3oς ευρωπαϊκός προορισμός στην κρουαζιέρα η Ελλάδα αλλά πολύ λίγα τα έσοδα που της αποφέρει, λύση για περισσότερα έσοδα αποτελεί το homeporting!
Η ενίσχυση του μεριδίου της Ελλάδας στην αγορά της κρουαζιέρας και ιδίως σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα του homeporting, δηλαδή τη χρήση ελληνικών λιμανιών ως αφετηρία για τις κρουαζιέρες που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, αποτελεί το κλειδί για την αποκόμιση μεγαλύτερων εσόδων (πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως) και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ η Ελλάδα αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή χώρα προορισμού επιβατών κρουαζιέρας με πάνω από 4,7 εκατ. ετησίως, η χώρα εισπράττει μόλις 600 εκατ. ευρώ ετησίως, επί συνόλου 36 δισ. ευρώ που δαπανώνται σε ευρωπαϊκά λιμάνια κάθε χρόνο. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν κατά τη χθεσινή, πρώτη μέρα του συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum. Στην ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας, κ. Κωστής Μουσουρούλης, τόνισε ότι από τα 30 ελληνικά λιμάνια που είναι σε θέση να φιλοξενήσουν δραστηριότητα κρουαζιέρας, μόλις εννιά βρίσκονται στον «χάρτη» της κρουαζιέρας. Κατά τον ίδιο, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στο μέλλον, καθώς δρομολογείται μια σειρά πολιτικών για τη συνδυασμένη ανάπτυξη νέων προορισμών, πέραν των πρωτοβουλιών που έχουν ήδη ληφθεί, όπως η άρση του καμποτάζ (βάσει της οποίας επιτρέπεται πλέον η δρομολόγηση πλοίων σημαίας εκτός Ε.Ε.).
Στην ομιλία του, ο κ. Τζ. Ιζραελ, α΄ αντιπρόεδρος ανάπτυξης λιμένων και προορισμών της Carnival Corporation, επισήμανε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη αγορά παγκοσμίως (μαζί με το Μαϊάμι), όπου οι εταιρείες μπορούν να εκπονήσουν προγράμματα κρουαζιέρας έως επτά ημερών με σημαντική ποικιλία δραστηριοτήτων. Κατά το 2012, η Carnival έφερε στην Ελλάδα 2,8 εκατ. επισκέπτες, με το 33% αυτών να ταξιδεύει στην Κέρκυρα και το 25% στον Πειραιά. Για το τρέχον έτος, ο αριθμός αυτός αναμένεται να καταγράψει μικρή άνοδο. Από την πλευρά του, ο κ. Τζον Φοξ, αντιπρόεδρος, υπεύθυνος κυβερνητικών σχέσεων, ΗΠΑ & Ευρώπης της Royal Caribbean Cruises Ltd., τόνισε ότι η Ελλάδα διαθέτει τα απαιτούμενα πλεονεκτήματα, ώστε να εξελιχθεί σε σημαντική αγορά homeporting, αλλά για να συμβεί αυτό απαιτείται η απαιτούμενη λιμενική υποδομή. Σημείωσε ότι σήμερα, μόλις το 16% των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια, έναντι του 75% των επιβατών στην Ιταλία. Η ευρύτερη περιοχή της Αττικής αποτελεί τον καταλληλότερο προορισμό για ένα λιμάνι homeporting, σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα ΣΔΙΤ του υπ. Ανάπτυξης, κ. Νίκο Μαντζούφα. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, επικεφαλής του ΟΛΠ τόνισε ότι η ανάπτυξη της δραστηριότητας της κρουαζιέρας αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα στόχο για το λιμάνι του Πειραιά, μέσω νέων υποδομών και παραχωρήσεων στις εταιρείες κρουαζιέρας αποκλειστικής χρήσης προβλητών.
Πάντως, σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις εντοπίστηκε διχασμός μεταξύ της Carnival και της Royal Caribbean. Η πρώτη, μέσω του αντιπροέδρου Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών, κ. Μ. Νεστούρ, τάχθηκε υπέρ του δημοσίου χαρακτήρα των λιμανιών κρουαζιέρας, καθώς με τον τρόπο αυτό διατηρείται η ισορροπία μεταξύ των επιμέρους εταιρειών. Αντίθετα, ο κ. Τζ. Τερτσέκ, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Royal Caribbean Cruises ανέφερε ότι το καλύτερο μοντέλο είναι η ανάληψη από την πλευρά των ιδιωτών/αναδόχων της διαχείρισης των λιμανιών κρουαζιέρας.
Στην ομιλία του, ο κ. Τζ. Ιζραελ, α΄ αντιπρόεδρος ανάπτυξης λιμένων και προορισμών της Carnival Corporation, επισήμανε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη αγορά παγκοσμίως (μαζί με το Μαϊάμι), όπου οι εταιρείες μπορούν να εκπονήσουν προγράμματα κρουαζιέρας έως επτά ημερών με σημαντική ποικιλία δραστηριοτήτων. Κατά το 2012, η Carnival έφερε στην Ελλάδα 2,8 εκατ. επισκέπτες, με το 33% αυτών να ταξιδεύει στην Κέρκυρα και το 25% στον Πειραιά. Για το τρέχον έτος, ο αριθμός αυτός αναμένεται να καταγράψει μικρή άνοδο. Από την πλευρά του, ο κ. Τζον Φοξ, αντιπρόεδρος, υπεύθυνος κυβερνητικών σχέσεων, ΗΠΑ & Ευρώπης της Royal Caribbean Cruises Ltd., τόνισε ότι η Ελλάδα διαθέτει τα απαιτούμενα πλεονεκτήματα, ώστε να εξελιχθεί σε σημαντική αγορά homeporting, αλλά για να συμβεί αυτό απαιτείται η απαιτούμενη λιμενική υποδομή. Σημείωσε ότι σήμερα, μόλις το 16% των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια, έναντι του 75% των επιβατών στην Ιταλία. Η ευρύτερη περιοχή της Αττικής αποτελεί τον καταλληλότερο προορισμό για ένα λιμάνι homeporting, σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα ΣΔΙΤ του υπ. Ανάπτυξης, κ. Νίκο Μαντζούφα. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, επικεφαλής του ΟΛΠ τόνισε ότι η ανάπτυξη της δραστηριότητας της κρουαζιέρας αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα στόχο για το λιμάνι του Πειραιά, μέσω νέων υποδομών και παραχωρήσεων στις εταιρείες κρουαζιέρας αποκλειστικής χρήσης προβλητών.
Πάντως, σε ό,τι αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις εντοπίστηκε διχασμός μεταξύ της Carnival και της Royal Caribbean. Η πρώτη, μέσω του αντιπροέδρου Ανάπτυξης Λιμένων και Προορισμών, κ. Μ. Νεστούρ, τάχθηκε υπέρ του δημοσίου χαρακτήρα των λιμανιών κρουαζιέρας, καθώς με τον τρόπο αυτό διατηρείται η ισορροπία μεταξύ των επιμέρους εταιρειών. Αντίθετα, ο κ. Τζ. Τερτσέκ, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Royal Caribbean Cruises ανέφερε ότι το καλύτερο μοντέλο είναι η ανάληψη από την πλευρά των ιδιωτών/αναδόχων της διαχείρισης των λιμανιών κρουαζιέρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου