Σελίδες

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

Tα best sellers της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου στο χρόνο (No4)

HONDA CIVIC

H παρουσία της Honda στο χώρο των αυτοκινήτων, στη χώρα μας, ξεκινάει γύρω στο 1968 όταν η Γενική Αυτοκινήτων Α.Ε.Β.Ε των Αφων Σαρακάκη, ξεκίνησε την εισαγωγή ελαφρών φορτηγών και του μικρού επιβατικού "600". 
Σημαντική ήταν, το 1972, η παρουσίαση του Civic. Αυτό το μοντέλο έβαλε τη Honda για τα καλά στον αυτοκινητικό χάρτη παγκοσμίως. Το Civic βοηθάει και στη χώρα την εταιρία να "φανεί" χωρίς όμως να υπάρχουν θεαματικά αποτελέσματα. 
Το 1980 παρουσιάζεται η 2η γενιά. Το νέο μοντέλο δεν ξέφευγε πολύ από τα σχεδιαστικά πρότυπα της 1ης γενιάς, όμως είχε μεγαλώσει σε διαστάσεις. 
Αυτό το μοντέλο γίνεται εξαιρετικά δημοφιλές στη χώρα μας. Διαθέσιμο με τον κινητήρα των 1.170 κ.εκ των 8 φορ. ίππων (59 πραγματικών),  εκτοξεύει τις πωλήσεις της Honda στην Ελλάδα. Αρχικά ήταν διαθέσιμο με 3 ή 5 πόρτες, λίγο αργότερα και με 4 πόρτες (sedan). To 1982 η ιαπωνική εταιρία έρχεται 3η σε πωλήσεις με 7.755 μονάδες ή το 9.7% της αγοράς και είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη ιαπωνική μάρκα μετά τη Nissan. Το 1983 η αγορά είναι μικρότερη σε μέγεθος και η Honda επιτυγχάνει 4.996 πωλήσεις που της δίνουν τη 5η θέση, με το Civic να εξακολουθεί να είναι δημοφιλές. Όμως από τα τέλη της χρονιάς ('83) κάνει την εμφάνισή της η νέα 3η γενιά. Αυτή στην Ελλάδα θα εξακολουθήσει να κυκλοφορεί στα 1.170 κ.εκ. (έξω ο βασικός κινητήρας ήταν 1.300 κ.εκ) με 3 πόρτες hatchback ή 4 θυρών sedan. Το 1984 διατηρεί τη 5η θέση και την επόμενη χρονιά θα βρεθεί πάλι στο top-10 των πωλήσεων. Από το 1986 (χρονιά που θα ανανεωθεί το Civic 3ης γενιάς) οι πωλήσεις της εταιρίας και κατά συνέπεια του εν λόγω μοντέλου, θα πέσουν κατακόρυφα. Το 1987 ταξινομεί μόλις 1.004 αυτοκίνητα. Από κεί και πέρα, μέχρι τα μέσα των '90s η Honda (και το Civic) είχε διάφορες αυξομειώσεις, όμως ακόμα και τη περίοδο της απόσυρσης δεν έφτασε στα επίπεδα που της χάρισε το 2ο Civic το 1982.

AUSTIN ROVER

Τα βρετανικά αυτοκίνητα ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, κατά τη δεκαετία του '60. Όμως με το πέρασμα στη δεκαετία του '70 έως τις αρχές των 80s η αγγλική αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να έχει διάφορα προβλήματα. Τότε, το 1981, ιδρύθηκε η Austin Rover Group, που μέσω ενός προγράμματος νέων μοντέλων κλπ θα προσπαθούσε να σώσει τη British Leyland η οποία εν τω μεταξύ είχε κρατικοποιηθεί. Εκείνη την εποχή η παρουσία των βρετανικών μοντέλων στην εγχώρια αγορά ήταν σχεδόν ανύπαρκτη. Αυτά μέχρι το 1985. Το 1986 αναλαμβάνει την αντιπροσωπεία Αustin Rover η ΒΙΑΜΑΞ. Έτσι ξεκίνησε να γίνεται ξανά αισθητή η παρουσία τους στην αγορά. Σε αυτό βοήθησε η τιμολογιακή πολιτική της αντιπροσωπείας αλλά και η επιθετική της τακτική σε προγράμματα εξόφλησης και μάλιστα σε μια εποχή που τα χρηματοδοτικά προγράμματα για την αγορά νέου αυτοκινήτου ήταν άγνωστα με τη σημερινή έννοια. 
Τα μοντέλα που πρωταγωνίστησαν στην αγορά ήταν δυο. Το μικρό Austin Metro και το μεγάλο Montego. Το μικρομεσαίο Maestro δεν εισήχθη.
To Μetro είχε παρουσιαστεί το 1980, αλλά επισήμως στη χώρα μας ήρθε μετά το facelift που υπέστη το 1985. Τότε ήταν που απόκτησε και 5θυρη έκδοση (αρχικά ήταν μόνο 3θυρο). Ο βασικός κινητήρας ήταν 1.000 κ.εκ. (998) ενώ πολύ δημοφιλής ήταν η 5θυρη έκδοση "Surf" που ήταν η φθηνότερη, σε σχέση με τις εκδόσεις "XF" των 3 ή 5 θυρών. Υπήρχε και η έκδοση MG Τurbo 1.300 κ.εκ. 
To Μontego, που είχε παρουσιαστεί το 1984, ήταν ένα μεγάλο οικογενειακό sedan με εντυπωσιακή για την εποχή εμφάνιση και άπλετους χώρους. Κυκλοφόρησε στην Ελλάδα με κινητήρα 1.300 & 1.600 κ.εκ. Με το μεγαλύτερο μοτέρ ήταν διαθέσιμο και σαν station wagon. Στη βασική έκδοση 1.300 ήταν αρκετά φθηνότερο από αρκετά αντίστοιχα οικογενειακά. Έτσι εκείνη την εποχή αποτελούσε best value for money. 
Το 1987 τα δυο αυτά μοντέλα φέρνουν την Austin στη 5η θέση των πωλήσεων με 3.193 μονάδες και ποσοστό 6.3%. Τα Μetro & Montego είναι στα 10 δημοφιλέστερα μοντέλα εκείνη τη χρονιά. Το 1988 πέφτει στη 11η θέση, ενώ το 1989 υποχωρεί κι'άλλο. Εν τω μεταξύ στην επωνυμία θα παραμείνει το "Rover" και μια νέα σειρά μοντέλων ετοιμάζεται να κάνει την εμφάνισή της, δίνοντας μια ικανοποιητική συνέχεια στην ελληνική αγορά μετά το 1990. Όμως ήταν αυτά τα δυο μοντέλα που αναβίωσαν τη βρετανική παράδοση στους ελληνικούς δρόμους των 80s.
Austin Metro (πάνω) & Austin Montego (κάτω)


Billy
(photos αρχείο Billy Files)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου