Σελίδες

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου 30 χρόνια πριν (1986)

Με την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου να διανύει μια δύσκολη περίοδο, το 1986 οι πωλήσεις νέων επιβατικών παρουσίασαν μείωση κατά 17%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν στις 65.166 μονάδες, έναντι 78.534 μονάδων το 1985.
Σημαντικό μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων I.X επιβατικών, κατείχαν τα μεταχειριμένα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, διατέθηκαν 31.015 μονάδες μεταχειρισμένων. που κάλυψαν το 32.2% της αγοράς. Έτσι, συνεχίστηκαν οι ανοδικές τάσεις στη ζήτηση μεταχειρισμένων, με το 1986 να αποτελεί τη χρονιά που πέτυχαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμετοχής, για όλη τη δεκαετία του '80. Για να υπάρχει σύγκριση, το προηγούμενο έτος, είχαν διατεθεί 30.906 μεταχειρισμένα επιβατικά, με μερίδιο 28.2% επί του συνόλου.  
Η υψηλή φορολογία ήταν ο σημαντικός παράγοντας που διαμόρφωνε την εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Επιπλέον, είχε προηγηθεί η κατά 15% υποτίμηση της δραχμής, τον Οκτώβριο του 1985, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η εργοστασιακή τιμή των αυτοκινήτων  5% έως 10 %.
Όσον αφορά τις λιανικές τιμές πώλησης στην Ελλάδα, ενώ τον Μάρτιο του '85 ο μέσος όρος ενός αυτοκινήτου 8 φορολογίσιμων ίππων (1.100-1.200 κ.εκ) ήταν 1.090.000 δρχ., τον Μάρτιο του '86 είχε πάει στο 1.750.000 δρχ. !

Η Νissan ήταν η εταιρία που κυριάρχησε στη χώρα μας το 1986. Μετά από δυο συνεχόμενες χρονιές στη 2η θέση των πωλήσεων (1984 & 1985), η ιαπωνική εταιρία βρέθηκε στη κορυφή με ποσοστό 17.1% και 11.158 μονάδες. Σχεδόν το σύνολο των αυτοκινήτων που διέθεσε, αφορούσε τα ελληνικής συναρμολόγησης Sunny και Cherry (10.652). 
Σημαντική ήταν η χρονιά για την Seat. Από την 17η θέση το προηγούμενο έτος, βρέθηκε στη 2η πετυχαίνοντας 5.966 πωλήσεις με μερίδιο 9.2%, έναντι 1.481 μονάδων και ποσοστό 1.9% το 1985. Η ισπανική εταιρία διέθετε νέα αντιπροσωπεία στη χώρα μας, την Technocar ΑΒΕΕ, αλλά και μια νέα σειρά μοντέλων. Επρόκειτο για το Ibiza  (1η γενιά) και το 4θυρο οικογενειακό Gredos. Kαι τα δυο προσφέρονταν σε ανταγωνιστικές τιμές, ιδιαίτερα στις βασικές τους εκδόσεις. 
H Opel αρκέστηκε στη 3η θέση, από πρώτη που ήταν τα δυο προηγούμενα χρόνια. 

Με εξαίρεση τη Nissan, οι υπόλοιποι ιάπωνες κατασκευαστές παρουσίασαν υποχώρηση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Honda. Από την 5η θέση που κατείχε το 1984, βρέθηκε στην 7η το 1985, ενώ το 1986 απουσίαζε από τη πρώτη δεκάδα. 
Ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών παρέμειναν τα αυτοκίνητα με προέλευση από την Ανατολική Ευρώπη, αυξάνοντας το μερίδιο τους κατά περίπου 2%. 
Η Lada ήταν η δημοφιλέστερη εταιρία, μεταξύ αυτών, κερδίζοντας την 4η θέση της γενικής κατάταξης. 
Μεγάλες απώλειες κατέγραψε η γιουγκοσλάβικη Zastava, η οποία τερμάτησε στην 7η θέση, με ποσοστό 4.6% και 3.010 μονάδες. ενώ τη προηγούμενη χρονιά είχε κερδίσει τη 3η θέση με ποσοστό 8% και 6.301 μονάδες. 
Αντίθετα, σημαντική αύξηση παρουσίασε η Dacia. Η επίδοση της ήταν η καλύτερη που πέτυχε στην Ελλάδα, χαρίζοντας της την 6η θέση. Αύξηση των πωλήσεων της κατέγραψε και η Skoda, η οποία έμεινε οριακά εκτός πρώτης δεκάδας (11η). 

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 1986

ΕΤΑΙΡΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
Nissan
11.158
2
Seat
5.966
3
Opel
5.531
4
Lada
5.484
5
Citroen*
4.619
6
Dacia
3.128
7
Zastava
3.010
8
Fiat
2.844
9
Toyota
2.268
10
Ford
2.182
11
Skoda
2.007
12
Volkswagen
1.925
[* άθροισμα πωλήσεων Citroen Γαλλίας & Citroen Ρουμανίας]

Η Nissan ήταν η Νο1 εταιρία σε πωλήσεις στη χώρα μας το 1986, με μεγάλη διαφορά από τον ανταγωνισμό. Best seller το Sunny (photo), σε εκδόσεις 1.300 & 1.500 κ.εκ. 


H Seat είχε υποτονική παρουσία στην ελληνική αγορά κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του '80. Το 1986 επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο, κατακτώντας τη 2η θέση των πωλήσεων. Το Ibiza 1ης γενιάς ήταν ο νέος πρωταγωνιστής της εταιρίας. Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα και κινητήρες 903 (Junior), 1.200 και 1.500 κ. εκ. 

Η Lada ήρθε στη 4η θέση της γενικής κατάταξης, από την 5η το 1985, χάρη στο "1200" (photo).

Το 1985 η Citroen ήταν εκτός πρώτης δεκάδας στη χώρα μας. Το 1986 επανήλθε, κερδίζοντας τη 5η θέση, χάρη σε ένα μοντέλο κατασκευασμένο στη Ρουμανία. To Citroen Axel (photo) εισαγόταν με τον κινητήρα των 1.129 κ.εκ. και αποτελούσε μια προσιτή επιλογή στους 8 φορ. ίππους. Ήταν το πιο εμπορικό μοντέλο της εταιρίας στη χώρα μας, καλύπτοντας το 50.8% των πωλήσεων της.  

Η Dacia, πέτυχε την καλύτερη επίδοσή της στην Ελλάδα, 30 χρόνια πριν. Η ρουμάνικη εταιρία κατόρθωσε να ανέβει στην 6η θέση των πωλήσεων, αφήνοντας πίσω την παραδοσιακά δημοφιλέστερη Zastava (7η). Στη γκάμα της υπήρχε το  "1210" (photo), εξαιρετικά προσιτό αλλά ξεπερασμένο, σε 4πορτη αλλά και station έκδοση.





Billy
Στοιχεία: ΣΕΑΑ
(photos αρχείο bill files)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου