Σελίδες

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

Η αγορά αυτοκινήτου 30 χρόνια πριν (1984)

To 1984 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 1.145.066 επιβατικά αυτοκίνητα. Από αυτά, τα 608.511 κυκλοφορούσαν στη περιφέρεια πρωτευούσης, εκ των οποίων τα 594.315 αφορούσαν τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά.
Η μεγάλη πλειοψηφία των κυκλοφορούντων επιβατικών ανήκαν στη κατηγορία των 8 φορολογήσιμων ίππων, με 490.083 αυτοκίνητα. Ακολουθούσαν αυτά των 9 και 7 φορ. ίππων, με 141.685 και 128.914 αυτοκίνητα αντίστοιχα.
Επίσης, ένας σημαντικός αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων σε κυκλοφορία, αφορούσε οχήματα δεκαετίας και άνω (περίπου 350.000).
Η αγορά νέων αυτοκινήτων το 1984 ανήλθε στη χώρα μας σε 65.747 μονάδες, αύξηση 7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (61.549).
Πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η Opel με 8.499 μονάδες και μερίδιο 12.9%. Η γερμανική εταιρία είχε αρχίσει να δείχνει τα δόντια της από τα τέλη του '83 και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του '84, είχε διαθέσει ήδη 4.091 αυτοκίνητα. Δημοφιλέστερο μοντέλο της ήταν το Kadett 4ης γενιάς, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν στο τελευταίο έτος παραγωγής του.
Στη 2η θέση ακολούθησε η Nissan, με 7.070 μονάδες και ποσοστό 10.8%, ενώ 3η κατετάγη η Renault με 5.522 μονάδες (8.4%).
Η Ζastava ήρθε στη 4η θέση , παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση των πωλήσεων της σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Από 2.753 μονάδες το 1983, ανέβηκε στις 4.814 το 1984.
Μέσα στη πρώτη δεκάδα βρέθηκε και η έτερη δημοφιλής ανατολική μάρκα, η Lada (7η) ενώ ενδιαφέρον έχει η παρουσία της Alfa Romeo στη 10η θέση, με μερίδιο 3.5% επί του συνόλου.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. επιβατικών το 1984 είχαν ως εξής:
ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ – ΕΛΛΑΔΑ 1984 (Top 15)
Α/Α
ΜΑΡΚΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
ΠΟΣΟΣΤΟ
1
OPEL
8.499
12.9%
2
NISSAN
7.070
10.8%
3
RENAULT
5.522
8.4%
4
ZASTAVA
4.814
7.3%
5
HONDA
4.747
7.2%
6
FORD
4.646
7.1%
7
LADA
4.437
6.7%
8
CITROEN
2.964
4.5%
9
TOYOTA
2.899
4.4%
10
ALFA ROMEO
2.312
3.5%
11
MAZDA
1.860
2.8%
12
MITSUBISHI
1.830
2.8%
13
VOLKSWAGEN
1.775
2.7%
14
BMW
1.756
2.7%
15
FIAT
1.551
2.4%


Η Opel κατέκτησε τη πρωτιά των πωλήσεων στην Ελλάδα το 1984. Το δημοφιλές Kadett 4ης γενιάς (φωτό), στο τέλος του έτους θα έδινε τη θέση του στο νέο μοντέλο, όμως διατήρησε τη δυναμική του. Ήταν διαθέσιμο με κινητήρες 1.000 & 1.200 κ.εκ. 

H Nissan ήρθε 2η σε πωλήσεις το 1984. Τα (ελληνικά) Sunny & Cherry ήταν τα πλέον δημοφιλή. Το πρώτο κυριαρχούσε στη κατηγορία των 9 φορ. ίππων (1.300 κ.εκ.) ενώ το Cherry ήταν διαθέσιμο και με τον κινητήρα των 1.000 κ.εκ.

Η Renault αύξανε συνεχώς τις πωλήσεις της και το μερίδιο της στην αγορά τη περίοδο 1982-1984. Το '84 κατέκτησε τη 3η θέση με ποσοστό 8.4%. Για την επιτυχία ήταν υπεύθυνο, σε μεγάλο βαθμό, το μικρομεσαίο sedan "R9", κυρίως στις εκδόσεις με το μοτέρ των 1.108 κ.εκ (8 φορ. ίππων).

H Alfa Romeo συμπλήρωνε τη πρώτη δεκάδα στις δημοφιλέστερες εταιρίες, το 1984. Η αύξηση των πωλήσεων της στη χώρα μας, ήταν εντυπωσιακή σε σύγκριση με το 1983. Αυτό το όφειλε προφανώς στην ολοκαίνουργια -τότε- "Α33". Διέθετε σύγχρονη, για την εποχή, σχεδίαση  και ήταν διαθέσιμη σε έκδοση με κινητήρα στα 1.200 κ.εκ., στη πλέον εμπορική κατηγορία των 8 φορ. ίππων. Επιπλέον υπήρχαν και οι κινητήρες στα 1.300 & 1.500 κ.εκ.




Billy.
(photos: αρχείο Billy Files)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ [Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων]
Λοιπά στοιχεία: ΕΛΣΤΑΤ.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου