Πριν τον 2ο Π.Π., η BMW διέθετε ως κύρια μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων, το εργοστάσιο στο Eisenach.
Το 1945 η πόλη καταλαμβάνεται από τον αμερικάνικο στρατό, όμως είχε συμφωνηθεί ήδη μεταξύ των συμμάχων, ότι όλη η περιοχή της Θουριγγίας θα πέρναγε στη ζώνη κατοχής των Σοβιετικών.
Κατά συνέπεια, ήρθε στα χέρια τους και το εργοστάσιο της BMW.
Η παραγωγή αυτοκινήτων (και μοτοσυκλετών) θα ξεκινήσει λίγους μήνες μετά το τέλος του πολέμου, χωρίς όμως τη συμμετοχή της ίδιας της BMW, η έδρα της οποίας βρισκόταν το Μόναχο.
Έτσι, οι πρώτες μεταπολεμικές "ΒΜW", ήταν στην πραγματικότητα αυτοκίνητα κατασκευασμένα από τους Σοβιετικούς.
Στα τέλη του 1948, το μοντέλο "340" ήταν έτοιμο να βγει στη παραγωγή. Βασιζόταν στην προπολεμική BMW 326, όμως με ανασχεδιασμένο αμάξωμα καθώς και κάποιες μηχανικές βελτιώσεις.
Το ΒΜW 340 χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα με την "326", των 1.971 κυβικών εκατοστών, 6 κυκλίνδρων. Το αυτοκίνητο εξαγόταν και σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης.
H Βαυαρική εταιρία, όμως, κινήθηκε νομικά ώστε τα αυτοκίνητα που παράγoνταν στο Eisenach να μη χρησιμοποιούν την ονομασία "ΒΜW". Έτσι προέκυψε η EMW, αντικαθιστώντας το "Β" (=Βavarian) με το "Ε" (=Εisenacher). To σήμα της ΕΜW ήταν παραλλαγή αυτού της BMW (η οποία δεν είχε ξεκινήσει ακόμα την παραγωγή αυτοκινήτων, παρά μόνο μοτοσυκλετών), με κόκκινο αντί για μπλε χρωματισμό. (φωτό κάτω)
Ενδεχομένως στην Ανατολική Ευρώπη εξακολούθησαν για ένα διάστημα να διατίθενται ως BMW, στις δυτικές αγορές όμως, από τo 1952 ίσχυε η νέα ονομασία.
Το ΕΜW 340 έμεινε στην παραγωγή έως το 1953, ενώ για άλλα δύο περίπου χρόνια το εργοστάσιο στο Eisenach παρήγαγε το "327" (από το 1946), ένα προπολεμικό μοντέλο της BMW με coupe ή cabrio αμάξωμα.
Τα EMW κυκλοφόρησαν και στην Ελλάδα. Η παραπάνω καταχώρηση, του 1953, δείχνει ότι εισήχθη το μοντέλο "340", ενδεχομένως όχι μόνο στην 4πορτη έκδοση αλλά και στις εκδόσεις με station & van αμάξωμα. Εκείνη την εποχή αντιπροσωπεία της EMW ήταν η "Ε.Τ.Ε.Α" επί της Λεωφόρου Συγγρού 16. Η εμπορική αυτή εταιρία ήταν και η πρώτη αντιπροσωπεία της Ανατολικογερμανικής Wartburg στην Ελλάδα, τα αυτοκίνητα της οποίας κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο του Eisenach, μετά το τέλος της ΕMW. Άγνωστο παραμένει πότε ήρθαν τα πρώτα EMW στη χώρα μας και αν αυτό έγινε από την "Ε.Τ.Ε.Α". Οπωσδήποτε, δεν ήταν προσιτά αυτοκίνητα και δεν απευθύνονταν στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Ουσιαστικά επρόκειτο για μοντέλα πολυτελείας. Είναι, λοιπόν, εύλογο ότι λίγα EMW υπήρξαν στην Ελλάδα. Σίγουρα κυκλοφόρησαν τουλάχιστον 55 τέτοια αυτοκίνητα, αλλά είναι φυσικά δύσκολο να πούμε τον ακριβή αριθμό.
EMW 340
Billy
(αρχείο Bill Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου