Σελίδες

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

Μετρό: Αλλάζει την Αθήνα η νέα Γραμμή 4 - Ποιες περιοχές θα εξυπηρετεί - Πού θα γίνουν οι 14 νέοι σταθμοί (χάρτης)

Τον ερχόμενο Δεκέμβριο δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ενώ οι εργασίες κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2015, όπως επεσήμανε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, επεκτείνοντας τη γραμμή σε 14 σταθμούς τελικά κι όχι σε 9 όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί.
Οι 5 νέοι σταθμοί που προβλέπονται θα φτάνουν μέχρι το Γουδί και θα εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές της Πανεπιστημιούπολης καθώς ο συρμός θα περνά από Ζωγράφου και Ιλίσια.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό από Άλσος Βεϊκου μέχρι Γουδή, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, θα είναι προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ και η χρηματοδότησή του θα προέλθει από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ, με τις σχετικές συζητήσεις μεταξύ του Δημοσίου και των δύο φορέων να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κατασκευαστική περίοδος είναι 84 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Το μήκος του πρώτου τμήματος θα είναι περίπου 13 χιλιόμετρα, θα εξυπηρετεί 220.000 επιβάτες και τα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν σε επτά χρόνια, δηλαδή το 2022.
Αναλυτικά το πρώτο τμήμα αποτελείται από τους εξής σταθμούς Αλός Βεϊκου-Γαλάτσι-Κυψέλη-Δικαστήρια-Λ.Αλεξάνδρας-Εξάρχεια-Ακαδημία-Κολωνάκι-Ευαγγελισμός-Καισαριανή-ΝηαρΗστ-Ιλίσια-Ζωγράφου-Γουδή.
Στο σύνολο της η νέα Γραμμή του Μετρό, θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ. και θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς δίχως οδηγό. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός είναι της τάξης των 3,3 δισ. ευρώ και με την ολοκλήρωση του το έργο αναμένεται να αλλάξει δραστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, αναβαθμίζοντας τη ζωή του λεκανοπεδίου. Η εξέλιξη του έργου θα γίνει σταδιακά, καθώς επιμερίζεται σε 5 φάσεις, με το πρώτο τμήμα να είναι ώριμο προς δημοπράτηση.
Κοσμάς Ζακυνθινός



• Η νέα αυτόματη Γραμμή χωρίς οδηγούς στους συρμούς έχει μήκος 33 χλμ.
και 30 νέους σταθμούς
• 5 σταθμούς μετεπιβίβασης προς τις Γραμμές 1, 2 και 3
• 530.000 επιπλέον επιβάτες / ημέρα
• 91.000 λιγότερες μετακινήσεις με ΙΧ ημερησίως
• Μείωση κατά 480 τόνους ημερησίως του CO2 που εκλύεται στην ατμόσφαιρα
της πόλης
• Συνολικός Προϋπολογισμός Έργου : 3.3 δισ. € υλοποιούμενο σε 5 φάσεις (5
τμήματα)
• Το Τμήμα “A” – «Άλσος Βεϊκου – Γουδή» θα υλοποιηθεί πρώτο με άμεση
προτεραιότητα
 
χάρτης & στοιχεία: ametro.gr

1 σχόλιο:

  1. Είναι αλήθεια δηλ. πως ξεκινάει η περιβόητη U line;; Απίστευτο και πραγματικά ουσιαστικό έργο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή