατάταξης. Το 1982 αποτελεί τη χρονιά όπου η Honda πέτυχε την υψηλότερη επίδοσή της στην εγχώρια αγορά, με το Civic 2ης γενιάς να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα. H Opel & Toyota ακολούθησαν (4η & 5η αντίστοιχα) με τη μεταξύ τους διαφορά να περιορίζεται στις 45 μονάδες. 
Πολύ καλή χρονιά και για τη Mitsubishi (άλλο ένα brand του ομίλου Σαρακάκη, μαζί με τη Honda), που αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις και το ποσοστό της, καταλαμβάνοντας την 6η θέση. 

Αναλυτικότερα, οι δέκα δημοφιλέστερες εταιρίες στην Ελλάδα, το 1982, 
ήταν οι εξής:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΕΛΛΑΔΑ 1982

ΕΤΑΙΡΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
%
1
FORD
10.166
12.7
2
NISSAN
9.965
12.5
3
HONDA
7.750
9.7
4
OPEL
7.485
9.4
5
TOYOTA
7.440
9.3
6
MITSUBISHI
4.181
5.2
7
RENAULT
3.554
4.4
8
LADA
3.387
4.2
9
FIAT
3.206
4.0
10
SUZUKI
2.897
3.6

H Ford κέρδισε τη πρωτιά στις πωλήσεις στην Ελλάδα, το 1982.  Το Escort 3ης γενιάς (photo) ήταν το πλέον δημοφιλές μοντέλο στην εγχώρια αγορά, κυρίως με τον κινητήρα των 1.100 κ.εκ. Tη προηγούμενη χρονιά η Ford είχε βρεθεί στη 3η θέση.

Μετά από 2 συνεχόμενες χρονιές στη κορυφή (1980 & 1981), το 1982 η Nissan αρκέστηκε στη 2η θέση. Το νεοφερμένο εκείνη την εποχή Sunny B11 στα 1.300 κ.εκ. (photo) αποτελούσε έναν από τους δυνατούς παίκτες της αγοράς. 

H Honda είχε καταφέρει να μπεί στο top 10 των πωλήσεων το 1980 (7η) και διατήρησε μια θέση στις 10 πρώτες και το 1981 (9η). Όμως, το 1982 κατάφερε να σημειώσει εντυπωσιακή αύξηση, κερδίζοντας τη 3η θέση της γενικής κατάταξης, με μερίδιο 9.7%. Best seller της ιαπωνικής εταιρίας το Civic 2ης γενιάς (photo), στη κατηγορία των 8 φορ. ίππων, με κινητήρα 1.170 κ.εκ. Ήταν διαθέσιμο σε hatchback και sedan έκδοση  (ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας). 

H Mitsubishi, όπως και η Honda, ακολούθησε ανοδική πορεία στην Ελλάδα, το 1982. Βρέθηκε στην 6η θέση με μερίδιο 5.2%  και 4.181 μονάδες, που αποτελεί την καλύτερη επίδοση της εταιρίας για όλη τη δεκαετία του '80. Το Lancer (photo) αποτελούσε ένα από τα επιτυχημένα μικρομεσαία sedan της ελληνικής αγοράς, στη κατηγορία των 8 φορ. ίππων.






Billy
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Στοιχεία κυκλοφορούντων επιβατικών: ΕΛΣΤΑΤ
(photos αρχείο bill files)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου