Με θετικό πρόσημο έκλεισε η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας και τον Ιούνιο. Χάρη στην αυξημένη ζήτηση των επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτου, οι πωλήσεις παρουσίασαν άνοδο 13% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 8.999 νέα επιβατικά, έναντι 7.964 τον Ιούνιο του '14.
Στη κορυφή βρέθηκε η Nissan, με 978 μονάδες και μερίδιο 10.9%. Η επίδοση της ιαπωνικής εταιρίας τον Ιούνιο, είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί από την 3η στη 2η θέση των συνολικών πωλήσεων του έτους.
Η Volkswagen ήρθε 2η στη κατάταξη του Ιουνίου, με 804 μονάδες και μερίδιο 8.9%. Σε επίπεδο έτους, βρίσκεται πλέον 3η πίσω από τη Nissan (από 2η τον Μάιο). Πάντως, η διαφορά μεταξύ Nissan & VW είναι μικρή, με αποτέλεσμα το ντέρμπι μεταξύ των δυο εταιριών να συνεχίζεται...
Στη 3η θέση του Ιουνίου ήρθε η Opel, με 720 πωλήσεις (8.0%) ενώ εξακολουθεί να κατέχει την 4η θέση σε επίπεδο έτους, με διαφορά ασφαλείας από την Peugeot που ακολουθεί 5η.
Στο εξάμηνο, η Toyota βρίσκεται στη κορυφή, όμως τον Ιούνιο ήρθε 4η με 655 μονάδες και μερίδιο 7.3%.
Αναλυτικότερα:
H Suzuki, βρίσκεται στην 6η θέση της γενικής κατάταξης 6μήνου, κυρίως χάρη στο Swift (photo). Tη χωρίζουν, όμως, μόλις 2 μονάδες από την Citroen που ακολουθεί στην 7η θέση.
Σκληρή μάχη δίνει και η Fiat με τη Ford (8η & 9η αντίστοιχα), με την ιταλική εταιρία να προηγείται με 35 μονάδες.
Το 2ο εξάμηνο, αν και προβλέπεται ιδιαίτερα δύσκολο για τις εταιρίες αυτοκινήτου στη χώρα μας, θα φέρει σίγουρα ανακατατάξεις στο πίνακα των πωλήσεων.
RETRO: H αγορά αυτοκινήτου 16 χρόνια πριν. 1ο εξάμηνο 1999.
Άνθηση γνώριζε η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου 16 χρόνια πριν, το 1999, με την φορολογία να είναι ευνοϊκότερη για τα Ι.Χ επιβατικά.
Η χρονιά ξεκίνησε εντυπωσιακά, με 31.023 ταξινομήσεις, ενώ τον Ιούνιο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 24.011 μονάδες. Συνολικά, το 1ο εξάμηνο του 1999 έκλεισε με 144.653 μονάδες. Ήταν φανερό ότι η δεκαετία του '90 θα τελείωνε με μια χρονιά-ρεκόρ για τα, ως τότε, ελληνικά δεδομένα.
Στη κορυφή των προτιμήσεων βρισκόταν και τότε η Toyota, με συνολικά 15.460 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου.
Η ιαπωνική εταιρία διέθετε δυο μοντέλα της στο Top 10 των best sellers εκείνης της περιόδου. Την μικρομεσαία Corolla (4η γενικής) και το μεσαίο Avensis (8o), ενώ το νεοφερμένο μικρό Yaris, έδειχνε τη δυναμική του έχοντας ανέβει στη 16η θέση της κατάταξης, με 3.112 μονάδες.
Οι Opel και Hyundai συμπλήρωναν την πρώτη τριάδα, με τη γερμανική εταιρία να διαθέτει το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις μοντέλο στη χώρα μας, το Astra.
Στη κορυφή βρέθηκε η Nissan, με 978 μονάδες και μερίδιο 10.9%. Η επίδοση της ιαπωνικής εταιρίας τον Ιούνιο, είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί από την 3η στη 2η θέση των συνολικών πωλήσεων του έτους.
Η Volkswagen ήρθε 2η στη κατάταξη του Ιουνίου, με 804 μονάδες και μερίδιο 8.9%. Σε επίπεδο έτους, βρίσκεται πλέον 3η πίσω από τη Nissan (από 2η τον Μάιο). Πάντως, η διαφορά μεταξύ Nissan & VW είναι μικρή, με αποτέλεσμα το ντέρμπι μεταξύ των δυο εταιριών να συνεχίζεται...
Στη 3η θέση του Ιουνίου ήρθε η Opel, με 720 πωλήσεις (8.0%) ενώ εξακολουθεί να κατέχει την 4η θέση σε επίπεδο έτους, με διαφορά ασφαλείας από την Peugeot που ακολουθεί 5η.
Στο εξάμηνο, η Toyota βρίσκεται στη κορυφή, όμως τον Ιούνιο ήρθε 4η με 655 μονάδες και μερίδιο 7.3%.
Αναλυτικότερα:
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες
Ιούνιος 2015
|
|||
Εταιρία
|
Πωλήσεις
|
%
|
|
1
|
Nissan
|
978
|
10.9
|
2
|
Volkswagen
|
804
|
8.9
|
3
|
Opel
|
720
|
8.0
|
4
|
Toyota
|
655
|
7.3
|
5
|
Peugeot
|
612
|
6.8
|
6
|
Suzuki
|
588
|
6.5
|
7
|
Hyundai
|
554
|
6.2
|
8
|
Fiat
|
509
|
5.7
|
9
|
Seat
|
503
|
5.6
|
10
|
Citroen
|
414
|
4.6
|
Tα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να αποτελούν τη δημοφιλέστερη επιλογή των αγοραστών. Τον Ιούνιο οι πωλήσεις τους κάλυψαν το 51.9% έναντι 46.8% για τα βενζινοκίνητα.
Συγκεκριμένα, από τα συνολικά 8.999 νέα επιβατικά που ταξινομήθηκαν, τα 4.672 αφορούσαν εκδόσεις diesel και τα 4.210 βενζίνης. Από τα υπόλοιπα, 80 είναι υβριδικά, 24 διπλού καυσίμου, 12 φυσικού αερίου και 1 ηλεκτρικό.
Το 95.8% επί των συνολικών πωλήσεων του Ιουνίου αφορούν επιβατικά με κινητήρα έως 1.600 κυβικά εκατοστά.
Η Νissan βρέθηκε τον Ιούνιο στη κορυφή της ελληνικής αγοράς, για 2η συνεχόμενη φορά.
Το πρώτο εξάμηνο του 2015 έκλεισε με αύξηση 15.1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Διατέθηκαν συνολικά 43.142 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 37.469 πέρσι.
Οι 10 πρώτες σε πωλήσεις εταιρίες στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, στη χώρα μας, είναι οι εξής:
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΕΣ
ΕΤΑΙΡΙΕΣ – 1ο ΕΞΑΜΗΝΟ 2015
|
|||
ΕΤΑΙΡΙΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
%
|
|
1
|
ΤΟΥΟΤΑ
|
4.563
|
10.6
|
2
|
ΝISSAN
|
4.188
|
9.7
|
3
|
VOLKSWAGEN
|
4.145
|
9.6
|
4
|
OPEL
|
3.502
|
8.1
|
5
|
PEUGEOT
|
2.964
|
6.9
|
6
|
SUZUKI
|
2.388
|
5.5
|
7
|
CITROEN
|
2.386
|
5.5
|
8
|
FIAT
|
1.972
|
4.6
|
9
|
FORD
|
1.937
|
4.5
|
10
|
HYUNDAI
|
1.841
|
4.3
|
H Suzuki, βρίσκεται στην 6η θέση της γενικής κατάταξης 6μήνου, κυρίως χάρη στο Swift (photo). Tη χωρίζουν, όμως, μόλις 2 μονάδες από την Citroen που ακολουθεί στην 7η θέση.
Σκληρή μάχη δίνει και η Fiat με τη Ford (8η & 9η αντίστοιχα), με την ιταλική εταιρία να προηγείται με 35 μονάδες.
Το 2ο εξάμηνο, αν και προβλέπεται ιδιαίτερα δύσκολο για τις εταιρίες αυτοκινήτου στη χώρα μας, θα φέρει σίγουρα ανακατατάξεις στο πίνακα των πωλήσεων.
RETRO: H αγορά αυτοκινήτου 16 χρόνια πριν. 1ο εξάμηνο 1999.
Άνθηση γνώριζε η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου 16 χρόνια πριν, το 1999, με την φορολογία να είναι ευνοϊκότερη για τα Ι.Χ επιβατικά.
Η χρονιά ξεκίνησε εντυπωσιακά, με 31.023 ταξινομήσεις, ενώ τον Ιούνιο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 24.011 μονάδες. Συνολικά, το 1ο εξάμηνο του 1999 έκλεισε με 144.653 μονάδες. Ήταν φανερό ότι η δεκαετία του '90 θα τελείωνε με μια χρονιά-ρεκόρ για τα, ως τότε, ελληνικά δεδομένα.
Στη κορυφή των προτιμήσεων βρισκόταν και τότε η Toyota, με συνολικά 15.460 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου.
Η ιαπωνική εταιρία διέθετε δυο μοντέλα της στο Top 10 των best sellers εκείνης της περιόδου. Την μικρομεσαία Corolla (4η γενικής) και το μεσαίο Avensis (8o), ενώ το νεοφερμένο μικρό Yaris, έδειχνε τη δυναμική του έχοντας ανέβει στη 16η θέση της κατάταξης, με 3.112 μονάδες.
Οι Opel και Hyundai συμπλήρωναν την πρώτη τριάδα, με τη γερμανική εταιρία να διαθέτει το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις μοντέλο στη χώρα μας, το Astra.
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΕΣ ΣΕ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ – 1ο ΕΞΑΜΗΝΟ 1999
|
|||
ΕΤΑΙΡΙΑ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
%
|
|
1
|
ΤΟΥΟΤΑ
|
15.460
|
10.7
|
2
|
OPEL
|
13.408
|
9.3
|
3
|
HYUNDAI
|
12.433
|
8.6
|
4
|
FIAT
|
12.381
|
8.6
|
5
|
CITROEN
|
10.982
|
7.6
|
6
|
VOLKSWAGEN
|
10.477
|
7.2
|
7
|
NISSAN
|
9.354
|
6.5
|
8
|
RENAULT
|
7.484
|
5.2
|
9
|
PEUGEOT
|
7,428
|
5.1
|
10
|
SUZUKI
|
7.140
|
4.9
|
H Toyota, με μοντέλα όπως η Corolla και το Avensis (photo), κατέκτησε τη 1η θέση των πωλήσεων στο 1ο εξάμηνο του 1999.
Tα 15 πρώτα σε
πωλήσεις μοντέλα – 1ο εξάμηνο 1999
|
||
ΜΟΝΤΕΛΟ
|
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
|
|
1
|
Οpel Astra
|
7.731
|
2
|
Citroen Saxo
|
6.704
|
3
|
Hyundai Accent
|
6.525
|
4
|
Toyota Corolla
|
6.312
|
5
|
Nissan Almera
|
5.919
|
6
|
Fiat Seicento
|
5.069
|
7
|
Fiat Punto
|
4.765
|
8
|
Toyota Avensis
|
4.333
|
9
|
Hyundai Atos
|
4.230
|
10
|
Seat Ibiza
|
4.080
|
11
|
VW Polo
|
4.007
|
12
|
VW Golf
|
3.779
|
13
|
Peugeot 206
|
3.695
|
14
|
Opel Corsa
|
3.472
|
15
|
Citroen Xsara
|
3.292
|
To Opel Astra αποδείχθηκε εξαιρετικά δημοφιλές, κατακτώντας τη 1η θέση των πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο του '99, με 7.731 μονάδες. Τη πρωτιά θα διατηρήσει ως το τέλος του έτους, διαθέτοντας συνολικά 13.258 μονάδες στη χώρα μας.
Οι τρεις πιο εμπορικές κατηγορίες εκείνο το διάστημα στην Ελλάδα, ήταν κατά σειρά οι εξής:
Μικρομεσαία (C), με ποσοστό 37.5%
Μικρά (Β), με ποσοστό 26.8%
Μεσαία (D), με ποσοστό 13.9%
Billy
Στοιχεία: ΣΕΑΑ
(photos αρχείο Bill Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου