Σελίδες

Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Worst sellers: 5 ξεχασμένα αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς

Όπως σε όλο τον κόσμο, έτσι και στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, εκτός από τα best sellers ή τα μοντέλα που έχουν μια αξιοπρεπή εμπορική παρουσία, υπάρχουν και αυτά που περνάνε απαρατήρητα από το ευρύ αγοραστικό κοινό. Έτσι, έρχονται και φεύγουν χωρίς να τα θυμάται κανείς μετά από λίγο καιρό.  
Μερικές τέτοιες περιπτώσεις στην Ελλάδα αποτελούν τα ακόλουθα*:
*[αναφέρονται μοντέλα που ανήκουν σε  εμπορικά δημοφιλείς κατηγορίες]

1) Ιsuzu Gemini. H ιαπωνική Isuzu είναι περισσότερο γνωστή για τα ελαφρά φορτηγά της. Όμως έχει κυκλοφορήσει και επιβατικά αυτοκίνητα.
Αυτά ποτέ δε γνώρισαν επιτυχία στη χώρα μας. Λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '80 και μέχρι τα τέλη, εισαγόταν στη χώρα μας το Gemini στη κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών. Μοιραζόταν κοινά μηχανικά μέρη και πλατφόρμα με άλλα μοντέλα της General Motors, μέλος της οποίας ήταν (και είναι) η Isuzu. 
Στην Ελλάδα κυκλοφόρησε με τον κινητήρα των 1.300 κ.εκ. Αν και η τιμή του ήταν σχετικά ανταγωνιστική στη κατηγορία των 9 φορ. ίππων πάντως δε κατάφερε να προσελκύσει, παρά ελάχιστους αγοραστές. Ενδεχομένως σε αυτό να ευθύνεται η έλλειψη επαρκούς υποστήριξης από την αντιπροσωπεία, αλλά και το γεγονός ότι δεν προσέφερε κάτι ξεχωριστό έναντι του ήδη καθιερωμένου ανταγωνισμού (Nissan Sunny, Toyota Corolla κλπ). 


2) Renault 7. To Renault 7 παρουσιάστηκε περί τα μέσα της δεκαετίας του '70 από την ισπανική FASA-Renault. Ουσιαστικά ήταν μια 4πορτη sedan έκδοση του επιτυχημένου μικρού hatchback Renault 5. To μοντέλο αυτό ήρθε και στην Ελλάδα. Αποτελούσε την οικονομική πρόταση της εταιρίας σε όσους ήθελαν ένα μικρό προσιτό οικογενειακό sedan. Η τιμή του ήταν χαμηλότερη από την πλουσιότερη έκδοση του R5.
Όμως το μοντέλο αυτό δεν έγινε επιτυχία στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να κυκλοφορήσουν ελάχιστα κομμάτια. 

3) Ford Laser. Στις αρχές της δεκαετίας του '80 η ελληνική αντιπροσωπεία της Ford εισήγαγε το μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback Laser. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν προϊόν της Ford Αυστραλίας και βασιζόταν μηχανικά και σχεδιαστικά στο Mazda 323 εκείνης της περιόδου. Ο κινητήρας ήταν 1.100 κ.εκ. απόδοσης 55 ίππων, προερχόμενος από την ιαπωνική εταιρία. Είχε παρουσιαστεί την άνοιξη του 1981. Ουσιαστικά, η Ford διέθετε εκείνη την εποχή στη χώρα μας δύο μοντέλα στην ίδια κατηγορία. Το Laser 1ης γενιάς και το Escort 3ης γενιάς. Οι πωλήσεις του Laser παρέμειναν καθηλωμένες σε χαμηλά επίπεδα, αντίθετα το Escort αποτέλεσε ένα από τα best sellers των 80s στην Ελλάδα. Το αυστραλέζικο μοντέλο δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί ούτε το Mazda 323. Παρόλα αυτά για ένα μικρό χρονικό διάστημα  ήρθε στην χώρα μας και η ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, που όμως προσέλκυσε ακόμα λιγότερους αγοραστές και σύντομα μπήκε στο περιθώριο. Η ελληνική αγορά είναι πιθανότατα η μοναδική ευρωπαϊκή αγορά στην οποία κυκλοφόρησε το Laser. 
  
4) Seat Ronda. Τα αυτοκίνητα της ισπανικής SEAT βασίζονταν επί δεκαετίες σε αυτά της FIAT. H συνεργασία των δύο εταιριών έληξε το 1982. Τότε η SEAT παρουσίασε το μικρομεσαίο 5θυρο Ronda. Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο εξακολουθούσε να θυμίζει FIAT και η ιταλική εταιρία ισχυρίστηκε ότι στο σύνολο του βασιζόταν σε δικά της μοντέλα, πράγμα που οδήγησε σε δικαστική διαμάχη. Τελικά η SEAT δικαιώθηκε, αποδεικνύοντας ότι το Ronda διέφερε ουσιαστικά από τα FIAT σε όλους τους τομείς.
Όμως δεν δικαιώθηκε εμπορικά, τουλάχιστον στη χώρα μας. Την εποχή που ήρθε το Ronda στην Ελλάδα (1983), αντιπροσωπεία της SEAT ήταν η Δ.Ε.Α. Α.Ε. 
Ο κινητήρας ήταν στα 1.200 κ.εκ. (1.193) με απόδοση 63 ίππων, ιδιαίτερα καλή για εκείνη την εποχή. Η τιμή του ήταν χαμηλότερη από το άμεσα ανταγωνιστικό FIAT Ritmo, στο οποίο και παρέπεμπε η εμφάνιση του. Παρά το γεγονός ότι δεν ήταν εντελώς άγνωστο στους ελληνικούς δρόμους, παρόλα αυτά η παρουσία της SEAT ήταν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Μόνο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '80 θα αυξήσει το μερίδιο της, χάρη στη νέα αντιπροσωπεία (Technocar) αλλά και στο νέο τότε Ibiza. Σήμερα, τα προ-Ibiza 80s μοντέλα της εταιρίας είναι εν πολλοίς ξεχασμένα. 


5) Mazda 323 C. Στα τέλη του 1994 η Mazda παρουσίασε την 5η γενιά του μικρομεσαίου 323. Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις sedan, fastback (F) και 3θυρη hatchback της οποίας η σχεδίαση παρέπεμπε σε coupe και γι'αυτό είχε τον κωδικό 323 C.
Αν και το προηγούμενο μοντέλο (4η γενιά) είχε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία στη χώρα μας, αυτό δεν ίσχυσε για τα 323 της 5ης γενιάς, αλλά και της επόμενης. Με τη παρουσία του να περιορίζεται στις τελευταίες θέσεις των πωλήσεων, ειδικά η έκδοση 323 C αποτέλεσε ένα από τα πλέον αζήτητα αυτοκίνητα των τελευταίων δυο δεκαετιών στην εγχώρια αγορά. Ο βασικός κινητήρας του ήταν 1.324 κ.εκ με απόδοση 75 ίππων και διέθετε σύγχρονη εμφάνιση και καλή οδική συμπεριφορά. Αντικαταστάθηκε από το 323 P (1998) με πιο συντηρητική σχεδίαση, που επίσης δεν είχε επιτυχία  




Billy.
(photos αρχείο Billy Files)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου