Στα άμεσα σχέδια του αφεντικού της Fiat, Sergio Marchionne, είναι η απόσυρση του brand της Lancia από την ευρωπαϊκή αγορά έως το 2016.
Η μάρκα θα παραμείνει μόνο στην ιταλική αγορά με ένα και μοναδικό μοντέλο. Από εκεί και πέρα είναι άγνωστη η τύχη της.
Δυστυχώς οι πωλήσεις της ολοένα και μειώνονται στην Ευρώπη.
Πρόκειται για μια εταιρία θρύλο. Ιδρύθηκε το 1906 από τον Vincenzo Lancia και το 1969 εξαγοράστηκε από τη Fiat, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων. Παρόλα αυτά η εταιρία εξακολούθησε να γράφει ιστορία.
Η παρουσία της στους αγώνες αυτοκινήτου θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη των φίλων του αυτοκινήτου. Οι Lancia Stratos στα 70s και οι Lancia 037 & Delta στα 80s αποτελούν χρυσό κεφάλαιο στην αυτοκίνηση. Η θηριώδης Delta S4 του Grοub B με τα 480 άλογα, χάρισε πολλές νίκες στην εταιρία, στα μέσα της δεκαετίας του '80. Αργότερα, από το 1987 έως το 1992, με την Delta Integrale κυριολεκτικά σάρωνε τον ανταγωνισμό στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ, πετυχαίνοντας νίκες και στο δικό μας "Ακρόπολις".
Η Integrale απέκτησε και πολιτική έκδοση, σε διάφορες παραλλαγές, που σήμερα αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα φετίχ και θεωρείται ήδη κλασικό.
Στον εμπορικό τομέα, εκτός από τα πανέμορφα καθαρόαιμα coupe, η Lancia διέθετε μια σειρά από μπερλίνες με στοιχεία πολυτέλειας.
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, το αγοραστικό κοινό της Lancia ήταν συνήθως υποχρεωμένο να επιλέγει τις εκδόσεις με το μικρότερο μοτέρ.
Από το 1972 την αντιπροσωπεία στη χώρα μας είχε η ΛΑΜΔΑ Α.Ε., μέτοχος της οποίας ήταν και η ΔΑΜΑΡ Α.Ε. που έφερνε τα Lancia πριν την ίδρυση της ΛΑΜΔΑ, από τα μέσα της δεκαετίας του '60 (αντιπρόσωπος και της M.G. τότε). Παλιότερα, ως τα μέσα της δεκαετίας του '60, τα ιταλικά αυτοκίνητα έφερνε στη χώρα μας η ΑΤΕΜΚΟ Ε.Π.Ε με έδρα στη Λ. Συγγρού 4.
Με τη νέα χιλιετία, η Lancia στη χώρα μας βρέθηκε κάτω από την ομπρέλα της Fiat Auto Hellas, ενώ από το 2011 έχει περάσει στον Όμιλο Συγγελίδη.
Η μάρκα θα παραμείνει μόνο στην ιταλική αγορά με ένα και μοναδικό μοντέλο. Από εκεί και πέρα είναι άγνωστη η τύχη της.
Δυστυχώς οι πωλήσεις της ολοένα και μειώνονται στην Ευρώπη.
Πρόκειται για μια εταιρία θρύλο. Ιδρύθηκε το 1906 από τον Vincenzo Lancia και το 1969 εξαγοράστηκε από τη Fiat, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων. Παρόλα αυτά η εταιρία εξακολούθησε να γράφει ιστορία.
Η παρουσία της στους αγώνες αυτοκινήτου θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στη μνήμη των φίλων του αυτοκινήτου. Οι Lancia Stratos στα 70s και οι Lancia 037 & Delta στα 80s αποτελούν χρυσό κεφάλαιο στην αυτοκίνηση. Η θηριώδης Delta S4 του Grοub B με τα 480 άλογα, χάρισε πολλές νίκες στην εταιρία, στα μέσα της δεκαετίας του '80. Αργότερα, από το 1987 έως το 1992, με την Delta Integrale κυριολεκτικά σάρωνε τον ανταγωνισμό στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ, πετυχαίνοντας νίκες και στο δικό μας "Ακρόπολις".
Η Integrale απέκτησε και πολιτική έκδοση, σε διάφορες παραλλαγές, που σήμερα αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα φετίχ και θεωρείται ήδη κλασικό.
Στον εμπορικό τομέα, εκτός από τα πανέμορφα καθαρόαιμα coupe, η Lancia διέθετε μια σειρά από μπερλίνες με στοιχεία πολυτέλειας.
Στην Ελλάδα, δυστυχώς, το αγοραστικό κοινό της Lancia ήταν συνήθως υποχρεωμένο να επιλέγει τις εκδόσεις με το μικρότερο μοτέρ.
Από το 1972 την αντιπροσωπεία στη χώρα μας είχε η ΛΑΜΔΑ Α.Ε., μέτοχος της οποίας ήταν και η ΔΑΜΑΡ Α.Ε. που έφερνε τα Lancia πριν την ίδρυση της ΛΑΜΔΑ, από τα μέσα της δεκαετίας του '60 (αντιπρόσωπος και της M.G. τότε). Παλιότερα, ως τα μέσα της δεκαετίας του '60, τα ιταλικά αυτοκίνητα έφερνε στη χώρα μας η ΑΤΕΜΚΟ Ε.Π.Ε με έδρα στη Λ. Συγγρού 4.
Με τη νέα χιλιετία, η Lancia στη χώρα μας βρέθηκε κάτω από την ομπρέλα της Fiat Auto Hellas, ενώ από το 2011 έχει περάσει στον Όμιλο Συγγελίδη.
H θρυλική Lancia Fulvia Coupe των 60s. Υπήρχε και η Fulvia Berlina, η 4θυρη οικογενειακή έκδοση με βασικό μοτέρ 1.091 κ.εκ. και μάλλον τσιμπημένη τιμή για τα κυβικά της. Παρόλα αυτά δεν ήταν άγνωστη στους ελληνικούς δρόμους.
Η Lancia Beta. Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε κυρίως με το μοτέρ των 1.300 κ.εκ, όμως εισαγόταν και σαν 1.600. Παρουσιάστηκε το 1972 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1981.
Η Delta Integrale Group A έγραψε ιστορία στα ράλλυ. Στην ελληνική αγορά οι Delta εισάγονταν αρχικά στις εκδόσεις 1.300 και 1.500 κ.εκ. Λίγο πριν τα μέσα της δεκαετίας του '80 η εδώ αντιπροσωπεία έφερνε την Τurbo HF 1600, με τιμή που υπερέβαινε αυτή μιας BMW 316.
Μετά τα μέσα των 80s στη χώρα μας η Delta ερχόταν στα 1.100 κ.εκ καθαρά για φορολογικούς λόγους (1.116 κ.εκ/63 ίπποι).
Όταν ακούμε το όνομα Autobianchi, το μυαλό όλων πάει αυτομάτως στο θρυλικό μικρό A112. Παρόλα αυτά η ιστορία της ξεκινάει πολύ νωρίτερα.
H Autobianchi ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1955 με μετόχους την εταιρία κατασκευής ποδηλάτων Bianchi, την Pirelli και τη Fiat.
Είναι άγνωστο πότε ξεκίνησε η παρουσία της στην ελληνική αγορά, πάντως τα αυτοκίνητα της εισάγονταν ήδη τη δεκαετία του '60. Ο παλιότερος γνωστός εισαγωγέας, σύμφωνα με την έρευνα, είναι η "ΜΟΤΟΡΕΛ Ε.Π.Ε" επί της Λ. Συγγρού 74.
Περιέργως, το 1966 την αντιπροσωπεία ανέλαβε η BMW-Eλλάς Α.Ε., εισαγωγέας των γνωστών γερμανικών αυτοκινήτων, επί της Λ. Συγγρού 226 (άγνωστο για πόσο χρονικό διάστημα).
Εκτός από τα μικροσκοπικά Biachina, εκείνη την εποχή η Autobianchi διέθετε και τα μεγαλύτερα Primula. Επρόκειτο για σύγχρονα σχεδιαστικά μοντέλα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με αμάξωμα 2 ή 4 θυρών, στη κατηγορία των 9 φορ. ίππων. Το μερίδιο της στην εγχώρια αγορά ήταν ιδιαιτέρως περιορισμένο. Η θέση της στη αγορά θα αρχίσει να βελτιώνεται από τις αρχές της δεκαετίας του '70.
Φυσικά, το όνομα της εταιρίας έχει συνδεθεί με το A112. Παρουσιάστηκε επίσημα το Νοέμβριο του 1969 και έμεινε στη παραγωγή έως το 1986, με διάφορες βελτιώσεις.
Τη 1η Νοεμβρίου 1976 την αντιπροσωπεία αναλαμβάνει η ΛΑΜΔΑ Α.Ε, που έφερνε και τα Lancia. Εκείνη τη περίοδο η Autobiachi ήδη διέθετε μια σημαντική, πλέον, παρουσία στην αγορά.
Mε μοναδικό μοντέλο στη γκάμα της το μικρό και οικονομικό A112 η εταιρία στη χώρα μας το 1977 κατακτάει το 2.8% της αγοράς, με πωλήσεις 2.750 μονάδων. Η βασική έκδοση του Α112, φόραγε το μοτέρ των 903 κυβικών (47 ίππων), όμως υπήρχε διαθέσιμη και η έκδοση Αbarth των 1.048 κ.εκ. απόδοσης 70 ίππων, όνειρο αρκετών "ανήσυχων" οδηγών της δεκαετίας του '70.
Το 1978 οι πωλήσεις του θα φτάσουν τις 3.554 μονάδες (μερίδιο 3.0%) ενώ το 1979 αγγίζει τις 3.373 πωλήσεις με μερίδιο 3.8%. Έως τα μέσα της δεκαετίας του '80 το Α112 εξακολούθησε να αποτελεί ένα δημοφιλές μικρό αυτοκίνητο, παρά τα χρόνια που είχε στη πλάτη του.
To Autobianchi A112 στη 4η σειρά του (τέλη 1977-μέσα 1979), αποτέλεσε μια από τις δημοφιλέστερες εκδοχές του στη χώρα μας, εφόσον εκείνη τη περίοδο η Ιταλική εταιρία κατείχε σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά.
Billy
στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
έρευνα: Billy
(photos αρχείο Billy Files)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου